Makkelijke manier op blok in en uit te bouwen?

HugoW

Die hard MF'er
12 okt 2015
252
1
Wijk bij Duurstede
Hoi,

ik heb mijn frameverbouwing bijna af, ik kan alles wat gehecht is nu gaan aflassen en daarna kan het frame naar de coater. Nu moet het blok uit het frame. Maar ik werk in mijn eentje (en ben een kantoornerd), en heb geen hijs- en hefmiddelen. Ik heb wel eens gezien dat mensen het frame met blok op zijn zijkant leggen, en dan het frame eraf tillen. Dat ben ik ook van plan, tenzij iemand hier nog een andere goede suggestie heeft.

Het betreft trouwens een Suzuki GSX400E uit 1984, voor meer details over de fiets kan je op de link in mijn onderschrift klikken.

Alvast bedankt,

Hugo
 
Hallo allemaal,

dank voor het meedenken en voor de amusante discussies verder... Zojuist de methode van plat leggen en frame verwijderen geprobeerd, en dat ging keurig in mijn eentje. Oude banden eronder. Eerst op de verkeerde kant (de schetsplaten blijken aan één zijde gelast en aan de andere gebout...) toen op de goede kant, en voilà, klusje geklaard. Zo gaat hij er ook weer in als het frame terug is!

Hugo
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

dank voor het meedenken en voor de amusante discussies verder... Zojuist de methode van plat leggen en frame verwijderen geprobeerd, en dat ging keurig in mijn eentje. Oude banden eronder. Eerst op de verkeerde kant (de schetsplaten blijken aan één zijde gelast en aan de andere gebout...) toen op de goede kant, en voilà, klusje geklaard. Zo gaat hij er ook weer in als het frame terug is!

Hugo
Zie je wel dat het zo het makkelijkst is en inderdaad zoals ik al schreef let even op de schetsplaten maar daar ben je ook achter gekomen.
Suces met inbouwen. :]
 
KAWApieter,

Als je nu in staat was geweest om een foto van het juiste blok bij te voegen-immers alle info aanwezig,merk,type,bj.-,had ik je bijna serieus kunnen nemen...
Geeft niks hoor,waar ballen zitten is nu eenmaal geen plaats meer voor hersens natuurlijk..

Begrijp alleen niet zo goed waar zo'n opmerking voor nodig is maar dat ligt vast aan mij.

Om over en weer geneuzel te voorkomen laat ik het bij deze reactie.

Even goede vrienden.

Groet,Auke.
 
In jouw ge-Quote reactie gaat het over een CB 750 K7 blok uit '77...

Uit respect voor je meestal waardevolle bijdragen aan dit forum zal ik een bijdehante opmerking ditmaal achterwege laten.

groet,Auke.
 
Terug
Bovenaan Onderaan