Stella Alpina Treffen

Het mooie is ook wel dat als je wat meer tijd hebt, al zijn het maar een paar dagen, dat je er daar gelijk een paar dagen aan vast kunt plakken. Er is daar zoveel moois te rijden in de buurt, zeker als je van onverharde wegen houdt.
 
Ik heb er zin in :)
Wij zijn er een aantal dagen later door een "familie"bezoek op de heenweg dus moeten het "evenement" missen maar gaan ook de diverse bekende passen in de regio rijden, en overige gravel paden duiken we ook in... we hebben 2,5 week vol te maken in de Alpen/Dolomieten :) .
 
Het mooie is ook wel dat als je wat meer tijd hebt, al zijn het maar een paar dagen, dat je er daar gelijk een paar dagen aan vast kunt plakken. Er is daar zoveel moois te rijden in de buurt, zeker als je van onverharde wegen houdt.


Ik ben net terug van die streek... :)

Susa vallei staat met stip genoteerd om volgend jaar wat langer halt te houden, wellicht plannen we onze reis zo dat we de tweede zondag van juli in de buurt zijn. 8-)
 
Gisteravond laat weer thuis gekomen na een tripje Stella. Vrijdag heen dinsdag thuis, vrijwel alles binnendoor, 2600km. Was weer een mooie trip, lekker weer en lekker gereden. Omdat we zaterdagavond vrij laat aankwamen gekozen om in het dorp te kamperen en niet in het basecamp, anders was het waarschijnlijk donker geweest voordat we boven waren.

Top niet kunnen bereiken vanwege te veel sneeuw. Met wat extra hulp nog wel een poging gewaagd om wat sneeuwvelden te doorkruisen, maar uiteindelijk het verstand maar laten spreken en omgekeerd. Zal binnenkort wel een filmpje plaatsen hier.

Nog mensen van hier geweest? Omdat ik maar kort in het basecamp ben geweest heb ik eigenlijk geen andere NL'ers gezien of gesproken maar die zijn er ongetwijfeld geweest. Wel de bakbrommer voorbij zien komen, maar ik kwam pas omhoog toen die al naar beneden ging.
 
Wij zijn niet op het Stella Alpina evenement zelf geweest, dat konden we helaas niet redden ivm onze planning.
Wel hebben gisteren de Sommelier beklommen. De laatste paar 100meter hoger was een flinke uitdaging en wij hebben de strijd slechts een paar meter voor de top moeten staken hoger was echt niet meer mogelijk voor onze motoren, wat lichte 1cilinders hadden het nog 3 meter hoger gered en toen was het voor hun ook op. Wij zijn blijven hangen op 2965 meter hoogte.
Vandaag ook de Jafferau, assietta en Finestre gereden, wat is het mooi hier!

PhotoGrid_1468613571382.jpg
 
Wij zijn niet op het Stella Alpina evenement zelf geweest, dat konden we helaas niet redden ivm onze planning.
Wel hebben gisteren de Sommelier beklommen. De laatste paar 100meter hoger was een flinke uitdaging en wij hebben de strijd slechts een paar meter voor de top moeten staken hoger was echt niet meer mogelijk voor onze motoren, wat lichte 1cilinders hadden het nog 3 meter hoger gered en toen was het voor hun ook op. Wij zijn blijven hangen op 2965 meter hoogte.
Vandaag ook de Jafferau, assietta en Finestre gereden, wat is het mooi hier!

[afbeelding]

Zondag ook al, de crossers/enduro's kwamen nog wel tot de top, maar voor de rest was het echt niet meer te doen.
 
Hier nog wat plaatjes... volgens de GPS dus 2965m2 bereikt :)

DSC02674.JPG

Nog een paar meter dan waren we er...!

DSC02677.JPG


DSC02686.JPG


Foto's genoeg van de berg, ook redelijk wat video materiaal van het door de sneeuw ploeteren, hier ga ik later nog wel een filmpje van maken :P
 
DSC-0154.jpg
DSC-0244.jpg

DSC-0228.jpg

DSC-0328.jpg


Mijn reis er naar toe en verder was vrij episch al zeg ik het zelf.
De weg vanaf Bardonecchia waar het steil begint te worden heb ik veel moeten duwen. toen het onverhard werd werd het echt moeilijk. sproeiers vervangen voor kleinere, achterwiel volaan laten spinnen en dan af en toe op de voetsteunen springen om wat grip omhoog te krijgen. (ik heb een 125cc halfautomaat zoals een dax of c90 met 7 pk en een totaal gewicht van ruim 500 kg) ik was na het stuwmeertje helemaal kapot en heb daar de eerste nacht geslapen. verder omhoog nog wat moeten duwen. op het basiskamp alles aan gewicht er afgehaald en met een nog kleinere sproeier de motor weer afgesteld.
Ben niet tot de sneeuw top gekomen zoals de meesten, maar toch best erg hoog. waar het echt grof begon te worden ben ik gekeerd nadat mijn tank op de grond viel en lekte. net voor de laatste haarspeld bochten. bij de echt grote stenen. ik heb GÉÉN vering en zonder vaste tank kan ik niet op de brommer blijven. daarbij was ik uitgeput en vond het wel best aangezien ik nog een hele reis voor de boeg had.

in de vakantie heb ik 4600 km gereden in 3 weken, belgie, lux, frankrijk, zwitserland, italie, san marino, oostenrijk, slovenie, hongarije, slowakije, tsjechie, en via berlijn door duitsland terug.

in frankrijk mijn hoofdremcilinder kapot en een nieuwe laten opsturen en het scherm van de gps kapot en laten fiksen voor 160E, in italie de tank afgebroken en lek, gefikst met 2k lijm en spanband, mijn portemonnee gejat, moeder gebeld en geld via een vriend waar ik op bezoek was verkregen en zonder papieren maar met een aangiftepapiertje verder. verder geen noemenswaardige problemen.

op de meeste dagen had ik een gemiddelde gps snelheid van 21 km/h en een top van 55. en ik heb ook een keer een record van 400km op één dag gereden.

HIER NOG VEEL MEER FOTO'S onderaan beginnen.
 
Laatst bewerkt:
Knap gedaan! Tof om met een lichte motor zo'n grote reis te maken!

Btw: hoe kom je aan 500kg?
 
Mooi verhaal Bart, maar ik geloof toch dat ik liever met de motor ga. Ik verwacht wel dat je met zo'n ding in ieder dorp waar je staat te sleutelen weer vrienden maakt. :Y
 
het is een brommer(officieel) en het leeggewicht is al 300kg, tel daarbij de kampeerzooi, extra blok, gereedschap, water, olie, benzine en bier bij op...

Wat voor pijp steekt er bovenuit, kachel ofzo?
Slaap je ook in de bak, of is dat te klein?
Echt nogmaals respect voor een trip met zo'n ding!
 
Mooi verhaal Bart, maar ik geloof toch dat ik liever met de motor ga. Ik verwacht wel dat je met zo'n ding in ieder dorp waar je staat te sleutelen weer vrienden maakt. :Y
ik heb maar bar weinig hoeven sleutelen, het ziet er armzalig uit allemaal, maar het is echt wel in orde allemaal. (op een door ouderdom falende rempomp na.) maar inderdaad, je hebt zoveel aanspraak met dat ding dat ik soms stops in dorpen of steden vermijd omdat ik dan niet aan eten ofzo toe kom.
Wat voor pijp steekt er bovenuit, kachel ofzo?
Slaap je ook in de bak, of is dat te klein?
Echt nogmaals respect voor een trip met zo'n ding!
Dank!
Er zit inderdaad een klein houtkacheltje in de bak, zelf gemaakt van een ijzeren kist.
deze vakantie maar één keer aan gehad, meer voor de lol. maar ik ga ook in de winter weg met de brommer en dan is een kacheltje wel fijn.
ik slaap in de bak, de tent omhoog, deur open en ik kan er in. kan prima rechtop zitten en op mijn knieen voorin. de bak is 205cm en het midden 90 breed, de spullen staan allemaal op de rand vastgeschroefd. ik heb mijn hoes van de slaapzak niet eens meegenomen.
DSC-0699.jpg

DSC-0060.jpg

20160206-234402.jpg
 
Foto's genoeg van de berg, ook redelijk wat video materiaal van het door de sneeuw ploeteren, hier ga ik later nog wel een filmpje van maken :P

Ben benieuwd!

Hier alvast mijn sneeuwavontuur tijdens de Stella, volledige filmpje heb ik nog geen tijd voor gehad.

 
Laatst bewerkt:
Gaan d'r nog M-Fers naar het Stella Alpina dit jaar? Niet dat ik zelf ga kan, maar de verslagen vind ik zo mooi.

En dit treffen staat nog steeds op mijn bucketlist.
 
Ben benieuwd! Kan per jaar flink verschillen, 2 jaar terug kwam ik met gemak op de top, afgelopen jaar zat ik vast in de sneeuw. We zien het dit jaar wel weer, komen we boven is het leuk, zo niet dan is het ook prima.

Iemand onlangs nog de Assietta en Jafferau gereden? Die wil ik ook nog even meepakken namelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd! Kan per jaar flink verschillen, 2 jaar terug kwam ik met gemak op de top, afgelopen jaar zat ik vast in de sneeuw. We zien het dit jaar wel weer, komen we boven is het leuk, zo niet dan is het ook prima.

Iemand onlangs nog de Assietta en Jafferau gereden? Die wil ik ook nog even meepakken namelijk.

Mijn man is een paar weken geleden stil komen te staan bij de Assietta. Daar lagen ene paar dikke rotsblokken, maar volgens mij is hij nu wel weer open. Jafferau weet ik niet, daar heb ik nog niets van voorbij zien komen in mijn facebookgroepen. En ik struin best wel wat af van die dingen.
Ik neem aan de je de site met status van Alpenpassen gecheckt hebt toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan