sponzige voorrem suzuki750 gsx,86

zwarte lola

Die hard MF'er
13 mei 2014
353
71
Heerlen
sinds 6 weken heb ik mijn anti duik systeem weer werkend gekregen 1e type met koelribben en aangesloten,goed ontlucht zoals in hwb staat alles in orde harde voorrem vrijwel direct goede druk op de remhendel,maar sinds 2 weken een sponzige remdruk met een remhendel die ik kan inknijpen tot 2 cm vanaf het handvat,heb de hendel een paar keer met een tyrip vast gemaakt zodat de remdruk er op blijft maar geen verschil en een paar keer opnieuw ontlucht resultaat geen lucht uit de ontluchtings nippels,alle banjo bouten enz beneden en boven zijn droog,mijn gedachten gaan uit naar het anti duik systeem er af halen, maar misschien heeft iemand hier meer ervaring mee die ook 750 gsx uit de jaren,80 rijd of gereden heeft.. wel een lang verhaal maar ik probeer alles te vertellen
 
Beste ZL,

Probeer je tekst een beetje leesbaar te maken.

Zinnen beginnen met een hoofdletter en eindigen met een punt.

Zogenaamde "witregels" in je tekst dragen óók bij aan de overzichtelijkheid van het verhaal.

Het is mij nu gewoon te warm om je "rem probleem" te ontleden. ;)
 
Laatst bewerkt:
Beste ZL,

Probeer je tekst een beetje leesbaar te maken.

Zinnen beginnen met een hoofdletter en eindigen met een punt.

Zogenaamde "witregels" in je tekst dragen óók bij aan de overzichtelijkheid van het verhaal.

Het is mij nu gewoon te warm om je "rem probleem" te ontleden. ;)

wat denk je zelf ? .... remschijven afdraaien

maar aangezien ik voor de verandering kon volgen wat het probleem is,de volgende suggestie :

Je kan met een injectiespuit van onderen af remvloeistof door de ontluchtingsnippel spuiten, dan spuit je mogelijk een luchtbubbel mee naar boven.
Zal er bij vermelden dat bovenstaande tip serieus bedoelt is.

succes.
 
Laatst bewerkt:
een remhedel dat je niet dichter dan 2cm tot het stuur kan knijpen noem jij sponzig :?

Als ik m mijn remhendel meer dan 2 cm in trek, lig ik op mijn plaat. Net wat voor remsysteem er op je fiets zit, hoe ver je de hendel in kan trekken. Als de mijne 2 cm van het stuur kan komen, is hij ook sponzig.
 
spuit eens remvloesitsof via de ontluchtingsnippel erin met een goede spuit

wel niveau in reservoir vloeistof even in de gaten houden

mijn ervaring met suzuki van het oude type is dat ze sponzig aanvoelen
 
Bedankt voor de positieve reacties,ik heb naar de remslangen gekeken en daar staan nummers en cijfers op,maar ik denk niet dat de remslangen van de ene week naar de andere week opeens niet goed meer zijn dat zou wel heel toevallig zijn,want toen het anti duik systeem niet aangesloten was had ik wel een goede druk.Ik zal de reactie van RONALD 21 en lepenszeur een uitproberen,dat van die remschijven afdraaien heeft met dit probleem niks te maken,heb er toen ongeveer 1/2 mm eraf gedraaid en de remmen sloegen als een anker in de grond,maar wordt vervolgd ..
 
Bedankt voor de positieve reacties,ik heb naar de remslangen gekeken en daar staan nummers en cijfers op,maar ik denk niet dat de remslangen van de ene week naar de andere week opeens niet goed meer zijn dat zou wel heel toevallig zijn,want toen het anti duik systeem niet aangesloten was had ik wel een goede druk.Ik zal de reactie van RONALD 21 en lepenszeur een uitproberen,dat van die remschijven afdraaien heeft met dit probleem niks te maken,heb er toen ongeveer 1/2 mm eraf gedraaid en de remmen sloegen als een anker in de grond,maar wordt vervolgd ..
Anti duik weer afdoppen?

En als het voorheen wel strak was: anti duik lekt, of functioneert niet goed, of er zit lucht in.
 
Het anti duik systeem functioneert wel goed dat merkte ik wel toen ik het had aangesloten en als het lekt had ik het toch moeten zien aan de buitenkant ????? maar ik denk dat er ergens lucht zit,mijn vraag is nu : als ik er remvloeistof via de ontluchtings-nippels in spuit moet ik dan beginnen met de ontluchtings nippels van het antiduik systeem of maakt dat niet uit?????en ja als dat niet werkt ja dan toch weer antiduik afdoppen!!!!!!!
 
Heb het idee van ronald 21 uitgeprobeerd met een fietspomp,fietspomp ombouwen tot injectie spuit, slang aanpassen voor op de ontluchtingnippel, remvloeistof in de fietspomp doen en langzaam met 1 slag van onderaf doorblazen.Jammer genoeg geen resultaat dus vanmorgen het antiduik systeem afgekoppeld en opnieuw ontlucht en alles is in orde,na 1 1/2 cm volledige druk,dat anti duik blijft er op voor de sier WORDT VOORLOPIG NIET MEER VERVOLGD !!!!!!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan