AIM Solo, Racestudio 2 vragen

Goed nieuws... er schijnt een connector voor de Honda aan te komen voor de AIM Solo DL *O* Beta versie wordt nu getest (helaas niet door mij) :P

Rondjes voor 2015 mogen dus weer geplaatst worden :]
 
Laatst bewerkt:
Goed nieuws... er schijnt een connector voor de Honda aan te komen voor de AIM Solo DL *O* Beta versie wordt nu getest (helaas niet door mij) :P

Rondjes voor 2015 mogen dus weer geplaatst worden :]

Ik heb de Solo DL ook en heb hem met de bijbehorende connector aangesloten op mijn BMW S1000RR '10. Er kwam zoveel info uit dat ik hem vooralsnog alleen maar als laptimer heb gebruikt :X

Information overload. Nu hoor ik van anderen dat hun datalogger hen kan vertellen wat potentieel het snelste rondje zou kunnen zijn dat je nu al hebt gereden (dus niet feitelijk, maar al je snelste sectortijden bij elkaar opgeteld). Is dat nu iets wat met de Solo DL icm Racestudio 2 ook al kan of moet ik daarvoor eerst die secties hebben aangegeven in de software?

Of is het nu duidelijk dat ik (ook) wartaal uitkraam omdat ik het programma nog niet echt gebruikt heb?
 
Is er misschien iemand die zijn data file wil delen met tijden zo rond de 1:55 op Assen (langzame ruskenhoek)? Bij voorkeur op een 600.
 
Iemand de Zandvoort en Assen heeft?

Of kan je deze ergens downloaden?
 
Nee, ik bedoel de layout van het circuit.

Die zitten er bij mij niet in. Enkel Misano en nog 1 circuit.
 
Volgens mij zitten wij in hetzelfde schuitje :) Afgelopen zaterdag voor het eerst met race studio gespeeld.

Ik had dus ook 2 circuits maar heb dat opgelost door een test bestand te openen van Assen. Daarna kan je in het menu de track manager openen. Daar klik je op de knop om een nieuwe track aan te maken. Race studio herkent dan zelf de baan op basis van de gps data in het geopende test bestand. Sla het op en je hebt een track toegevoerd. Eventueel kan je daar ook het circuit indelen in sector tijden. Verwijder eerst alles, race studio maakt standaard voor iedere bocht een sector aan. Klik daarna op het punt waar je de eerste sectie wilt eindigen en klik op divide. Nu heb je de eerste sectie aangemaakt, eventueel kan je hem nog markeren als straight of corner. Maar dat is volgens mij optioneel, heb nog niet gezien wat het verschil is afgezien van een kleurtje.

Weet niet of dit de manier is om het te doen, maar het werkt voor mij perfect.
 
JE kan in de software toch gewoon de circuits uploaden naar de Solo? Je hoeft er niet te rijden.

Doe je dat niet dan kan je via de Solo zelf een circuit aanmaken door op start finish te gaan staan er zeggen: Start Finish :P
 
De maat van mij voor wie ik het gebruik heeft een Mychron3 en deze gebruikt ook Racestudio 2. Deze heeft geen GPS.


Ik heb dus test bestanden nodig van Assen en Zandvoort begrijp ik.

Anyone? O-)
 
Als hij geen GPS heeft wat moet je dan met die bestanden? Hij haalt (Assumption) de rondetijden dan toch uit een baken signaal die op start/finish staat. De rest van het rondje weet hij niet waar je bent en heb je dus niks eraan.
 
Het berekent het meen ik. Dat doet het nu ook, maar niet goed. De map die het laat zien klopt dus niet.
 
Nee dat is ook logisch. Berekenen kan niet. Want je rijd niet altijd even hard op dezelfde stukken.
 
Track Map

Create a track map! A "cross-cursor" moves along the map using the arrow keys or mouse and is link to the other cursors in the plots and graphs. This function is available with these products: MyChron 3 Gold Kart, MyChron 3 Kart Extreme, MyChron 3 Gold, XG LOG, MXL, MXL Pro, and EVO 3. With this feature you can examine RPMs for a particular turn by clicking on the curve and scanning along to see what the RPMs were during the curve.
http://aimsports.com/products/race-studio/index.html

Ik heb geen idee hoe het werkt. Daarom wil ik graag een map :)

Van wat ik begrijp wordt het berekent aan de hand van de data die de Mychron 3 logt. Rpm, snelheid, versnelling etc.

Of dit zo is weet ik niet, maar dat wil ik dus uitzoeken.


Nu spuugt het ook een map uit na een sessie, maar die klopt dus niet met de layout van Zandvoort (enige waar wij nog gereden hebben).
 
Laatst bewerkt:
Heb je dat gedaan door data te exporteren en dan in google maps te importeren? Of direct in de analyse software?

Edit: Export naar KML en dan laden in Google earth ;)

Dit is lachen zeg! Heb twee rondjes Zolder geladen, pff wat een verschil qua rijlijnen zeg :-)
 
Maar ook erg onbetrouwbaar. Tijdens mijn PR zou ik flink aan het offroad rijden zijn geweest in Ossebroeken.
 
Vandaar dat nieuwe pr ? _O-
Stukkie afgesneden? :+
 
Laatst bewerkt:
Meer dat de racelijn 2 meter verschoven is waardoor ik meermaals aan de binnenkant van de curbs zou eindigen. Geloof niet dat dat gebeurd is :).

Moet nog uitzoeken of de hele lijn compleet 2 meter verschoven is of dat de GPS gegevens gewoon niet erg betrouwbaar zijn. Rondetijden tov de transponder liggen wel opvallend dicht bij elkaar en met 10 Mhz zou het aardig moeten kloppen.
 
Ik heb er mijn laatste race ook maar ingezet, viel me op dat er bijna geen rondetijden meer in staan.

Doe ik iets verkeerd?
 
Heb nu zo AIM baken laptimer maar niet helemaal happy mee.
Zit er nu aan te denken om de AIM solo 2 aan te schaffen de dl versie zal helaas geen nu hebben aangezien er voor de sv650 04 geen kabel is.

Hoe zijn de Solo ervaringen hier, qua makkelijk in gebruik en nauwkeurig
 
Terug
Bovenaan Onderaan