yamaha majesty 400

Nou ja, alleen een ander model snelsuiter is nu niet echt een wereldschokkende modificatie...





De nieuwe banden zitten er om; voor Michelin Power Pure, achter Dunlop Scootsmart. Ik kan nog niet voluit gaan maar de eerste indruk is goed, de motor stuurt nu weer heel licht en mooi neutraal.

Voor zijn de remmen nog goed maar achter is er weer iets raars aan de hand met de achterrem; dat ding is van het begin af een probleemgeval.
Eerst blokken die met 20.000 km verdwenen zijn, toen een kromme schijf terwijl ik de rem niet eens meer gebruikte. Daarna is ie gemodificeerd, het parkeerrem mechanisme is er uit gehaald zodat ie niet mechanisch blijft hangen. Ondanks dit en het feit dat ik de rem nauwelijks gebruik was de rem compleet asymmetrisch versleten. Eén blok is helemaal weg terwijl het andere nog helemaal goed is. Straks maar eens onderzoeken....
 
Misschien een idee Keppo om een laad plug te monteren kun je zo de lader verbinden zonder de kappen te verwijderen.

Ik heb net de metzler feel free wintec gehaald (Test) en ga straks ook voor de michelin power pure voor.

Mooi ding die majesty :]
full
 
Laatst bewerkt:
Heee, ik heb zo'n ding om mijn scooter voor mijn Navigatie systeem. Kan ik daar ook de accu mee opladen? Dat had ik eerder moeten weten, dat had een hoop gedoe gescheeld.. :-)

Sinds ik de accu eruit en erin heb geplaatst gaat mijn ABS lampje knipperen en dan soms weer uit of hij blijft branden. Voornamelijk bij een hobbel in het wegdek. Wellicht ook eens kijken naar de vering...

Ik heb blijkbaar het verkeerde boekje want ABS is niet iets wat voorkomt in het boekje. Waarschijnlijk heb ik iets over het forum hier over gelezen. Als het lampje brand dan doet de ABS het in ieder geval niet. (praktijk test).

Even kijken maar en niet teveel klooien
 
Heee, ik heb zo'n ding om mijn scooter voor mijn Navigatie systeem. Kan ik daar ook de accu mee opladen? Dat had ik eerder moeten weten, dat had een hoop gedoe gescheeld.. :-)....

Dat kun je simpel testen. Als de motor niet op contact staat en er staat wel spanning op het 12 Volt stopcontact (dus als ie niet geschakeld is via het contact) dan kun je de accu er ook mee opladen.

Maar je moet gewoon dit topic doorkijken, dit staat allemaal beschreven met allerlei tips er bij.

Sinds ik de accu eruit en erin heb geplaatst gaat mijn ABS lampje knipperen en dan soms weer uit of hij blijft branden. Voornamelijk bij een hobbel in het wegdek. Wellicht ook eens kijken naar de vering...
Ik zou om te beginnen eens kijken bij de elektrische contacten die je los gehad hebt.
 
Dat kun je simpel testen. Als de motor niet op contact staat en er staat wel spanning op het 12 Volt stopcontact (dus als ie niet geschakeld is via het contact) dan kun je de accu er ook mee opladen.

Ik heb de test uitgevoerd maar mijn 12v is geschakeld. Contact uit is spanning weg.



Ik zou om te beginnen eens kijken bij de elektrische contacten die je los gehad hebt.


Ik ga met de scooter naar de dealer. Ik heb de snelsluiter gesloopt en nu komt het kapje er niet meer af. :-(

Scooter schijnt ook een klein beurtje om de 6000km te hebben dus dat combineer ik dan maar, wellicht kan die gelijk een paar handkappen erop zetten. Die heb ik hier liggen maar ik denk dat het beter is dat ik dat zelf niet ga proberen :-)
 
Laatst bewerkt:
Keramisch vet is het leukst en net even moderner als kopervet.
Wel oppassen en schoon verwerken want het is spierwit en vlekt als de hel, dus niet aanbrengen met je vingers maar met een kwastje.
Zodoende zal je nooit met je vingers een vlek achter laten op b.v. je buddyseat, heb je wel een vlek dan even met een beetje sop of beetje peut aan een doekje verwijderen.
Mijn brommer staat al een paar jaar rondom in het keramisch vet.
Van rem reservoir deksel schroefjes t/m CVT kast boutjes t/m. swingarm bouten, uitlaat bouten aan alle zijden incl. cilinder kant etc. etc.
Net als kopervet heeft Keramisch vet anti-seize eigenschappen.
 
Ik ben niet zo heel tevreden over het standaard windscherm. Ik zou wel een iets hoger scherm willen.

Iemand ervaring met dit scherm?

Majesty250-400_04-05-VT1.jpg
 
Keramisch vet is het leukst en net even moderner als kopervet.
Wel oppassen en schoon verwerken want het is spierwit en vlekt als de hel, dus niet aanbrengen met je vingers maar met een kwastje.
Zodoende zal je nooit met je vingers een vlek achter laten op b.v. je buddyseat, heb je wel een vlek dan even met een beetje sop of beetje peut aan een doekje verwijderen.
Mijn brommer staat al een paar jaar rondom in het keramisch vet.
Van rem reservoir deksel schroefjes t/m CVT kast boutjes t/m. swingarm bouten, uitlaat bouten aan alle zijden incl. cilinder kant etc. etc.
Net als kopervet heeft Keramisch vet anti-seize eigenschappen.

Dat is mooi, ik wist niet eens, dat er ook keramisch bestond. Dus weer wat geleerd.

Bedankt voor de uitleg. ;)
 
Riem is ondertussen gewisseld bij 24000km. Aan de oude riem was geen slijtage zichtbaar. De nieuwe riem voelde wat soepeler aan, dat was het enige verschil.

Enkele, ik krijg de v-belt indicator niet gereset. Volg nochtans alle stappen zoals hier besproken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een gebruikte J Cost vario voor een Majesty 400 liggen voor bouwjaar 2004-2006.
J Costa is 2000KM gebruikt, in prima staat. Mag weg voor €140
Rijdt echt vele malen beter dan de standaard vario.
Iemand interesse?
 
Hallo

Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en de schokbrekers eraf gehaald.

Even indrukken.... bovenste ring eraf schuiven..... veer verwijderd alles schoon gemaakt.

geschuurd en opnieuw zwart gespoten.

Ondertussen gezien dat de malossi type M4613177 een goed vervanger kan zijn.

Dus is de (veer) roest duvel te snel terug gaan ze eraf.

Groeten
 
hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe ik "snel" de lampjes H4 kan wisselen.
Ik heb een werkplaatsboek maar als ik dat plaatje zie dan moet ik zowat alle kunststof kappen verwijderen. :?

Is er een stappen plan wat ik als eerste moet verwijderen, om zo bij de lampen te kunnen komen. zonder dat ik te veel of verkeerde kappen moet los schroeven.

Alvast bedankt
 
Ik ben op zoek naar passende handkappen of stuurmoffen voor de majesty. Zijn er hier mensen met ervaringen. Ik vind de verwarmde handschoenen want aan de dure kant. Ben op zich tevreden met mijn handschoenen maar na 45min krijg ik toch koude vingertoppen.

Hier iemand ervaring met stuurmoffen?
 
Ik ben op zoek naar passende handkappen of stuurmoffen voor de majesty. Zijn er hier mensen met ervaringen. Ik vind de verwarmde handschoenen want aan de dure kant. Ben op zich tevreden met mijn handschoenen maar na 45min krijg ik toch koude vingertoppen.

Hier iemand ervaring met stuurmoffen?

Beste,
Ik heb jaren geleden met het afsluiten van een abonnement van Scooter Xpress (nu Scooter en Bike Xpress)een gratis set Tucano Urbano moffen gekregen. Het belemmert je een beetje in bewegingsruimte, maar geen koude vingers meer. Ik zie dat de aanbieding nog steeds loopt.

Mish
 
full


Stomme dingen, helemaal met dat printje. Maar als het echt koud is, 1 van de meest praktische dingen op een scoot.
 
Laatst bewerkt:
Ik had ergens gelezen op een Engelstalig forum dat er wat problemen zijn met het ingedrukt worden van de remhendels door de rijwind.

Hebben jullie daar ervaring mee?
 
Dat moet een 1 april forum geweest zijn.

Zet ze er maar op en na een ritje ben je er aan gewend. Wennen is vooral iets van tussen de oren en mogelijk een keertje misklikken bij richting aangeven. Wel belangrijk dat je gaat rijden met zomerhandschoenen, winterhandschoenen zijn te dik en rijd niet lekker. Zonder zou qua kou best kunnen maar geeft geen bescherming bij eventueel vallen.
 
Scooter gaat weg en is verkocht, ben er klaar mee. 20 dkm mee gereden. Mooie prijs voor gekregen en in geruild voor een kleine koekblik. vergelijkbaar met ene kleine koekblik zijn de kosten nagenoeg het zelfde mee gerekend het onderhoud en benzine

2 jaar prima mee gereden ca 145km per dag. Maar het grootste probleem is toch de wind. Vanaf windkracht 6 op snelweg is toch wel het matje. Daarna moet je wel een groot hart hebben om door te rijden.

Heren allemaal succes met de scooters.
Ik ga weer verder met mijn pret motor.
 
Haha heel herkenbaar dat van die wind erg herkenbaar.
dat ging vanzelf over.

Toen ik hem omruilde voor de burgman 650 _O-
 
Kleine update naar aanleiding van mijn vraag naar de handmoffen.

Ik heb deze handmoffen gekocht maar ze lijken toch niet helemaal goed te gaan passen. Ik kon niet heel goed passen zonder het recht om ze terug te sturen te verliezen. Ik heb ze daarom maar terug gestuurd. Ze leken mij handig omdat je een venstertje hebt zodat je de bediening kan zien.

handmoffen.jpg



Ik ga toch maar weer eens omkijken naar passende handkappen. Ik had verwacht dat de stuurmoffen ook redelijk snel erop en eraf te halen zouden zijn. Die kappen komen ook buiten het winterseizoen van pas.

Die moffen van scooter xpress zien er wel anders uit dan op het plaatje..
 
Laatst bewerkt:
Mijn banden zijn aan vervanging toe. Na wat zoeken hier op het forum blijkt de Dunlop scootsmart achter goed te bevallen. De voorband van de Dunlop Scootsmart bevalt minder. Ik kan dat wel onderschrijven. Die voorband ben ik ook niet zo tevreden over, ik wordt zo nu en dan nog wel eens verrast door een uitstapje.

Ik las dat de Michelin Power Pure goed bevalt op de voorkant. Ik zelf heb nogal last van lengte richels van die fijne plakstrips als ik tussen de file door rijd.

Ik vroeg mij af of de Michelin & Dunlop combi daar minder last van heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan