Brembo imitatie rempomp ervaringen

jerryt

MF veteraan
14 aug 2005
23.418
57
Iemand die dit spul heeft en zijn ervaring wil delen met dit Chinese spul.
Uiteraard is echt beter maar is het echt bagger of is het wel prima werkend spul?
Tuurlijk is echt beter maar is ook tig keer zo duur.......... :+
 
Begrijp ik het nu goed dat er een misverstand bestaat over de benaming leiding vs slang :?
Ik denk dat ik dan verkeerd begrepen word. Het ging over een rvs omvlochten slang met een rubberslang er in. Een remleiding kan een buis zijn of een slang maar beide zijn remleidingen.
Wat ik duidelijk probeerde te maken is dat rvs omvlochten remleiding zijn stijfheid niet te danken heeft aan de rvs mantel maar puur door gebruik van een dunne teflon kern.
 
Iemand nog een Chinese RCS19 kopen van mij?
Ik heb toevallig de motor verkocht, zit al een Brembo op de RVS4 :') RSV4 , dus ben niet meer aan montage toegekomen.
Dus wie wil testen.. :P
 
Laatst bewerkt:
Ook jij leest niet wat ik schrijf,
Die slang waar je de foto van plaatst is een brandstofslang,staalomwonden ter bescherming van.


je moet eens voor de grap de titel van de foto lezen die ik gepost heb...hier enjoy : Brake Lines, Clutch Lines | Galfer Performance Motorcycle Braking Systems

je moet hier je post eerst door een advocaat laten nalezen voor je iets neerzet |( stel je voor dat je velg ipv wiel zet of tandwiel ipv kettingwiel of ipv ipv i.p.v. :Z

mijn excuses dat ik de term rubber snel gebruikte ipv een PTFE Dupont teflon binnenleiding (is de term leiding correct? ik vraag het even aan me mijn advocaat...)
krijgen de taalkundigen een technisch topic voor elkaar af te zuigen over welke term al dan niet correct is, verzieken ze de normale topics ook nog.
 
Iemand nog een Chinese RCS19 kopen van mij?
Ik heb toevallig de motor verkocht, zit al een Brembo op de RVS4, dus ben niet meer aan montage toegekomen.
Dus wie wil testen.. :P

Slet..zitten we hier een maand te wachten :/

turboO schreef op 13 juni 2016 @ 16:45:
Worldbeater heeft er 1, maar nog niet gemonteerd.

Ik wacht ook met smart af naar de bevindingen.

Eigenlijk.... als je naar de prijs kijkt kan het nooit goed zijn :)
Of Brembo vraagt gewoon buiten proporties veel geld voor hun spullen (doen ze sowieso naar mijn mening).

Het is soms 10x zo goedkoop in China. Letterlijk.

wil hem best van je overnemen maar niemand neemt iets van mij aan dus de uitslag van de test boeit dan ook niet :P
 
je moet eens voor de grap de titel van de foto lezen die ik gepost heb...hier enjoy : Brake Lines, Clutch Lines | Galfer Performance Motorcycle Braking Systems

je moet hier je post eerst door een advocaat laten nalezen voor je iets neerzet |( stel je voor dat je velg ipv wiel zet of tandwiel ipv kettingwiel of ipv ipv i.p.v. :Z

mijn excuses dat ik de term rubber snel gebruikte ipv een PTFE Dupont teflon binnenleiding (is de term leiding correct? ik vraag het even aan me mijn advocaat...)
krijgen de taalkundigen een technisch topic voor elkaar af te zuigen over welke term al dan niet correct is, verzieken ze de normale topics ook nog.


Vreemd, als ik jou plaatje google krijg ik dit:

http://www.goozegarage.com/nl/mopar-online-shop/lucht-brandstof/gevlochten-slang-adapters/

No offence, ;)
 
Slet..zitten we hier een maand te wachten :/

wil hem best van je overnemen maar niemand neemt iets van mij aan dus de uitslag van de test boeit dan ook niet :P
_O-
Eindelijk een Italiaan die niet onder je gat wegroest :}

Heb je ook een plaatje? Is ie een beetje vergelijkbaar met de CBX-inox?
Inox is Frans/Belgisch en ook RVS inderdaad. _O-
 
Pffff slangen.... leidingen....

Gebruik hier vaker de term buizen of pijpen.... veel meer plezier aan.

En voor de vluggerikken. Zorg wel dat het aan mijn leiding of slang gebeurd
 
Tegenwoordig kopen chinese fabrieken licenties op ,van brembo en weet ik veel wat.
Daar produceren ze in grote getallen in china ,en meer dan brembo doet in italie.
Ik heb sterk idee sommige fabrikanten ,doen dat expres weinig produceren om zo de prijs hoog te houden.
Wat leid tot slechte onderdelen levering .
De kwaliteits eisen ook in china gaan omhoog ,want anders verkopen ze gewoon niks meer.
Ook al produceren ze daar in china 10.000 rempompen. per dag en in italie twee ofzo.
Het is niet altijd zo dat als je ergens duur voor betaald het ook meteen goed is.
Kijk naar kuipdelen ,en remschakel sets etc,iedereen zegt ,chinese spul troep,niet doen.
Vreemd ik hoorde bij een suzuki dealer ,dat ze bij suzuki en honda etc,fabrieken in china bouwen ,om daar hun spul te laten maken .
Eer het hier verkocht is is de prijs vertienvoudigd en doen ze voorkomen alsof het geweldig is en origineel japans is ,terwijl een chinees in een fabriek ,weinig loon betaald krijgt,deze spullen gemaakt heeft .
En maakt die chinese arbeider een zooitje ervan ,krijgt hij ontslag ,dus die chinees is wel zuinig op zijn baantje.
Ik weet niet ,vind de prijzen die origineel gevraagd worden schandalig duur ,schrik je van als je het hoort ,en nu wetende ,ergens anders maken ze het ook alleen in zulke grote aantallen de prijs is daardoor lager ,tja dan is de keus snel gemaakt,
Ik denk dat mensen snel zeggen chinese spullen troep,om hun eigen europese markt te beschermen ,maar in deze wereld met open grenzen internet en alles en globalisering is het niet meer tegen te houden.
China is de economische motor nu in de wereld en produceert van alles ,dus slecht ,denk het niet meer.
Wij hebben gewoon zitten suffen als europa etc ,de chinezen veroveren nu snel de wereld markt ..
 
Wij hebben gewoon zitten suffen als europa etc ,de chinezen veroveren nu snel de wereld markt ..

beetje kortzichtig. wij suffen helemaal niet, wij zijn gewoon te duur.
binnen X jaar is China te duur en verhuisd heel het circus weer naar een nog goedkopere streek.

En er is een groot verschil tussen Honda/... die een fabriek neerpoten in China, met dezelfde kwaliteitsnormen en eisen als in Japan, en een chinees die geld ruikt in namaak en dingen zo goedkoop mogelijk produceerd. en die erop gokt dat als het supergoedkoop is niemand zal klagen. en diegene die toch klagen gewoon hun geld terug geeft.
 
Tegenwoordig kopen chinese fabrieken licenties op ,van brembo en weet ik veel wat.
Daar produceren ze in grote getallen in china ,en meer dan brembo doet in italie.
Ik heb sterk idee sommige fabrikanten ,doen dat expres weinig produceren om zo de prijs hoog te houden.
Wat leid tot slechte onderdelen levering .
De kwaliteits eisen ook in china gaan omhoog ,want anders verkopen ze gewoon niks meer.
Ook al produceren ze daar in china 10.000 rempompen. per dag en in italie twee ofzo.
Het is niet altijd zo dat als je ergens duur voor betaald het ook meteen goed is.
Kijk naar kuipdelen ,en remschakel sets etc,iedereen zegt ,chinese spul troep,niet doen.
Vreemd ik hoorde bij een suzuki dealer ,dat ze bij suzuki en honda etc,fabrieken in china bouwen ,om daar hun spul te laten maken .
Eer het hier verkocht is is de prijs vertienvoudigd en doen ze voorkomen alsof het geweldig is en origineel japans is ,terwijl een chinees in een fabriek ,weinig loon betaald krijgt,deze spullen gemaakt heeft .
En maakt die chinese arbeider een zooitje ervan ,krijgt hij ontslag ,dus die chinees is wel zuinig op zijn baantje.
Ik weet niet ,vind de prijzen die origineel gevraagd worden schandalig duur ,schrik je van als je het hoort ,en nu wetende ,ergens anders maken ze het ook alleen in zulke grote aantallen de prijs is daardoor lager ,tja dan is de keus snel gemaakt,
Ik denk dat mensen snel zeggen chinese spullen troep,om hun eigen europese markt te beschermen ,maar in deze wereld met open grenzen internet en alles en globalisering is het niet meer tegen te houden.
China is de economische motor nu in de wereld en produceert van alles ,dus slecht ,denk het niet meer.
Wij hebben gewoon zitten suffen als europa etc ,de chinezen veroveren nu snel de wereld markt ..

Op het moment dat de productie naar China verplaatst is dat helemaal geen probleem. Wanneer Brembo in China spullen laat produceren dan zorgt Brembo dat er een Brembo meneer of mevrouw aanwezig is in China, in de fabriek, die de kwaliteit controleert van hetgeen wat geproduceerd wordt.

Deze laatste zéér belangrijke stap ontbreekt in het productieproces wanneer er niet onder licentie geproduceerd wordt (maar er dus simpel gekopieerd wordt) en daarom is de kwaliteit soms om te huilen want die fabrieken interesseert kwaliteit niet. Kwantiteit gaat het om, want kwantiteit is voor de fabriek geld.

Voor het merk is kwaliteit weer belangrijk en vanwege deze tegenstrijdige belangen heb je dus bovenstaande situaties met gevolgen.
 
Laatst bewerkt:
Vreemd ik hoorde bij een suzuki dealer ,dat ze bij suzuki en honda etc,fabrieken in china bouwen ,om daar hun spul te laten maken .

De vergissing is "laten maken". Als ze zelf een fabriek neerzetten dan "laten" ze helemaal niks maken ;)

Snap-On heeft bijv. een fabriek in Taiwan die identiek is aan de fabriek in Amerika. Je kan het ook niet echt "Oosterse kwaliteit" noemen of zo, het is gewoon dezelfde fabriek maar dan op een andere plek en ze werken er naar dezelfde standaard. Er is dus eigenlijk niets Chinees aan, behalve een deel van het personeel.

Iets anders is productie onder licentie. De fabrikant verstrekt dan mallen / tekeningen en een paar mannetjes waarna een andere fabriek dat zelfde product mag maken. Daar zitten vaak wel verschillen in (China Mikuni carburateurs zijn echt minder goed dan Japanse Mikuni's). Vaak gebeurt dit alleen met onderdelen die al heel lang in productie zijn, zoals hét Honda 50, 70, 90 en 125CC SOHC 1 cilinder motorblokje. Die nieuwe kleine Harley motorblokken zijn ook voor een aardig deel Chinees, al ontkennen ze dat in alle toonaarden.

Ik denk dat open kaart spelen ook zou helpen tegen die rare houding die sommigen naar Oosterse productie hebben. Fabrikanten doen er nu alles aan om het te ontkennen door te roepen "designed in Europe" of "Made in PRC" (omdat er dan niet letterlijk China staat).

Binnenkort moet China ook stoppen met uitbuiting, afgrijselijke milieu vervuiling en het onderbetalen van iedereen. Net als vroeger met Taiwan schuiven we dan met zijn allen door naar bijvoorbeeld Cambodja of zo, en dan accepteren wij China als A-kwaliteit en gaat iedereen zeuren op alles dat "made in Cambodja" is.

Er is wel een wezenlijk verschil tussen productie en imitatie. Dingen die echt onder een merknaam te koop zijn en in China worden gekopieerd, zijn wel veel vaker van speelgoed kwaliteit.
 
Tja ach zag op tv en op discovery ,hoe het werkte laatst nog.
Een mannetje van ,honda was er in de fabriek,de rest liet hij over aan chinezen ,die produceerden zoveel ,dat nam honda niet eens meer af ,en fabriek was in handen van grote chineze industriëlen ,met veel geld .
Het overschot gaat dan via andere wegen dan ook de markt op ,alie express ,ebay etc ,en ik vraag me af ,hoe krampachtig mensen ook hier proberen vast te houden ,aan het is nep wat er daar verkocht word of imitiatie dit nog volhouden.
Ik weet niet ,ik denk wat ik bedoel met suffen dat wij hier te veel vragen voor onze producten ,het nu niet meer kunnen maken kuipdelen van dik 700€ te verkopen per deel of een duo set afdek kapje voor 250€ terwijl ze op alie expres en ebay voor 40€ verkocht worden in precies dezelfde kwaliteit.
De zelfde abs pers maakte voor honda dat kuipdeel en zelfde abs pers nu voor alie expres ,ebay markt .
Natuurlijk zegt verkoper in een winkel dat is troep want anders verkoopt hij niks meer.
En verdient die winkel niks meer .
Ook leuk ben ook lid van een cafe racer site ,en daar word leuk geadverteert door een winkel,die cafe racer onderdelen verkoopt als hoogstaande kwalitatieve spullen.
Hoorde later dat die winkel allemaal alie expres spullen inkoopt ,en erna de hollandse prijzen er voor vraagt,consumenten bedrog noem ik dat .
Ik denk dat dit ook gebeurt in menig andere winkel ook, de motorzaken.
Laats ineen winkel, ik kijk naar een bosch wasmachine staat er achter op made in prc,de verkoper wist niet eens wat dit inhield.
Ook met tv,s zo en bijna met alles wat je ziet of koopt ,staat er wel ergens made in china of made in prc .
En daar werkt een arbeider in china voor 3 € per dag en uren lang,vakantie nooit van gehoord ,snipperdagen ,ja doei ,de mazzel.
Hier willen wij veel meer loon elk jaar ,en werken ons zelf zo de wereld markt economie uit.
Maar ja ,kan ook niet anders ,met onze dure levens standaard ,dure verzekeringen etc ,dat wij meer geld moeten hebben voor normaal leven ,
Ik ben geen china aanhanger, zeker niet ,maar dat volk heeft jaren stil gestaan en doet nu mee in de vaart de volkeren ,ook qua productie en techniek.
Dus geloof wat je zelf wilt ,als ik steeds meer ontdek alles komt uit china en binnenkort ook uit india .
En grote fabrieken uit japan en europa laten het daar maken ,het overschot word gedump op andere markten ,ben ik er wel klaar mee te geloven alles is troep wat daar vandaan komt.
En na een tijd is die fabriek vrij van de licentie last, en mag dan ze
vrij produceren ook nog ,en heeft dan wel de techniek en tekeningen gehad in begin.
Wat nu gebruikt word om alles te maken tegen dump prijzen.
Dat bedoel ik ook met suffen ,geef nooit weg wat je zelf ontwikkeld hebt ,maar ja alles gaat om het grote geld en erna denken we ojee nooit moeten doen ,maar is het te laat.en gaan andere fabrieken er mee aan de haal en produceren in zulke grote aantallen ,waar wij niet eens tegen op kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Tja ach zag op tv en op discovery ,hoe het werkte laatst nog.
Een mannetje van ,honda was er in de fabriek,de rest liet hij over aan chinezen ,die produceerden zoveel ,dat nam honda niet eens meer af ,en fabriek was in handen van grote chineze industriëlen ,met veel geld .
Het overschot gaat dan via andere wegen dan ook de markt op ,alie express ,ebay etc ,en ik vraag me af ,hoe krampachtig mensen ook hier proberen vast te houden ,aan het is nep wat er daar verkocht word of imitiatie dit nog volhouden.
Ik weet niet ,ik denk wat ik bedoel met suffen dat wij hier te veel vragen voor onze producten ,het nu niet meer kunnen maken kuipdelen van dik 700€ te verkopen per deel of een duo set afdek kapje voor 250€ terwijl ze op alie expres en ebay voor 40€ verkocht worden~ in precies ~dezelfde kwaliteit.

Wat een gel^l _O-

Heb je ooit een china kuip-set of kapje in je handen gehad :X Mijn LIDl broodtrommel is beter.

Ooit een imitatie BREMBO pomp gezien _O- Kunnen zo de prullenbak in

De zelfde abs pers maakte voor honda dat kuipdeel en zelfde abs pers nu voor alie expres ,ebay markt .
Natuurlijk zegt verkoper in een winkel dat is troep want anders verkoopt hij niks meer.
En verdient die winkel niks meer .
Ook leuk ben ook lid van een cafe racer site ,en daar word leuk geadverteert door een winkel,die cafe racer onderdelen verkoopt als hoogstaande kwalitatieve spullen.
Hoorde later dat die winkel allemaal alie expres spullen inkoopt ,en erna de hollandse prijzen er voor vraagt,consumenten bedrog noem ik dat .
Ik denk dat dit ook gebeurt in menig andere winkel ook, de motorzaken.
Laats ineen winkel, ik kijk naar een bosch wasmachine staat er achter op made in prc,de verkoper wist niet eens wat dit inhield.
Ook met tv,s zo en bijna met alles wat je ziet of koopt ,staat er wel ergens made in china of made in prc .
En daar werkt een arbeider in china voor 3 € per dag en uren lang,vakantie nooit van gehoord ,snipperdagen ,ja doei ,de mazzel.
Hier willen wij veel meer loon elk jaar ,en werken ons zelf zo de wereld markt economie uit.
Maar ja ,kan ook niet anders ,met onze dure levens standaard ,dure verzekeringen etc ,dat wij meer geld moeten hebben voor normaal leven ,
Ik ben geen china aanhanger, zeker niet ,maar dat volk heeft jaren stil gestaan en doet nu mee in de vaart de volkeren ,ook qua productie en techniek.
Dus geloof wat je zelf wilt ,als ik steeds meer ontdek alles komt uit china en binnenkort ook uit india .
En grote fabrieken uit japan en europa laten het daar maken ,het overschot word gedump op andere markten ,ben ik er wel klaar mee te geloven alles is troep wat daar vandaan komt.
En na een tijd is die fabriek vrij van de licentie last, en mag dan ze
vrij produceren ook nog ,en heeft dan wel de techniek en tekeningen gehad in begin.
Wat nu gebruikt word om alles te maken tegen dump prijzen.
Dat bedoel ik ook met suffen ,geef nooit weg wat je zelf ontwikkeld hebt ,maar ja alles gaat om het grote geld en erna denken we ojee nooit moeten doen ,maar is het te laat.en gaan andere fabrieken er mee aan de haal en produceren in zulke grote aantallen ,waar wij niet eens tegen op kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Tja ach zag op tv en op discovery ,hoe het werkte laatst nog.
Een mannetje van ,honda was er in de fabriek,de rest liet hij over aan chinezen ,die produceerden zoveel ,dat nam honda niet eens meer af ,en fabriek was in handen van grote chineze industriëlen ,met veel geld .
Het overschot gaat dan via andere wegen dan ook de markt op ,alie express ,ebay etc ,en ik vraag me af ,hoe krampachtig mensen ook hier proberen vast te houden ,aan het is nep wat er daar verkocht word of imitiatie dit nog volhouden.

Dit is niet waar. Als jij kan bewijzen dat er op Aliexpress legitieme Brembo, Ohlins, Kuipwerk, Rizoma onderdelen worden verkocht voor een fractie van de prijs dan hoor ik dat graag. Dat zou namelijk een goeie business opportunity zijn.

Ik weet niet ,ik denk wat ik bedoel met suffen dat wij hier te veel vragen voor onze producten ,het nu niet meer kunnen maken kuipdelen van dik 700€ te verkopen per deel of een duo set afdek kapje voor 250€ terwijl ze op alie expres en ebay voor 40€ verkocht worden in precies dezelfde kwaliteit.

Ten eerste, het is zeker niet dezelfde kwaliteit, ik heb meredermaals met imitatie kuipwerk en OEM naast elkaar gewerkt en als je beweert dat ze dezelfde kwaliteit hebben dan wil ik dat nog wel eens zien. Het mag dan wel via een soortgelijke methode zijn geproduceerd maar dat houd niet in dat de kwaliteitseisen zijn gehandhaafd. Zo ben ik hard onderuit gegaan met OEM kuipwerk, dat scheurt licht en schuurt af. Imitatie kuipwerk (beste kwaliteit dat ik kon krijgen) daar in tegen, verbrijzeld en breekt in 1000 stukjes bij een soortgelijke crash. Daardoor had ik motorschade wat OEM kuipwerk zeker had kunnen voorkomen.

Daarnaast is het zo dat je nu alleen kijkt naar de productie, maar wie tekent, doet research en development, test, market, certificeert, quality controlled al die onderdelen? Juist. Niet degene die de onderdelen produceren. Wat kost meer aan arbeid, een ingenieur of een lijnmedewerker? Waar moeten die kosten mee worden gecompenseerd? Juist, de producten. Dat China eenvoudig en goedkoop onderdelen kan namaken is omdat ze geen R&D, certificering en al die overhead nodig hebben. Enige wat ze moeten doen is een origineel onderdeel kopen en van dat een mal maken. CE keurmerk echt verkrijgen is ook al een hele uitdaging. Ik had een keer vernomen dat al het R&D, testen en keuren van een uitlaat voor CE (EURO4) certificatie circa 2 miljoen euro bedraagt voor één type uitlaat op één specifieke type motorfiets. Dat wordt ook verrekend met de koper van het product, maar dan voldoet die wel aan de hoogste eisen. In China doen ze al die testen en certificeringen niet maar daar plakken ze gewoon een stickertje op met 'CE' van 0,0001 cent. Dan krijg je taferelen zoals ontploffende smartphone opladers en afbrekend bevestigingsmateriaal.

Het mag dan zo zijn dat veel wordt geproduceerd in het buitenland, maar veelal wordt het nog steeds in het westen ontworpen, die expertise en kennis ontbreekt daar nog wat ook te zien is aan het 'kopieer' gedrag. Daarom betaal je nog steeds meer voor 'westerse' merkproducten die in China zijn gemaakt vergeleken met oosterse merkproducten.
 
Laatst bewerkt:
Tja ach zag op tv en op discovery ,hoe het werkte laatst nog.
Een mannetje van ,honda was er in de fabriek,de rest liet hij over aan chinezen ,die produceerden zoveel ,dat nam honda niet eens meer af ,en fabriek was in handen van grote chineze industriëlen ,met veel geld .
Het overschot gaat dan via andere wegen dan ook de markt op ,alie express ,ebay etc ,en ik vraag me af ,hoe krampachtig mensen ook hier proberen vast te houden ,aan het is nep wat er daar verkocht word of imitiatie dit nog volhouden.
Ik weet niet ,ik denk wat ik bedoel met suffen dat wij hier te veel vragen voor onze producten ,het nu niet meer kunnen maken kuipdelen van dik 700€ te verkopen per deel of een duo set afdek kapje voor 250€ terwijl ze op alie expres en ebay voor 40€ verkocht worden in precies dezelfde kwaliteit.
De zelfde abs pers maakte voor honda dat kuipdeel en zelfde abs pers nu voor alie expres ,ebay markt .
Natuurlijk zegt verkoper in een winkel dat is troep want anders verkoopt hij niks meer.
En verdient die winkel niks meer .
Ook leuk ben ook lid van een cafe racer site ,en daar word leuk geadverteert door een winkel,die cafe racer onderdelen verkoopt als hoogstaande kwalitatieve spullen.
Hoorde later dat die winkel allemaal alie expres spullen inkoopt ,en erna de hollandse prijzen er voor vraagt,consumenten bedrog noem ik dat .
Ik denk dat dit ook gebeurt in menig andere winkel ook, de motorzaken.
Laats ineen winkel, ik kijk naar een bosch wasmachine staat er achter op made in prc,de verkoper wist niet eens wat dit inhield.
Ook met tv,s zo en bijna met alles wat je ziet of koopt ,staat er wel ergens made in china of made in prc .
En daar werkt een arbeider in china voor 3 € per dag en uren lang,vakantie nooit van gehoord ,snipperdagen ,ja doei ,de mazzel.
Hier willen wij veel meer loon elk jaar ,en werken ons zelf zo de wereld markt economie uit.
Maar ja ,kan ook niet anders ,met onze dure levens standaard ,dure verzekeringen etc ,dat wij meer geld moeten hebben voor normaal leven ,
Ik ben geen china aanhanger, zeker niet ,maar dat volk heeft jaren stil gestaan en doet nu mee in de vaart de volkeren ,ook qua productie en techniek.
Dus geloof wat je zelf wilt ,als ik steeds meer ontdek alles komt uit china en binnenkort ook uit india .
En grote fabrieken uit japan en europa laten het daar maken ,het overschot word gedump op andere markten ,ben ik er wel klaar mee te geloven alles is troep wat daar vandaan komt.
En na een tijd is die fabriek vrij van de licentie last, en mag dan ze
vrij produceren ook nog ,en heeft dan wel de techniek en tekeningen gehad in begin.
Wat nu gebruikt word om alles te maken tegen dump prijzen.
Dat bedoel ik ook met suffen ,geef nooit weg wat je zelf ontwikkeld hebt ,maar ja alles gaat om het grote geld en erna denken we ojee nooit moeten doen ,maar is het te laat.en gaan andere fabrieken er mee aan de haal en produceren in zulke grote aantallen ,waar wij niet eens tegen op kunnen.

Ik geloof daar geen reet van. Dat het mannetje niet 24\7 producten met een vergrootglas controleert dat snapt een ieder toch?

Mijn broertje heeft een tijd een premium kledinglijn gehad. Truien van 250 euro, T shirts van 150 euro per stuk. Dat soort zooi. Voor zulke prijzen verwacht je dat zij het zelf met naald en garen in elkaar gebreid hebben, maar dat is een illusie.

Hoe premium het ook is, alles werd in China geproduceerd. De compagnon van hen was ten tijde van de productie dan ook altijd in China. In die fabriek.
Zij hebben het 1!!! keer overgelaten aan hun contact in China waardoor ze vervolgens een container beschimmelde kleding binnen kregen. Terugnemen doen ze in China niet aan. Er wordt op de volgende order gecompenseerd.

Ik heb de moeizaamheid, werkwijzes, afspraken van redelijk dichtbij mee mogen maken. Je kan zaken uit China niet beoordelen als 1. Het komt uit China dus...

Per geval dient het apart beoordeelt te worden, omdat er tussen het ene uiterste en het andere uiterste een wereld van verschil ligt.

Dat voorbeeld met die kuipen heb ik zelf ervaren. Ik heb meermaals spullen uit China besteld zelf. Ook kuipdelen.
Momenteel zit er een Chinese duo seat cover op mijn motor en deze past voor geen meter. Dikke kier en ik heb de binnenkant aardig moeten bewerken zodat die normaal in het slot valt.

Op mijn vorige (exact zelfde type motor) had ik er ook 1 uit China gehaald. Deze paste perfect. Zelfs de kleur was perfect.

Net zoals dat jij en ik in Nederland wonen kan men ons niet als 1 soort beoordelen, want jij en ik zijn enorm verschillend! Dat geldt precies zo voor spullen uit China ook al is het 9 van de 10 keer hetzelfde geval.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan