Husqvarna TR650

klein verslagje van mijn meerdaags tripje
(geen zin om alles opnieuw te typen dus de link naar een ander forum)

Inloggen- Allroadmaniacs

Onderin de link ook een filmverslagje


Overigens maak ik op die KTM690 super makkelijk wheelies
(Net als op mijn vorige motoren) maar op de terra wil het maar niet lukken. |(
 
Hmmm vreemd, zou toch moeten kunnen.. als het op m'n oude CBR1000F kon moet het hier toch zeker mee lukken. Hoewel het altijd per ongeluk ging ;)

Met de strada niet geprobeerd overigens. Valt mij trouwens wel op dat de uitlaat aardig aan het verkleuren is naar blauw/paars.
 
~Overigens maak ik op die KTM690 super makkelijk wheelies
(Net als op mijn vorige motoren) maar op de terra wil het maar niet lukken. |(

In z'n twee, 3/4000 toeren, beetje koppeling en hoppatee! Doorschakelen naar drie lukt me sporadisch in de lucht.
Valt mij trouwens wel op dat de uitlaat aardig aan het verkleuren is naar blauw/paars.
En dat is het resultaat van die verrekte katalysators. Uitboren die handel!
 
In z'n twee, 3/4000 toeren, beetje koppeling en hoppatee! Doorschakelen naar drie lukt me sporadisch in de lucht.En dat is het resultaat van die verrekte katalysators. Uitboren die handel!

Ga ik wel doen dus , ( weet alleen nog niet wanneer of hoe :$ )

ben er overigens ineens van bewust dat jullie mijn verslagje via de link
waarschijnlijk niet kunnen lezen ivm een ''afgesloten'' deel van dat forum
 
Klopt Djustmie, heb derhalve je verslag niet gelezen (was eigenlijk benieuwd naar je ervaringen met je Boosterplug).
Kan je niet gewoon de tekst copy/pasten?
 
Klopt Djustmie, heb derhalve je verslag niet gelezen (was eigenlijk benieuwd naar je ervaringen met je Boosterplug).
Kan je niet gewoon de tekst copy/pasten?

sure

Timo en uitzetters bedankt.

Woensdag lekker over de weg naar Ruchpen gereden samen met mijn maatje , en dat is
best bijzonder omdat we dat normaal ook zoveel mogelijk offroad doen.
Daar aangekomen was het weer een feest van herkenning om zoveel offroaders weer te zien
en lekker te ouwehoeren over motoren en van alles wat daarmee samenhangt.

FsAPIPU.jpg




e9H6tOp.jpg




Ik had het de donderdag zwaar. Zwaar met de nieuwe (zware) motor , zwaar in de blubber
waar ik me al nooit op mijn gemak voel , maar nu met de allroad band icm de zware motor
echt alle kanten op gleed zodra er plassen of blubber was (de hele dag dus bijna)
Maar toch lekker gereden. Eerst met Timo en Wilco , later met Wilco alleen.

qCdDWYa.jpg




Op de camping donderdagavond , verhagelde en verstormde de avond mijn tentje inclusief
de hele inboedel. Slaapzak nat , matje nat. kleding nat.


d9cUQ1G.jpg



Omdat ik niet zo ver weg woon en het het wel gehad had (rijmt mooi) besloot ik er de brui
aan te geven en naar huis te gaan, wat ook nog een heel avontuur was.

De weg was helemaal bezaaid met groen wat van de bomen afgekomen was. Alles mistig
omdat de regen/hagel/stormbui voor veel afkoeling zorgde na een hele warme dag.
bomen over de hele weg gewaaid.
Het 1e dorp waar ik doorheen moest was eigenlijk afgesloten omdat dat geheel blank stond,
De hoofdstraat daar was een lange rivier geworden.

Aangekomen in mijn dorp ook alles afgesloten omdat het blank stond plus een auto die tot zijn
wielkasten in het water stond , stond in de fik , hoe bizar is dat!!!!

Vrijdagmorgen toch met de auto even naar de camping ,om mee te ontbijten met de mannen die wel
de moed en het lef hadden om te blijven en door te gaan.
Toen ik deze helden zag wist ik dat ik echt niet mocht afhaken en gewoon door moest gaan. dus weer
naar huis , reserve spullen gepakt en weer op de motor geknoopt, maar nu met een rolbag ipv zijtassen
(die knallen echt overal tegen aan.


EqhZkQd.jpg



Een eigen offfroad route gemaakt tot cuyk en daarna de track uitgereden tot erve de koekkoek.
Eigenlijk een verschrikkelijke camping met veel te weinig faciliteiten maar echt veel lol gehad
om de 1€ beheerders.
Wel binnen geslapen omdat mijn reserve tentje toch wel wat klein kan zijn (is nog nieuw en nooit getest)

Zaterdag erg vroeg opgestaan omdat ik echt de hele track wil rijden en niet te laat op de laatste camping aan wilde komen.

maar op zijn tijd rust nemen mag.

LwD64QY.jpg


Wederom een hele mooie rijdag ,en echt leuk dat we onderweg Tino en Matigra nog tegen kwamen.
De Motorschuur is een ervaring op zich , en de aanwezige motorclubs en het bandje zorgden voor een sfeer die toch
heel anders was als dat ik gewend ben.
Een bankstel en een bakplaat die in een junkhol nog te lelijk zijn hahahaha

Vrijdagavond regende het natuurlijk weer en het tentje was dus echt te klein , als ik recht lag kwamen mijn benen buiten
te liggen tot waar de crosslaarzen normaal ophouden.
Acht bikkels waren we , bier drinken (daarna cola met wodka) slap zeveren , elkaar afzeiken en daarna weer lachen. Kortom die
avond vergeet ik niet snel meer.

Conclusie
Timo beloofde dat het een onvergetelijke ms1k zou worden en dat werd het ook.
Super genoten , nogmaals iedereen bedankt voor het uitzetten , de kameraadschap , het samen rijden
het lachen samen en de saamhorigheid


edit
ben benieuwd of er nog meer filmpjes komen behalve die van mij (https://youtu.be/iruoyvgfyQY) en de hagelstorm van Herman (https://vimeo.com/172287873)

)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren ook eindelijk de Boosterplug geïnstalleerd. Als de grootste vrek van Nederland vind ik 140euro verrekte veel geld voor wat weerstandjes, stekkers en kabels...
Maar uiteindelijk was ik toch overstag gegaan omdat ik het bokken en onregelmatig lopen kits beu was.

En inderdaad, dat is nu geheel verholpen! Je krijgt echt niet meer power, of een wereld-van-verschil-effect, maar hij loopt nu gewoon soepel en zijdezacht zoals het hoort, en klimt mooier in de toeren. Ook schakelt hij nu veel beter, maar dat zou ook tussen mijn oren kunnen zitten als placebo effect. Installatie stelt echt geen drol voor, alleen de stekker in de airbox zit op een gigantische k*tplek en je moet kindervingertjes hebben of de airbox eraf halen.

T.a.v. Helly70 en djustmie:
het uitboren van de katalysators geeft absoluut geen verhoging van de decibellen!
Ik en mijn vader hebben dezelfde Terra, alleen ik heb geen kat's meer. Je hoort geen verschil, maar ik heb wel het idee dat de mijne beter loopt. Zeker nu met de Boosterplug! :}
 
Laatst bewerkt:
@djustmie: goed bezig! Gebruik die motor waar hij voor bedoelt is! De paden op en de lanen in! Bepakken en de modder door! Heb je Bigdogs adventures al eens bekeken via cafehusky? Die knakker heeft heel Noord Amerika al gehad op zijn Terra.
 
@mike

gelukkig ben ik niet de enige die een boosterplug duur vind voor
zo'n klein gevalletje (idd een kabeltje met weerstand en 2 stekkers)
losse onderdelen bij Conrad misschien 10€ ??

Instaleren was echt niet zo appeltje-eitje als het overal beschreven wordt
of ik heb iets verkeerd gedaan want ik heb de luchtfilterbox niet los gehaald
maar zo de temperatuur sensor er uit getrokken.
En nee ik heb beslist geen kinderhandjes en ja gevloekt heb ik daarbij wel!

De buiten sensor heb ik doorgeleid en zit met een kabeltje links op het stuur
recht in de rijwind , een beetje in de zon.
Verschil ? Nah niet veel, motor is ook met de boosterplug nog wel afgeslagen.

katalysator uitboren
ben dus niet bang voor de decibellen of een bekeuring , maar wil geen gezeik
met garantie want die ben je dus meteen kwijt , maar wellicht ook wel door
instalatie vd boosterplug ( IK HOOR HET AL ja sorry mijnheer maar u heeft
de technische configuratie van uw motor veranderd , met niet originele onderdelem
niet uitgevoerd door de dealer en daarom blal bla bla )

pLus dat er nog bij komt dat ik niet precies weet waar die kat zit EN of ik er wel bij
kan komen met standaard boortjes.


Rijden waar de motor voor bedoeld is
Zeker wel , maar de motor heeft te weinig bodem vrijheid/speling
Zat al vast met de skidplate op een boomstammetje van pak hem beet 35 cm!!!!
en ik vind dat de voorvork te weinig veerweg heeft , het einde daarvan wordt regelmatig bereikt.

Al bij al heb ik geen spijt vd aankoop , maar een 690/701 was voor mij wellicht
een betere keuze geweest.
Nu blijf ik het hier nog wel mee doen en ga nog niet inruilen (is ook prijs technisch)

Overigens wil ik best wat meer fotos en filmpjes zien in dit topic , dat is altijd
leuker dan die lappen tekst van mij
 
Laatst bewerkt:
Vandaag in het bos bij Deurne (Noord Brabant) een TR650 Terra gespot.
Grappig want je ziet er niet veel , de bestuurder een beetje van mijn leeftijd.

is het dan toch een ouwe l#llen motor _O-
 
lol, ik zal met mijn 50 jaar de gemiddelde leeftijd niet omlaag halen.
Hoewel, ik ben een Strada rijder dus die hoef je niet mee te tellen...

Balen overigens dat je Boosterplug het afslaan probleem niet geheel heeft verholpen, meestal zie je enthousiaste reacties zoals die van Mike. In jouw geval is dan 140 euro veel te veel als het niet goed werkt.
 
Nope. Vorige week nog 380km gedaan op 1 dag op de Terra. Vanuit Eindhoven binnendoor (via N wegen en dorpjes) naar Luik, Coo, en Spa Francorchamps geweest. En dan krijg je inderdaad een houten kont zoals jij al eerder ooit zei. De laatste 100km waren echt niet leuk meer.
 
Nee hoor, volgende maand pas vakantie.
Heb (jullie) alleen niet veel interessants te melden.
De Husky doet het prima, het enige wat er af en toe aan moet gebeuren is voltanken, ketting smeren, een beetje schoon maken en bandenspanning controleren.
Bovendien gebruik ik de Husky alleen voor woon-werk en dan beleef je ook niet de dolste avonturen om over te schrijven.
 
Neu, weinig interessants te melden. De Husky een paar keer naar het werk genomen. Tegenwooedig laat ik hem eerst warmlopen en dan stap ik pas op de brommert. Gaat prima, slaat dan ook niet meer af bij de mini rotonde....

Van de week de Shell VPower 100 getanked in Duitsland. Ben benieuwd of die dan nog beter loopt.
 
Vandaag bij de tropische temperaturen (35gr) komt het nut van de Boosterplug naar voren. Het dashboard geeft 12 tot 15 graden aan. De motor loopt zijdezacht en langzaam tokkelen en heel rustig offroaden gaat nu geweldig!
 
en heel rustig offroaden gaat nu geweldig!


bij heel rustig offroaden (lees single tracks , mtb paadjes) loopt de motor
loei maar dan ook echt loei heet (ga het daarom niet eens doen met deze temperaturen)
Als ik na die paadjes de motor nog stationair laat lopen gaat zelfs het rode waarschuwingslampje aan. Gaat pas uit als ik weer normaal ga rijden.

Ook vandaag even het luchtfilter gecontroleerd. en het is maar goed dat ik
die lege kast vol heb gespoten met luchtfilter olie (voor schuimfilters) Er zat
behoorlijk veel zand in , hopelijk is er niet te veel naar binnen gezogen :(

En dan te bedenken dat ik in off road ritjes altijd vooraan rijd en tot nu toe
niet veel in stoffige omstandigheden heb gereden maar juist veel in regen.
Het ori filter ga ik zsm vervangen en wil daarvoor een schuimfiler proberen
wat eigenlijk voor de bmw xchalenge is.
Hopelijk is dat met wat knippen passend te maken

https://www.catalyst-findit.co.uk/i...c273aae&vat=ex&dest=prod&p=496&pid=15-8328.TA

zo lijkt het een iets ander model maar als ik google op bmw xchallenge filter
(de gewone dus) lijkt die exact op het husky filter

bmw xchallenge lucht filter - Google zoeken
 
Laatst bewerkt:
bij heel rustig offroaden (lees single tracks , mtb paadjes) loopt de motor
loei maar dan ook echt loei heet (ga het daarom niet eens doen met deze temperaturen)
Als ik na die paadjes de motor nog stationair laat lopen gaat zelfs het rode waarschuwingslampje aan. Gaat pas uit als ik weer normaal ga rijden.
Met rustig offroaden bedoel ik, stationair in zn 2e versnelling kijken of ik reeën, konijntjes of naakte vrouwen zie. ;) Voor echt offroad werk hoor je op een 300 2t te zitten.
Maar geen last gehad van warm lopen, pas 2x ooit dat bij mij de ventilator aansprong en dat was tijdens filerijden in Eindhoven stad met 30+ gr. Heb je er genoeg koelvloeistof inzitten? Mijn motor en die van mijn vader hadden onvoldoende koelvloeistof bij aanschaf.
 
HAHAHAHA die 1e twee kom ik regelmatig tegen maar die laatst genoemde
niet. Komt misschien wel omdat ik met mooi weer wegblijf uit het bos.
Kan dan beter naar het strand gaan denk ik.

Nu weer serieus (zover als ik dat kan) Volgens mij zit er voldoende koelvloeistof in
maar zal dat morgen voor alle zekerheid nog eens controleren) en mocht dat niet zo zijn laat ik het hier wel weten.

Woon jij in Eindhoven mike? Zo ja dan wonen we vlak bij elkaar :+

oh ja voor echt offroadwerk hoef je niet perse een 300 2t te hebben vind ik
(had zelf een 300 4t ,, maar ook een 350 450 of zelfs een 500 4t rijden
heerlijk. De discussie 2t vs 4t wordt hier op MF vaak zat gevoerd maar persoonlijk
vind ik 4t fijner. Begrijp echter heel goed waarom anderen de voorkeur aan 2t geven)

EN ALWEER EEN VEULS TE LANGE POST GEMAAKT _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Zipty thermostate delete gemonteerd. Het eruit halen van de haperende was een hele klus. Het plaatsen van de Zipty een fluitje van een cent. Motor blijft beduidend koeler, 4 of 5 balkjes van de tempmeter. Waren er eerst 2 a 3 meer.Het duurt wel wat langer voordat de tempmeter iets aangeeft. Dus eerst even rustig warm rijden. Ik hoop dat ik nu een beetje klaar ben met de motorische wijzigingen. Heb een Wuka King en de airbox-modificatie, met nat unifilter en silicon intakes onderdelen. Motor rijdt heel soepel, trekt hard vanuit lage toeren en heeft heel weinig trillingen. Heb de oliepeilstok vervangen door de differentieeldop van een BMW-auto, deze van een peilstok voorzien. Draait heel soepeltjes in.
Het goed vullen van het koelsysteem vraagt veel geduld. Vaak in de slangen knijpen tot er geen luchtbellen meer omhoogkomen. Voorkant flink omhoog, zodat de aansluiting op de kop ook hoog komt, dan weer knijpen. Bij mij kwam er toen opnieuw lucht uit. Tankje tot bovenste streepje en karren maar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan