Terrot HO(S)

Je hebt toch een met de hand bediende ontstekingsvervroeging?
Die moet je wat later zetten als je met lagere toerentallen rijdt, anders krijg je door pingelen zuigerschade. (Die verstelbare vervroeging zit er niet voor niets op).
 
Je hebt toch een met de hand bediende ontstekingsvervroeging?
Die moet je wat later zetten als je met lagere toerentallen rijdt, anders krijg je door pingelen zuigerschade. (Die verstelbare vervroeging zit er niet voor niets op).


Weet ik, maar het vreemde is dat hij in het middengebied pingelde, niet onder vollast en/of laag in de toeren.
 
Dat klinkt dan toch alsof je carb afstelling nog niet helemaal top is. Kun je de naald niet een tandje hoger zetten?
 
Even een vraagje mbt het op kenteken zetten, aangezien ik mijn oudje ook op kenteken wil hebben:
Doen ze nog moeilijk over (het ontbreken van) knipperlichten en is een spiegel verplicht voor de keuring?
Lopen moet ie sowieso lijkt me?
 
Hangt er vanaf hoe oud de motor is. Bij die van MIOB zijn spiegels en richtingaanwijzers in ieder geval niet verplicht.
 
Uit 1950.
Ik weet niet in hoeverre de motor aan de 'huidige' eisen moet voldoen of dat de regels uit destijds voldoende zijn.
Knippers zitten er iig niet op, een toeter heeft er ooit wel op gezeten volgens mij.

Is het ook een eis dat de motor daadwerkelijk loopt?
 
Claxon mag ook een hoorn met knijpbal zijn. Uit mijn hoofd moet er wel een achterremlicht op zitten.
 
Laatst bewerkt:
De Terrot bleef toch een beetje lastig, dan weer wat inhouden, dan een keertje pingelen, laatste rit wilde hij plotseling niet meer schakelen, oliepomp liep vele te hard (wat ik ook deed) etc.. etc.. Dus ik heb hem dit weekend maar eens goed aangepakt. Alles netje afgesteld, schoongemaakt, gesmeerd en vastgezet. Nu loopt ie als ene trein :) (Bijna letterlijk het lijkt wel een stoomlocomotief met die geluiden)


Vandaag echt fors veel gereden, lekker veel dijkjes ook. Heerlijk weer. Ik kan niet zeggen dat ie geen slag mis geslagen heeft, maar dat komt omdat er schijnbaar ook benzine in de tank moet zitten
|( Maar verder zijn we helemaal vriendjes geworden :)


IMG_1461-2.jpg
 
Uit 1950.
Ik weet niet in hoeverre de motor aan de 'huidige' eisen moet voldoen of dat de regels uit destijds voldoende zijn.
Knippers zitten er iig niet op, een toeter heeft er ooit wel op gezeten volgens mij.

Is het ook een eis dat de motor daadwerkelijk loopt?

Volgens mij moet de brommert alleen geïdentificeerd worden...
en er hoeft (dacht ik) niet eens een motor in het frame te zitten..
 
Wat wil men nog meer?

Een heerlijke motor op te rijden en naar te kijken en een heerlijke pizza om te eten.
Hoe goed kan het leven zijn.
 
Gisteren een shoot gedaan met de Terrot, eerste voorbeeldje:



Vandaag 200km gereden, op de Terrot dus. Vanaf Utrecht met een omweg naar Vierhouten (webvorktreffen), vanaf daar met een bocht naar Lelystad (een vriendin had daar een circuitdagje) en toen weer terug. Heerlijk zorgeloos (ik had niet eens gereedschap mee, afgezien van een Baco) geploft. Op de provinciale wegen liep ie met gemak 70 à 80 (op de GPS, ook met tegenwind).
 
Laatst bewerkt:
Fouqje webvorkdinges gemist..
Hey, wat vind je van het idee van een foto van de terrot met een dame conformtemporele kleding/mode?

Beetje Charleston-stijl! 8-)
 
Fouqje webvorkdinges gemist..
Hey, wat vind je van het idee van een foto van de terrot met een dame conformtemporele kleding/mode?

Beetje Charleston-stijl! 8-)


Jammer, ik ben maar kort geweest, maar het was erg leuk!

Het idee van de shoot is erg leuk, alleen... waar haal ik de kleding vandaan?
 
graag gedaan.. ik heb wel wat met de muziek, kunst en overige ontwikkelingen uit het interbellum..
 
Ik ken eventueel genoeg mensen, ook modellen, die veel doen met die tijdstijl, en ook veel kleding hebben. :)
 
En vandaag op en neer naar Amasterdam. Met de nodige (kronkelige) omritjes toch weer 150 niet geheel zorgeloze kilometers. In Amsterdam werd ie toch wel erg heet van de enorme hoeveelheid stoplichten die zonder uitzondering tegen zaten. IK dacht dat ie daarom meer olie lekte dan normaal, maar dat bleek het gevolg van probleem(pje) 2: Ik mis 1 moer bij de olietank, die kan daardoor bewegen en daardoor is de olieleiding gaan lekken.

Eens kijken of ik iets kan vinden met die schroefdaard, wordt nog pittig. Verder wel lekker gereden trouwens, mooi ritje :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan