Honda CB600 Hornet 2003 olie/koelvloeistof

RPMVG

Rookie
22 mrt 2016
10
0
Huijbergen
Beste mensen,

Voor mijn Honda Hornet heb ik eerder een topic geopend m.b.t. de nokkenas ketting spanner. Dit probleem is inmiddels verholpen maar ik loop tegen een andere probleem aan.

Het blijkt dat er in mijn koelvloeistof reservoir olie terecht komt, en niet zo'n beetje ook. Hierbij dacht ik gelijk aan de koppakking waar ik dan ook ijverig aan begonnen ben. Helaas bleek dit niet het geval te zijn, mijn kop vertoonde geen enkel spoor van lekkage. Dit werd tevens bevestigd door het bedrijf waar ik de kop wilde laten vlakken. De kop bleek dus niet lek.

Nu vraag ik me af wat het anders kan zijn. De motor loopt/liep ook op drie cilinders (carbu inmiddels ultrasoon laten reinigen, moet dit nog opbouwen). Ik weet niet of dit er ook mee te maken kan hebben. Nu heb ik wel gelezen dat de olie koeler welke onderaan het blok te zien is kan lekken wat ervoor kan zorgen dat er olie in je koelreservoir komt.

Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie, en is iemand bekend met het controleren van het koelreservoir?

Uiteraard kan ik de motor naar de Honda dealer brengen, maar aangezien de huidige reparaties mijn budget aardig hebben opgeslokt probeer ik dit nog te voorkomen.

Alvast bedankt!
 
Ik ben niet bekend met het model, maar als er een warmtewisselaar op zit kan dat inderdaad de oorzaak zijn.
En ja, diagnose stellen is nog belangrijker dan sleutelvaardigheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan