Usb aansluiting Suzuki gladius 2010

veertjuh1987

Rookie
4 jun 2016
4
0
Den haag
Aangezien ik een leek ben op het gebied van electra, wie o wie kan me helpen?

Ik heb op me suzuki gladius uit 2010 een usb aansluiting gemaakt! Alleen deze zit nu rechtstreeks op me accu. Het gedeelte waar de usb stekker ingaat blijft hierdoor standaard een blauw lichtje geven, ik moet nu zodra ik hem niet gebruik de zekering die er tusseb zit er uithalen waardoor die geen stroom meer krijgt. Nu wil ik hem het liefst aansluiten op mijn achterlicht, dit omdat deze dus alleen maar aangaat via het contactslot. Nu is mijn vraag, waar kan ik het draadje van me achterlicht vinden? En hoe ziet deze eruit?
 
nee ik ook niet :P sorry .
wel het bedradingsschema alleen staat daar niet bij wat er nog vrij is.

wat ik zelf gedaan heb en wel heel simpel is, is een batterijlader snoer aan de accu gedaan en de andere kant daarvan als aansluiting voor het navigatie systeem.

dus je sluit je druppellader aan, die laad dan je accu op .
of je sluit je gps aan, die zit dan aan de accu.
maar dan moet je nog steeds dat loshalen, maar dan heb je iig een stekker die daarvoor bedoelt is (regelmatig loshalen) een zekering(houder) zal slijten.
de plek van een acculaadsnoer is meestal ook wat makkelijker bereikbaar.
 
het is zonde om je originele bedrading aan te passen, als het goed is zit er ergens een aansluiting voor accesoires.
Waarom is dat zonde? Wat is er mis met iets goed aansluiten?

Dus werken met een relais, aangestuurd door een geschakelde plus.
Dan gaat alle stroom netjes over een nieuwe kabel vanaf de accu en voorkom je verkeerd gebruik van de originele bekabeling, maar is alles wel netjes geschakeld via je contact.
 
Waarom is dat zonde? Wat is er mis met iets goed aansluiten?

Dus werken met een relais, aangestuurd door een geschakelde plus.
Dan gaat alle stroom netjes over een nieuwe kabel vanaf de accu en voorkom je verkeerd gebruik van de originele bekabeling, maar is alles wel netjes geschakeld via je contact.

als iemand de zijpanelen er niet afkrijgt ben ik bang voor :

192521.jpg


of

660_1.kst2-003.jpg


dat zou zonde zijn.
met iets goed aansluiten is niets mis, maar als er al een aansluiting zou zitten, waar ik in eerste instantie van uit ging, is dat ook overbodig.

veertjuh, is er een reden behalve geld dat je de motor niet naar de dealer wil brengen ?
 
Waarom is dat zonde? Wat is er mis met iets goed aansluiten?

Dus werken met een relais, aangestuurd door een geschakelde plus.
Dan gaat alle stroom netjes over een nieuwe kabel vanaf de accu en voorkom je verkeerd gebruik van de originele bekabeling, maar is alles wel netjes geschakeld via je contact.
Ik vind een relais erg overdreven voor een stroom die niet veel hoger is dan die van het relais zelf.
 
Dealer ga ik ook heen, alleen lijkt me ook zo fijn als je bepaalde dingen zelf kan😉 Ik heb hem voorlopig rechtstreeks op de accu en als ik me oplader gebruik ( wat niet veel voor zal komen) dan gewoon de zekering weer terug plaatsen. Bij mij zijn alle kabels zo weggestopt en heel kort dat ik er zelf moeilijk bij kom
 
op blz 3 van de pdf, waar de geschakelde 12volt aansluiting staat, kan je ook rubbere ronde uitsparingen zien op het frame, daar zit je zijpaneel in vastgeklemd.
je moet aan het zijpaneel trekken op zo een manier dat de kracht daar op komt te staan en dus niet maar aan 1 kant trekken zodat je een stuk zijpaneel vast hebt en het anders stuk met de bobbel die in dat rubber klemt nog aan het frame zit.
bij een 5 jaar oude motor zou dit nog niet zo moeilijk moeten zijn aangezien het nog niet allemaal uitgehard en bros geworden is.

ik moet nog een honda sevenfifty tegenkomen waarbij er niet minimaal 1 'tab' afgebroken is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan