trike

Dat is volgens mij ruimschoots sterk genoeg
Ga je dat helemaal rondom lassen?
Ik heb gemerkt dat dat spul bij lassen nog veel harder trekt dan RVS
En 90 graden is wel heel veel stuuruitslag, wel handig zo'n korte draaicirkel
 
90 graden totaal inderdaad
Maar een standaard motor heeft 60 graden ongeveer.
Dat is met fuseebesturing al heel ruim
 
die 2 kogelkoppen, daar komt de plaat waarop de wielnaaf gemonteerd zit tussen te draaien, dus die alluminium plaat op de voorbeeld foto.

stuuruitslag heb ik overgenomen van de K1100 en die was 90 gr. totaal (of ik heb verkeerd gemeten)
maar liever te veel dan te weinig, als je niet kan keren moet je de trike iedere keer terug duwen

ik was inderdaad van plan dit rondom te lassen, maar als dit nog erger trekt dan RVS :X
ik wil dit wel MIG lassen, dan is de temperatuur beter te controleren als bij TIG.

lenkung1_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Voldoende stuuruitslag is wel lekker inderdaad
Ik zou geen stangkoppen als fuseekogel gaan gebruiken
Die zijn niet bedoeld voor het opnemen van krachten in zijdelingse richting
Ik zou liever een daarvoor bedoelde fuseekogel opzoeken
Die zijn vaak nog goedkoper ook
 
oke,...ik dacht dat ik hier ook kogelkoppen had zien toepassen.
wat is een mooie fusee kogel om te gebruiken, dus het liefst zonder conische opname ?
 
Laatst bewerkt:
Het kan heel goed dat je dat gezien hebt. Duitsers doen dat erg graag. Maar stangkoppen zijn daar inderdaad niet voor bedoeld. Als je een gezellig topic wil hebben moet je er een discussie over opstarten O-)
 
Van een golf 3/ vento is ook cilindrisch dacht ik.

Ik vind 90 graden totaal niet echt veel trouwens.
 
ik denk niet dat je veel motorfietsen vind met een stuuruitslag van meer dan 90 gr.

@bram, op deze fuseekogel zit een platte strip met 3 of 4 gaten. die zijn in mijn geval lastiger te gebruiken. ik moet er eigenlijk een hebben met aan beide zijde schroefdraad, liefst in een gangbare maat en niet conisch.....oh ja en voor weinig natuurlijk ;)
 
Citroen xsara Picasso heeft een mooie compacte fusee kogel en dat is ook cilindrisch
Maar ik denk dat fuseekogels met een cilindrische pen eigenlijk ook niet bedoeld zijn om er gewicht op te zetten. Die zitten meestal onderaan een McPherson poot gemonteerd.
Even op letten misschien
 
volgens mij begin ik er een systeem in te ontdekken.
wanneer je dit model hebt, dan is de pen cilindrisch en word de borging verzorgt door een bout v/d zijkant die half in die gleuf valt. denk ik tenmiste :)

271591-ch1.jpg
 
volgens mij begin ik er een systeem in te ontdekken.
wanneer je dit model hebt, dan is de pen cilindrisch en word de borging verzorgt door een bout v/d zijkant die half in die gleuf valt. denk ik tenmiste :)

[afbeelding]

Niet alleen dat de bout in de gleuf valt, ook is het een klempassing. Met die bout klem je de pen ook vast.
 
dus die bout drukt tegen de pen. en de pen gaat denk ik met een klempassing in het gat (geperst)

ok zo dus geklemt, is zelf wel uit te voeren.

ik had graag op die foto van mij i.p.v. een strip met 3 gaten een stuk draadeind M12 of zo gehad. dan word de constructie mooier en simpeler.
 
Laatst bewerkt:
Dan ga je het hele gewicht, met alle belastingwisselingen, schokken en trillingen, dwars op een M12 schroefdraadje dragen :N
 
dat is waar, inderdaad niet zo handig. snap nu ook waarom een kogelkop niet zo'n goed idee is.

ik had er net toevallig een gevonden, word een stuurkogel genoemd, alleen een beetje afwijkende draad (metrisch fijn).
word hem dus niet :N

09317.jpg
 
Laatst bewerkt:
Deze stuurkogels heb ik in mijn zijspanwiel ophanging zitten. Is m14 fijn draad.is dat deze constructie door een aantal forum leden wordt gebruikt, en als goed bevonden word. Anders had ik liever iets van m20 gehad. Kijkt een beetje iel maar is zeer sterk. Heb ook fusee kogels gezien met m24 fijn schroefdraad en een cilindische pen. Ik dacht van een oud type subaru,
 
Terug
Bovenaan Onderaan