Motor professioneel "poetsen"

is Prachtig.
krijg bijna zin om ook weer eens te poetsen..

maar ik ben een Rijder.
ben geen poser (nouja, beetje dan), geen poetser.
geen "biker"
een Rijder.
 
Ja dat is een korte golf infrarood droger. De duurste coatings die ik gebruik hebben dat nodig voor maximaal resultaat.
Ik meen dat ik 16 uur kwijt was, al is het wat te lang geleden om de uren exact te herinneren.
 
Ik ben ook geïnteresseerd in een "poets cursus "

Wil ook wel een locatie (( Schoonebeek ( niet al te ver van Meppel af )) ter beschikking stellen.
Water , stroom, koffie voldoende aanwezig.

En als de producten goed zijn wil ik ook wel wat hebben.
Mijn huidige Wax is bijna op :)


Edit:


Heb ook zat te poetsen

IMG-20160503-WA0000.jpeg


Snap niet waarom de foto op zijn kop staat :
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook geïnteresseerd in een "poets cursus "

Wil ook wel een locatie (( Schoonebeek ( niet al te ver van Meppel af )) ter beschikking stellen.
Water , stroom, koffie voldoende aanwezig.

En als de producten goed zijn wil ik ook wel wat hebben.
Mijn huidige Wax is bijna op :)


Edit:


Heb ook zat te poetsen

[afbeelding]

Snap niet waarom de foto op zijn kop staat :

Mocht dit doorgaan heb ik ook zeker interesse ! Schoonebeek is nog wel te doen
 
We hebben al een groepje bij elkaar.

Er kunnen er nog een paar bij.

Degenen die zich al gemeld hebben , hebben ondertussen een PB gehad.

We gaan in principe eerst voor zaterdag 27 augustus als poets datum.

Dus mocht je toch nog geïnteresseerd zijn stuur me dan even een PB.
 
Die H2 was tijdje later achterop een auto gecrasht toch?

Maargoed, mooi werk hoor!
Heb weleens iets gezien van iemand die ook zo professioneel een Ferrari F40 poetste..
meer dan 120 uur mee bezig geweest maar zag er wel prachtig uit :)
 
In mei nog een Ferrari 458 gedaan. Maximaal orangepeel gereduceerd en vervolgens gecoat. Zal wel eens een foto hier achterlaten. Moet even de reclame eraf halen om het niet commercieel te maken.
 
Die H2 was tijdje later achterop een auto gecrasht toch?

Maargoed, mooi werk hoor!
Heb weleens iets gezien van iemand die ook zo professioneel een Ferrari F40 poetste..
meer dan 120 uur mee bezig geweest maar zag er wel prachtig uit :)

:( En dan helpt keiharde coating niks kan ik je vertellen B| :+
 
Ik had nog wat foto's beloofd van een detail op een Ferrari.
Bij deze auto is de lak machinaal geschuurd om zoveel mogelijk de sinaasappelhuid uit de lak te krijgen. Daarna volledig voorzien van een keramische coating. Het aantal uren... ik denk er liever niet meer aan terug, laten we het daar op houden.
Verder natuurlijk zeer dankbaar dat we deze auto mochten doen.

5tsade.jpg

2n9az43.jpg

2afkiva.jpg

28uit5f.jpg

2w5lvr7.jpg
 
Die regenbui zegt niks over de vele uren aan lakcorrectie, het verwijderen van overdaad aan aanwezige structuur in de blanke lak, het volledig keramisch coaten van velgen, kunststof, rubbers en glas.
Wast daarna bovendien vele malen makkelijker.
 
Wederom in de zeer gelukkige positie geweest om een fantastische H2 te mogen detailen van een forumlid.
9gftxd.jpg


Fijne avond allemaal.
 
Ik had nog wat foto's beloofd van een detail op een Ferrari.
Bij deze auto is de lak machinaal geschuurd om zoveel mogelijk de sinaasappelhuid uit de lak te krijgen. Daarna volledig voorzien van een keramische coating. Het aantal uren... ik denk er liever niet meer aan terug, laten we het daar op houden.
Verder natuurlijk zeer dankbaar dat we deze auto mochten doen.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Het lijken wel beelden uit een "game" :P

Maar even serieus: Als ik een auto van ±250.000 Euro (gemiddelde huidige tweedehands aanschafwaarde) zou kopen dan mag ik toch ook wel een béétje redelijkerwijs verwachten dat er een beetje perfect spuitwerk geleverd is door de schadehersteller?

Een nieuwe 458 met een sinaasappelhuidje had 't fabrieksterrein in Maranello destijds niet eens mogen verlaten, toch?
 
Laatst bewerkt:
Heel eerlijk?
Wat uit Monello komt is niet om altijd over naar huis te schrijven. Ik wil niet een soort van preek houden over hoe slecht het allemaal is, maar ik word er niet even vrolijk van. Mocht je het ergens terug kunnen vinden op youtube ofzo, er is een documentaire over de Ferrari fabriek van Dicovery of NGC, waarin je het productieproces ziet. Daar zie je dan de zogenaamde prof met arendsogen even wat bij polijsten. Daarna rijd de auto vol trots naar buiten en zie je gewoon precies de banen van zijn polijstmachine.

Er zijn genoeg hele goede vakmensen hoor, maar je moet ze echt zoeken. En ik maak ook foutjes, en mis ook weleens wat. Maar probeer dat gelijk te herstellen. Ook al kost dat dan geld of tijd.

Recent een MClaren gezien die bij de dealer wegkwam. Helemaal verkeerd gepolijst. Je vraagt je dan werkelijk af of er niemand met verstand van zaken nog kritisch naar zo'n auto kijkt.

Sinaasappelhuidjes wordt bijna nergens uberhaupt naar gekeken. MClaren, Bentley, Aston etc. schuren hun lakken wel in de fabriek. Vervolgens zie ik in die lakken gewoon nog de schuurkrasjes zitten of sporen van polijsten.

Ik heb het er wel eens over bij de dealer, waarom lever je zo af? Antwoord wat ik dan vaak hoor: "waarom zouden we er geld aan uitgeven, zien die klanten toch niet".
 
Heel eerlijk?
Wat uit Monello komt is niet om altijd over naar huis te schrijven. Ik wil niet een soort van preek houden over hoe slecht het allemaal is, maar ik word er niet even vrolijk van. Mocht je het ergens terug kunnen vinden op youtube ofzo, er is een documentaire over de Ferrari fabriek van Dicovery of NGC, waarin je het productieproces ziet. Daar zie je dan de zogenaamde prof met arendsogen even wat bij polijsten. Daarna rijd de auto vol trots naar buiten en zie je gewoon precies de banen van zijn polijstmachine.

Er zijn genoeg hele goede vakmensen hoor, maar je moet ze echt zoeken. En ik maak ook foutjes, en mis ook weleens wat. Maar probeer dat gelijk te herstellen. Ook al kost dat dan geld of tijd.

Recent een MClaren gezien die bij de dealer wegkwam. Helemaal verkeerd gepolijst. Je vraagt je dan werkelijk af of er niemand met verstand van zaken nog kritisch naar zo'n auto kijkt.

Sinaasappelhuidjes wordt bijna nergens uberhaupt naar gekeken. MClaren, Bentley, Aston etc. schuren hun lakken wel in de fabriek. Vervolgens zie ik in die lakken gewoon nog de schuurkrasjes zitten of sporen van polijsten.

Ik heb het er wel eens over bij de dealer, waarom lever je zo af? Antwoord wat ik dan vaak hoor: "waarom zouden we er geld aan uitgeven, zien die klanten toch niet".

Ik weet overigens wat goed "goed detail" werk doet bij/aan een auto (en motor) en hoeveel tijd 't kost.... IK heb serieus alleen maar respect voor dát wat je hier aan werk laat zien!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan