Nieuwe accu nodig

Ghis

MF'er
1 mei 2013
48
0
Rotterdam
Hallo allemaal,

laatst wilde ik op mijn Suzuki GSX-R600 SRAD stappen om samen met mijn vriendin lekker van het weer te gaan genieten. Helaas wilde 't beestje geen kick geven. Wat bleek nou? Accu volledig leeg. Ongeveer 1,5 dag aan de lader laten liggen. Na het verwijderen van de lader kakte het voltage vrij snel weer in naar 11,6 volt.

Ik trek daaruit de conclusie dat de accu stuk is. Nu zag ik toevallig een filmpje voor bij komen over Lithium Ion accu's voor motoren. Nu vraag ik me af of deze techniek daadwerkelijk beter is, heeft iemand hier persoonlijk ervaring mee t.o.v. een Yuasa of Motobatt?

Ik zag dat ze bij een beetje goed shoppen slechts iets duurder waren als de 'old skool' accu's.

Ervaringen? Komt 'u maar!
 
Ervaring met Motobatt. Winter laten staan zonder lader; starten lopen. Bij aanschaf nieuwe motor direct een motobatt geplaatst en niets dan lof voor deze accu.
 
Ik had ook nooit problemen met een motobat. Helaas is dit nou net de accu die overleden lijkt te zijn. Echter één slechte ervaring wil natuurlijk niet zeggen dat een merk slecht is. Deze Motobatt is na ik denk anderhalf jaar overleden.

Omdat ik toevallig iets over Lithium Ion accu's voorbij zag komen dacht ik. Toch maar eens informeren!
 
n.a.v. de ervaringen hier en het (gebrek aan) positieve berichten over Lithium Ion accu's toch maar weer besloten de Motobatt te vervangen met een....Motobatt :-).
Das nou net het slechtste van het slechtste........

:+

Ik denk dat je er wel plezier van gaat hebben :Y
 
Hmm, ik moet bekennen dat ik daar niet aan heb gedacht. Ik heb de accu nu bij dezelfde webshop besteld en zij geven online 1 jaar garantie aan (MyMotor).

Vanochtend maar eens bellen en vragen wat ze voor me kunnen betekenen. Wellicht kunnen ze mijn bestelling nog annuleren en mijn oude accu onder garantie terugnemen o.i.d.

Bedankt voor de tip!
 
Terug
Bovenaan Onderaan