Yamaha TRX benzine kraan

Marco_717

Rookie
30 jun 2016
17
0
Weet ieman hoe de vacuümslangetjes lopen van en naar de benzinekraan en benzine pomp van een TRX. Of even een foto maken ; )

Bij mij zitten deze niet aangesloten waardoor de kraan alleen op de PRI stand werkt,
maar ik wil het graag origineel aansluiten.

Zie wel de nippels op de kraam en pomp zitten maar zie niet waar dat op aangesloten heeft gezeten. (Kan het ook niet in het werkplaats handboek zien)

P.S. zal mijzelf nog even netjes voorstellen in het andere topic.

Groeten Marco
 
Nou vooruut dan maar, welkom op mf

26.jpg




Maar wel ff voorstellen he?
 
Hou er rekening mee dat het een bewuste aanpassing kan zijn geweest.

Ik heb bij mijn TRX namelijk ook de 'fuel tap mod' gedaan nadat een lek membraan tot 2 keer toe ervoor heeft gezorgd dat er benzine in m'n blok liep.

Hierbij de link naar de modificatie:
Yamaha TRX850 Enthusiasts Forum • Login

Dus nogmaals, kijk goed uit.
Bij benzine in het blok zijn de carbs eerste verdachte. Niet je kraan.
Link heeft trouwens weinig nut, niet iedereen heeft de behoefte zich op een forum te registreren om één bericht te lezen. Misschien handiger (voor TS) dit bericht even te copy/pasten.
 
Laatst bewerkt:
Bij benzine in het blok zijn de carbs eerste verdachte. Niet je kraan.
Link heeft trouwens weinig nut, niet iedereen heeft de behoefte zich op een forum te registreren om één bericht te lezen. Misschien handiger (voor TS) dit bericht even te copy/pasten.
Mwah, 't is het TRX-forum, dus wellicht handig voor TS ;)

Een vaker voorkomend probleem bij de TRX is dat het membraan in de pomp en/of kraan kan scheuren.
Via de vacuum-slangen kan er dan benzine in je blok lopen (vacuum wordt pas 'achter' de carbs gecreëerd).

Maar hierbij:

Hi Its actually very simple I removed the spring from the vaccum diaphram and replaced it with washers to make sure the o-ring seal sealed the back part of the tap then reassembled the vaccum side. I then removed the tap side retainer ring with the ON-PRIME-RES and simply rotated it 90 degrees clockwise so now ON is forward OFF is down and RES is backwards JOB done it really is that simple.

Here are some photos of a fuel tap mod that I have done today

1st remove vacum spring

1st.jpg


2nd replce the spring with washers or a 5mm spacer

2nd.jpg


3rd file off the lug

3rd.jpg


this is the position for fuel on

5th.jpg


reserve

6th.jpg


and finally the off position

7th.jpg
 
Hij doet het nu weer prima.

Had de kraan uit mijn tank gehaald en met blazen door de buisjes gekeken of deze nog goed afsluit.
Bij de stand on en res sluit hij af en bij de stand pri kon ik er gewoon doorheen blazen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan