Poetsen Poetsen Poetsen!

Turtlewax.wd40 en commandant 4. En hij heb 72000km gelopen. Ik vind dat ie voor zn ervaring nog heel strak eruit ziet!
[~[url="https://s32.postimg.org/6frp2zb6d/20160702_154615.jpg"]afbeelding~][/url]photo hosting sites

Hij staat er zeker strak bij, maar ik durf te wedden dat je hem met alleen al een simpele kleisessie nog veel strakker krijgt :Y het is geen rocket science, maar het maakt wel enorm verschil. Altijd welkom om in Leiderdorp langs te rijden, dan laat ik je het verschil zelf zien.
 
De juiste producten, en een beetje kennis over hoe ze te gebruiken :Y

Heb je specifieke punten waar je tegenaan loopt?

Ik heb pas geleden mijn eerste Wash Mitt besteld tezamen met Q²M Bathe+ om mijn auto en motor mee te wassen.
Nu is de auto gewassen, maar ik voel nog wat bobbeltjes op bijvoorbeeld de motorkap. Je ziet niet echt vuil, maar je voelt vuil.

Voor de rest is het meer, die van jullie glimmen beter :}
 
Die vervuiling die je nog voelt daar is klei nou voor ;)

Glimmen is van vettigheid en glans is van detailen :9

Je kan het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk. Een auto/motor echt tot in de puntjes detailen kost je al snel minstens een volle dag en dan nog zal je altijd verbeterpunten houden.

Als je echt diepe glans wilt zit er niks anders op dan polijsten, polijsten, polijsten tot dat je het resultaat naar je zin is.
 
Die vervuiling die je nog voelt daar is klei nou voor ;)

Glimmen is van vettigheid en glans is van detailen :9

Je kan het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk. Een auto/motor echt tot in de puntjes detailen kost je al snel minstens een volle dag en dan nog zal je altijd verbeterpunten houden.

Als je echt diepe glans wilt zit er niks anders op dan polijsten, polijsten, polijsten tot dat je het resultaat naar je zin is.

:^

Met als toevoeging: het kost je een dag, maar je hebt er lang plezier van, bij goed bijhouden heb je er zelfs jaren plezier van :Y
 
Weer schoon na 1000 km rijden. weet iemand waar ik motor glym poets vloeistof kan kopen. voor de auto is het wel te koop.
full
 
http://www.dennisdeal.com/images/T/xctmphM3tCp.jpeg
een nieuwe velgenborstel besteld in china
2,99 incl. verzendkosten kan de site niet weergeven

Das niet duur. Wel oppassen met te harde haren en eventueel blootliggend ijzer ivm beschadigingen die je hiermee aan zou kunnen brengen.

Ik heb zelf namelijk ook meerdere borstels uitgeprobeerd voordat ik bij de EZ detail brush uitkwam.

Laat het maar weten wat je ervan vind zodra je de borstel binnen hebt.
 
Groetjes van Oma.

Hoe spoelen jullie de motor af als eerst? Gewoon met een tuinslang?
Ik heb namelijk ook wel een hogedrukspuit maar dat lijkt me wel heel aggresief.

En daarna gewoon 2 emmer wassen, kleien, waxen?
Dat kan ook op de plastic kappen enzo?
 
Groeten terug aan Oma!

Gewoon afspoelen met een medium straal, of op grote afstand met de hogedrukspuit (zorgvuldig werken is de crux).

Eerst foamen om het grove vuil te laten weken en van de motor af te spoelen, daarna wassen met twee emmers, kleien met light klei (motorfiets lakken zijn zacht), na het drogen eerst een sealant aanbrengen (optioneel) en daarna een goede wax aanbrengen.

De gespoten delen, ongeacht ondergrond, kun je daarna wassen-kleien-waxen, de ongespoten kunststof delen voorbehandelen met bijv. AllClean+ en beschermen met een goede Trim Cleaner zoals New Look of Q2 Trim
 
Laatst bewerkt:
Groeten terug aan Oma!

Gewoon afspoelen met een medium straal, of op grote afstand met de hogedrukspuit (zorgvuldig werken is de crux).

Eerst foamen om het grove vuil te laten weken en van de motor af te spoelen, daarna wassen met twee emmers, kleien met light klei (motorfiets lakken zijn zacht), na het drogen eerst een sealant aanbrengen (optioneel) en daarna een goede wax aanbrengen.

De gespoten delen, ongeacht ondergrond, kun je daarna wassen-kleien-waxen, de ongespoten kunststof delen voorbehandelen met bijv. AllClean+ en beschermen met een goede Trim Cleaner zoals New Look of Q2 Trim

Over welke delen van de motorfiets heb je het eerst, en welke daarna? :$
 
Over welke delen van de motorfiets heb je het eerst, en welke daarna? :$

Het staat idd wat door elkaar...

Alles: Gewoon afspoelen met een medium straal, of op grote afstand met de hogedrukspuit (zorgvuldig werken is de crux).

De gespoten delen: De gespoten delen, ongeacht ondergrond, kun je wassen-kleien-waxen. Eerst foamen om het grove vuil te laten weken en van de motor af te spoelen, daarna wassen met twee emmers, kleien met light klei (motorfiets lakken zijn zacht), na het drogen eerst een sealant aanbrengen (optioneel) en daarna een goede wax aanbrengen.

De ongespoten kunststof delen: kun je ook gewoon foamen en afspoelen, daarna schoonmaken met bijv. (verdunde) AllClean+ en beschermen met een goede Trim Cleaner zoals New Look of Q2 Trim.
 
Het staat idd wat door elkaar...

Alles: Gewoon afspoelen met een medium straal, of op grote afstand met de hogedrukspuit (zorgvuldig werken is de crux).

De gespoten delen: De gespoten delen, ongeacht ondergrond, kun je wassen-kleien-waxen. Eerst foamen om het grove vuil te laten weken en van de motor af te spoelen, daarna wassen met twee emmers, kleien met light klei (motorfiets lakken zijn zacht), na het drogen eerst een sealant aanbrengen (optioneel) en daarna een goede wax aanbrengen.

De ongespoten kunststof delen: kun je ook gewoon foamen en afspoelen, daarna schoonmaken met bijv. (verdunde) AllClean+ en beschermen met een goede Trim Cleaner zoals New Look of Q2 Trim.
Juist! Foam heb ik niet, dus dan maar wat langer spoelen, dan sijpelt het er ook wel af hopelijk.
 
Hallo allemaal :W


Lees af en toe mee en steek er wel wat van op qua poetsen, maar heb een vraag mbt een auto poetsen ( ik weet dat we op het MOTOR Forum zitten ).

Ik heb ( ja hebben we weer zo een schriep ) een goedkope poetsmachine gekocht bij de Praxis en er zitten 2 pads bij, maar welke polijstmiddel heb ik dan nodig?

Wat is om te beginnen een redelijke budget middel? Wil de "goede" dure middelen niet misbruiken als beginner.

Het gaat om 2 zwarte metallic kleurige auto's.

Alvast bedankt!
 
Oa bij carclean.nl

Maar poets/wax? Is die van de auto niet ook gewoon voor de motor te gebruiken.

Wat voor een auto goed is, kun je ook op de motor gebruiken.
Maar liever geen hogedruk, als dat op je handen houdt vinden je handen dat ook niet fijn, kunststof delen ook niet...
 
Hallo allemaal :W


Lees af en toe mee en steek er wel wat van op qua poetsen, maar heb een vraag mbt een auto poetsen ( ik weet dat we op het MOTOR Forum zitten ).

Ik heb ( ja hebben we weer zo een schriep ) een goedkope poetsmachine gekocht bij de Praxis en er zitten 2 pads bij, maar welke polijstmiddel heb ik dan nodig?

Wat is om te beginnen een redelijke budget middel? Wil de "goede" dure middelen niet misbruiken als beginner.

Het gaat om 2 zwarte metallic kleurige auto's.

Alvast bedankt!

Terwijl het juist de iets duurdere middelen zijn die makkelijker werken en mooier resultaat geven :X

Je selecteert je polish bij de lak en bij de hardheid van de pads, daar hangt het met name vanaf. Op welke auto's ga je het gebruiken (aka: Hoe hard is de lak) en wat voor pads heb je?
 
Terwijl het juist de iets duurdere middelen zijn die makkelijker werken en mooier resultaat geven :X

Je selecteert je polish bij de lak en bij de hardheid van de pads, daar hangt het met name vanaf. Op welke auto's ga je het gebruiken (aka: Hoe hard is de lak) en wat voor pads heb je?
Poeh daar vraag je me wat, ik heb een zwarte golf 4 uit 2000 en die is denk ik wel een keer overgespoten ( druppel op de motorkap te zien ) en mijn vriendin heeft een zwarte Suzuki Swift uit 2006 ( Magic Black ofzo volgens Madam ) en pads? Het merk van de machine is: XCEED een goedkope zoals ik al zei van de Praxis.

En heb er een badstof hoes en een applicatiehoes bij, weet alleen niet Of daar ook verschil in zit, dus ga maar uit van goedkoop spul.
 
Laatst bewerkt:
De poetsmachine die je omschrijft is waarschijnlijk geschikt voor het
aanbrengen van wax .
En niet geschikt voor polijsten.
Plaats anders even een plaatje.
 
Poetsen doe je eigenlijk met een Dual Action Polisher en geen roterende draaischijf (of je moet ervaring hebben en weten wat je doet).

Of je auto wegbrengen om hem te laten doen, of goede spullen kopen.
Anders wordt het namelijk een drama, en ga je niet tevreden zijn met het resultaat.
 
De poetsmachine die je omschrijft is waarschijnlijk geschikt voor het
aanbrengen van wax .
En niet geschikt voor polijsten.
Plaats anders even een plaatje.
Staat overigens wel dat het een polisher is, maar zegt zeker niks over het materiaal wat je uit moet polishen

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan