TuneEcu map vraag voor Speed Triple 955i 2001

Zwetje

Stelvio Motorservice
Donateur
18 jun 2016
947
858
Betuwe
Hallo,

Ik wil morgen mijn Speed Triple 955i gaan mappen dmv TuneEcu en ik wil daar de map voor de TOR (low mount) uitlaat inladen.

Nu valt mij op in de map dat er in het toerenbereik van de 1500/1750, en dan in het hogere aantal % van TPS (19% tm 100%) arme gebieden staan, ook valt dit op bij het toerental 3500.

Kan iemand verklaren waarom dit is?

 
Laatst bewerkt:
Ik was inderdaad niet van plan om er mee te rommelen. Ik vroeg me alleen af waarom dat zo is, zou het mogelijk met emissietests te maken kunnen hebben? Het lijkt me niet heel ideaal, ook in de grafiek afbeelding zie je deze waardes echt opvallen door een platte lijn.
 
Een mapping er in zetten is wel te doen, maar als je niet kan meten zoals P.H.C. Ritzen zegt dat weet je niet of hetgeen wat je er in zet goed is.

Al heb je een mapping van exact hetzelfde type motor met dezelfde setup dan wil dat niet automatisch betekenen dat die mapping ook goed is voor jouw motor.

Je hebt dus minimaal een wideband controller nodig om de a\f ratio te kunnen meten en zo te kunnen zien of de motor over zijn toerenbereik dus niet te arm staat (of te rijk).

Wil je ook zien of je een mooie vermogenskromme hebt dan heb je ook een dyno nodig want anders kan je dit niet meten.

Of ik weet niet hoe :)

Een beetje knappe wideband controller die alle benodigde zaken kan meten kost meer dan eenmalig de motor op de testbank af laten stellen door een zaak.
 
Laatst bewerkt:
Klopt volledig wat je zegt. Toch denk ik dat een TOR map inladen geen problemen zal geven, gezien de dealer jouw motor ook niet op de dyno zal zetten of aan zal sluiten op een A/F wideband bij het inladen van een TOR map.

Mijn motor rijdt in ieder geval stukken beter nu met de TOR 10076 map, het gebok/gestotter onderin is helemaal weg en hij loopt een stuk soepeler.
 
Even voor de registratie, mocht iemand in de toekomst dit topic vinden en de info nodig hebben.

Ik heb een Speed Triple 955i 2001 model, met Danmoto carbon GP slip-on met DB-killer. Voor de rest origineel.

Eerst de 10076 (TOR low mount exhaust) map ingeladen, reed al een stuk beter dan origineel, stuk minder stotteren op lage toeren. Vandaag de 10075 (TOR high mount exhaust) map ingeladen en hij rijdt nu perfect. Hij loopt mooi rustig stationair en rijdt perfect in alle toerentallen.

Het verschil tussen beide mappen is dat de 10075 iets rijker is dan de 10076.
 
Terug
Bovenaan Onderaan