Km registratie meer dan werkelijk gereden Km's

McHanzel

Rookie
6 jul 2016
12
0
Loon Op Zand
Hallo allemaal.

Mijn Bmw F650GS Dakar 2001 registreert meer km'ers en zo'n 20 a 30 km/h meer dan dat ik werkelijk rijd!

Nu bij het verwisselen van mijn achterwiel zie ik dat er in de abs ring (geen abs aanwezig) waar die volgens mij dus de km'ers registreert, een 5 tal magneetjes zitten. Hoort dit uberhaupt te zitten, en deze magneetjes kun je dus gewoon losmaken en verplaatsen!

Kan iemand mij vertellen of mijn gedachte klopt, en of waar dit probleem dan zou kunnen zitten?

Alvast heel erg bedankt!
 
Hallo allemaal.

Mijn Bmw F650GS Dakar 2001 registreert meer km'ers en zo'n 20 a 30 km/h meer dan dat ik werkelijk rijd!

Nu bij het verwisselen van mijn achterwiel zie ik dat er in de abs ring (geen abs aanwezig) waar die volgens mij dus de km'ers registreert, een 5 tal magneetjes zitten. Hoort dit uberhaupt te zitten, en deze magneetjes kun je dus gewoon losmaken en verplaatsen!

Kan iemand mij vertellen of mijn gedachte klopt, en of waar dit probleem dan zou kunnen zitten?

Alvast heel erg bedankt!

Foto? :?
 
full


Telkens bij iedere zwarte bout zit achter de abs ring een klein magneetje.
 
Dan zal het montagepunt van de (ontbrekende) abs sensor nu zijn gebruikt voor een pick-up? Post eens een foto van de remklauw?

Er zit bij een BMW zonder ABS gewoon een krans met sensor op, meestal achter. De pomp, sensor en opnemer bij het voorwiel en het extra leidingwerk ontbreken, en er ligt een andere kabelboom in.

Als het die magneetjes niet zijn kan het alleen de bandenmaat zijn. Of er zit een verkeerde krans op maar dat lijkt me sterk.
 
Er zit bij een BMW zonder ABS gewoon een krans met sensor op, meestal achter. De pomp, sensor en opnemer bij het voorwiel en het extra leidingwerk ontbreken, en er ligt een andere kabelboom in.

Als het die magneetjes niet zijn kan het alleen de bandenmaat zijn. Of er zit een verkeerde krans op maar dat lijkt me sterk.

ik ga morgen testen met de navi en de sinds vandaag nieuwe banden,
Mocht het dat niet zijn haal ik de magneetjes weg, ik dacht die horen daar dus heb ik ze laten zitten! :Y
 
Je zou ook eens in de instellingen van de navi kunnen zoeken naar een instelling voor de bandenmaat. Voor fietsen kun je die soms aanpassen omdat een groter wiel minder omwentelingen maakt bij de zelfde snelheid.

edit: oh wacht dat heeft alleen invloed als je verder van de as af zou meten...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan