vermalen o-ring?

martijnK

Die hard MF'er
16 jan 2007
359
4
Amersfoort
Hallo iedereen,

Gisteren de olie van mijn R1100RT ververst.

Dit bleef er achter nadat ik de olie had afgegoten...

full


Het spul is aardig poreus, breekt snel, grootste stukjes zijn 1 cm oid.

Bij de vuldop en het (oude) oliefilter mis ik niks wat van rubber is.
Iemand een idee? :?

Weinig verdere bijzonderheden te vermelden. Motor rijdt verder prima..
Vorig seizoen wel een gescheurt benzine filter gehad, maar het lijkt me stug dat deze stukjes daar vandaan komen :9
 
Lijkt me stug dat het de geleider is. Als de ketting dit zou veroorzaken, lijkt me dat van korte duur. Als het materiaal not up to the job is dan moet het een bekende kwaal zijn?
 
Hallo iedereen,

Gisteren de olie van mijn R1100RT ververst.

Dit bleef er achter nadat ik de olie had afgegoten...

[afbeelding]

Het spul is aardig poreus, breekt snel, grootste stukjes zijn 1 cm oid.

Bij de vuldop en het (oude) oliefilter mis ik niks wat van rubber is.
Iemand een idee? :?

Weinig verdere bijzonderheden te vermelden. Motor rijdt verder prima..
Vorig seizoen wel een gescheurt benzine filter gehad, maar het lijkt me stug dat deze stukjes daar vandaan komen :9

was het een origineel bmw benzine filter ?
als die scheuren schijnen er hele slierten siliconen los te komen.
hoe die vervolgens in de olie ipv de benzine terecht zouden komen is dan weer minder logisch.
 
was het een origineel bmw benzine filter ?
als die scheuren schijnen er hele slierten siliconen los te komen.
hoe die vervolgens in de olie ipv de benzine terecht zouden komen is dan weer minder logisch.

really? "Het spul is aardig poreus, breekt snel, grootste stukjes zijn 1 cm oid.", silicone ?
ik heb nog nooit van zulke silicone gehoord. Bestaat er poreuze, makkelijk breekbare silicone?
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de reacties allen!

Ketting geleider klinkt mij het meest logisch in de oren als ik het zo lees.

Ik zal het olieniveau goed in de gaten houden om de klepseals uit te sluiten, maar wanneer er 1 of 2 zo verpulvert zijn dan zou ik het misschien wel moeten zien aan roken van de uitlaat? Of zou de cat nog zo goed werken :P

Verder was de bak schoon voordat ik aan het klusje begon. Zodra ik de plug met de laatste draai loste viel hij de bak in. Ik zat er uiteraard weer handig voor, de eerste straal olie liep over mijn hand :z . Toen gelijk zag ik al dat er iets niet goed zat want er zaten toen al stukjes op mijn hand.

In het oude oliefilter was trouwens niets te zien (voor zover dat gaat). Ik zat nog even te twijfelen of ik m open moest zagen om meer te weten te komen.

Ik weet trouwens niet of er nog een aparte zeef voor het oliefilter zelf zit?

Is het misschien een idee om de olie nogmaals af te tappen?
 
Martijn; FF simpel denken. Alles wat boven de zuigers zit kan niet in het carter terecht komen!

De 1100 heeft inderdaad een oliezeef in het carter, maar of je daar makkelijk bij kan? Ik dacht dat de 1100 geen aparte carterpan heeft. Het carter is alleen in de lengte (links en rechts) deelbaar. Dus om er achter te komen of er nog zooi in jouw carter zit kan je het beste spoelen met de aller goedkoopste olie, en kijken wat er nog meekomt.

Heb je geen werkplaats handboek met duidelijke tekeningen om zo eens te kijken waar de zooi vandaan kan komen? Anders staan er op het internest toch ook tekeningen waar je wijzer van word.
 
Laatst bewerkt:
Waag er eens een telefoontje naar Becks in Wijhe aan, die schijnt e.e.a. van bmw's af te weten. Die kan je vast wel vertellen, wat de oorzaak is en of het slim is om er mee door te rijden.
 
Waag er eens een telefoontje naar Becks in Wijhe aan, die schijnt e.e.a. van bmw's af te weten. Die kan je vast wel vertellen, wat de oorzaak is en of het slim is om er mee door te rijden.
Becks is van de tweekleppers. Voor vierkleppers kom je eerder bij Oscars motorservice uit. Ik zou de vraag en foto op het BMW GS forum posten. Daar zijn mannen die alle schade al gezien hebben en dit vast kunnen duiden.
 
Becks is van de tweekleppers. Voor vierkleppers kom je eerder bij Oscars motorservice uit. Ik zou de vraag en foto op het BMW GS forum posten. Daar zijn mannen die alle schade al gezien hebben en dit vast kunnen duiden.


Volgens mij doen ze tegenwoordig ook modernere bmw's, ook al is het genieten daar van al het prachtige oude spul
 
Terug
Bovenaan Onderaan