Het grote Noorwegen topic! Deel 2

Ik kom vandaag aan in Oslo, maar heb een probleem met de fiets. Niet ernstig maar de km teller aandrijving Is kapot. Het binnenwerk heeft het begeven. Nu dacht ik Is er niet een motor sloperij als boonstra waar ik zo'n aandrijving kan scoren? Is voor een transalp dus lijkt mij redelijk goed te krijgen. Op Google word ik niet wijzer

Iemand die een adresje weet?
 
sorry lees het nu pas , transalp dus, welk jaar?

600 uit ik geloof 94.

Die MC had ik ook gevonden inderdaad, ga vast niet anders achter komen of ze dit hebben dan gewoon langs te gaan. Gaan we dat doen.

Hopelijk hebben ze dit modelletje liggen. Zou toch denken een transalp...

Dank voor de hulp! :]
 
Zweden is saai, rechte wegen en naaldbomen. Ik zeg overslaan.
Dan kiest u inderdaad de verkeerde wegen in Zweden ... ;-). Ga binnendoor, laar de E-wegen links (of rechts) liggen en kronkel naar 't noorden.
Dat van die naaldbomen ... tja, er zijn net iets meer bossen in Zweden/Finland dan in Noorwegen *D. Overstekende elanden maken het ook 'spannender' natuurlijk.
 
600 uit ik geloof 94.

Die MC had ik ook gevonden inderdaad, ga vast niet anders achter komen of ze dit hebben dan gewoon langs te gaan. Gaan we dat doen.

Hopelijk hebben ze dit modelletje liggen. Zou toch denken een transalp...

Dank voor de hulp! :]

op die webshop kan ik niets vinden wat er op lijkt ;) .. via een vriend kreeg ik een adres die een sloper had staan, helaas geen speedo gear meer voorradig..
 
op die webshop kan ik niets vinden wat er op lijkt ;) .. via een vriend kreeg ik een adres die een sloper had staan, helaas geen speedo gear meer voorradig..

Helaas, toch bedankt voor het zoeken. ik heb inmiddels een fiets tellertje, gaat tot 99 kmph maar ik weet dat ik bij 5 k rond de 100 zit dus harder mag toch niet haha. Red ik me eerst wel gok ik
 
100wegen zijn er ook niet zo veel in Noorwegen (alleen rond Oslo als ik het goed heb..), dus zou niet zo'n probleem moeten zijn hehe..
 
Beste mede-noorwegengangers,

Door omstandigheden thuis heb ik helemaal geen tijd meer gehad om een route voor te bereiden voor mijn 2-3 weken durende trip naar noorwegen richting noordkaap. De bedoeling is een ronde te maken van 2-3 weken en daarbij de noordkaap aan te doen. Nou heb ik alles eigenlijk nog goed kunnen voorbereiden alleen de route voorbereiden is niet gelukt. Heeft hier iemand een goeie mooie gpx file beschikbaar voor noorwegen of heeft er iemand tips waar ik een mooie route vandaan kan halen? De bedoeling is a.s. dinsdag te vertrekken.

Alvast hartelijk dank.
 
8-) 8-) 8-)


Stuur me ff een pbtje met je meeldoos adres, kijk eens op m'n blog of deze route je kan bekoren en dan kan ik je mijn Gps route doorsturen.

grtz Drummer
 
Ik zou in ieder geval proberen om er de maximale 3 weken van te maken. 2 weken is wel erg kort, dan ben je puur naar de Noordkaap heen en terug aan het rijden en heb je weinig tijd om er iets moois van te maken.
 
Die rommel waar je alleen warm water bij moet doen is nogal matig , alleen het ontbijt is goed. Ik zou als ik jou was gewoon ff een stop maken bij Aldi of Lidl en daar een kant en klaar maaltijd ophalen. Overigens is er bij tankstations ook prima eten, als je van hotdog achtige en burgerachtige broodjes houdt. Die vitamines komen wel weer als je thuis bent
 
Zat te denken aan havermout met water als ontbijt en ernaast een ei bakken ofzo. Zijn er een beetje supermarkten te vinden in noorwegen dan?
 
Zijn er een beetje supermarkten te vinden in noorwegen dan?

Nee.. ik moet er hier elke morgen er om 5:30 op uit om éérst een haas te vangen, daarna 3 geiten te melken, van deze melk zure boter te maken, ondertussen een vuur maken (buiten, want het regent) om mijn brood te bakken van het graan wat ik ondertussen ook nog heb gegroeid, gedroogd en gedorst en dan voor de avond moet ik nog ff een visje vangen, en m'n koffiebonen roosteren en malen. Voor wc-papier gebruiken we de oude koffiefilters die op hun beurt weer bestaan uit provisorisch in elkaar gelijmde pagina's van mijn Noors-NL woordenboek..

:+ :+

:W
 
Als ik ga (wild) kamperen neem ik altijd Rijst wat kruiden een paar uien mee en een stuk vacuum verpakt Fries gerookt spek (internet bestellen). :Y
Mocht je dan geen winkel tegenkomen of te laat zijn kun je altijd een basic nassi maken. :9~
Maar er is bijna altijd wel een winkel langs de route waar je rijd. :Y
Danny :W :]
 
Zat te denken aan havermout met water als ontbijt en ernaast een ei bakken ofzo. Zijn er een beetje supermarkten te vinden in noorwegen dan?

Supermarkten zat daar. Niet in de kleinste dorpjes natuurlijk, maar dat is hier ook niet zo. Elk redelijk dorp hebben ze wel een winkel.

Ik heb voor nood altijd wel wat rijst en macaroni bij me, noodles, zakje cup-a-soup. Niet super culinair maar je hebt in ieder geval geen honger als je een keer vergeten bent boodschappen te doen.

Wat ik ook vaak mee heb is dit: Spaghetteria
Verkopen ze in Noorwegen ook, vorige maand nog gecheckt. Halve liter water erbij, 10min koken en je hebt pasta met saus, en nog redelijk te eten ook.

Dit soort spul verkopen ze daar ook: http://www.toro.no/Vaare-produkter/Middag/Betasuppe-112g
Is gewoon soeppoeder maar prima te eten, redelijk vullend, en je kunt er ongeveer alles bij mikken wat je in voorraad hebt.

Wat ik regelmatig gebruik voor meerdaagse wandelingen is melkpoeder van Elk, verkopen ze gewoon bij de appie. Water erbij en aanvullen met ontbijtgranen/muesli ofzo. Prima te ontbijt.
 
Laatst bewerkt:
Top, nu nog de route, heb in de planning om woensdag te vertrekken. Heb hier gelezen dat de boot niet van tevoren gereserveerd hoeft te worden omdat er toch wel plek is voor een motor meestal. Zit nu wel sterk te denken om met mijn tomtom maar gewoon van plaats naar plaats te navigeren via de optie spannende route, dit omdat ik bang ben dat het plannen van een hele route echt niet meer gaat lukken helaas. Schrijf denk ik een lijstje op van highlights en daar laat ik de tomtom per dag van een route tussen plannen. Iemand ervaring hiermee? Of een tip waar ik ergens n mooie noorwegen reis vanaf kan plukken?
 
Zo doe ik het eigenlijk altijd. Ik neem een wegenkaart mee, kijk globaal hoe ik wil rijden, voer wat plaatsen/bezienswaardigheden langs die route in de Garmin in en laat het apparaat een route langs die punten verzinnen. Hoe meer punten je invoert hoe gedetailleerder je de route kunt plannen. Gaat prima zo, nog nooit vooraf een route gemaakt.

Wat de boot betreft, ik weet niet welke overtocht je gaat nemen maar hou er rekening mee dat het nu hoogseizoen is, dus topdrukte.
 
Noteer een paar plaatsen / punten die wil zien en lekker gaan
Een echte route maak ik ook niet, globaal een richting waar je lekker van kan afwijken
De boot boek ik wel net voor vertrek en als die vol is een dag later of via de bruggen

Mijn planning is om zaterdag te vertrekken *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan