trophy 900 droog koplling veren

dmani2004

Rookie
23 jul 2016
5
0
den haag
hallo allemaal

ben nieuwe in de topic
heb de volgende vraag een vriend van mij heeft de koppeling veren gecheckt en die waren droog volgens hem hoort het niet bij deze motor de veren moeten ingesmeerde te zijn hij heeft me aangeraden om naar de dealer te gaan maar die heeft het druk lang wachttijd zijn der mensen met het zelfde probleem
of tips
 
Laat je vriend er af blijven. Je motor heeft een koppeling die in de olie draait.
Als je veren dan droog blijven ben je veel te laat met olie bijvullen.
heb je problemen met de werking van de koppeling?
 
hallo allemaal

ben nieuwe in de topic
heb de volgende vraag een vriend van mij heeft de koppeling veren gecheckt en die waren droog volgens hem hoort het niet bij deze motor de veren moeten ingesmeerde te zijn hij heeft me aangeraden om naar de dealer te gaan maar die heeft het druk lang wachttijd zijn der mensen met het zelfde probleem
of tips

En leer alsjeblieft leestekens gebruiken, dit leest toch wel zo ongemakkelijk...
 
:? vriend heeft toch gelijk dat er iets niet klopt en verwijst naar de dealer.
goeie vriend zou ik zeggen.
Waar moeten volgens jou die veren mee zijn ingesmeerd dan?
Als die veren droog zouden zijn waren allang de platen verbrand want dan zouden die ook droog zijn.
Als je oliepeil goed is zijn die veren niet droog. Als je voor oliepeilen naar de dealer moet is het erg triest met je gesteld.
 
Waar moeten volgens jou die veren mee zijn ingesmeerd dan?
Als die veren droog zouden zijn waren allang de platen verbrand want dan zouden die ook droog zijn.
Als je oliepeil goed is zijn die veren niet droog. Als je voor oliepeilen naar de dealer moet is het erg triest met je gesteld.
olie?

maar doet niet terzake, hij ziet iets wat volgens hem niet klopt en verwijst naar de expert.
zouden meer mensen moeten doen ipv verder gaan totdat ze het niet herstelbaar verziekt hebben.

jouw advies is dat wat die vriend al besloten had.
 
Laatst bewerkt:
ik ook.
maar ook of ts heeft begrepen wat vriend zei.

ik ken het type motor niet maar moet je normaal niet aftappen voordat je aan de (natte)koppeling begint?

meen mij te herinneren dat je bij sommige weg kon komen met erg schuin zetten/leggen.
 
Laatst bewerkt:
alvast zeer bedankt voor jullie reacties
met de kopllig is niks aan de hand , de reden dat ie open moest is omdat ik raar geluid hoorde, zodoende die vriend van mij wilde even naar kijken,( deksel er af niks aan de hand, niks los goed gesmeerd met olie daarna heb je 5 schroeven, hij heeft eentje los gemaakt daar zit een veer in, en die was droog, bij de volgende ook zo , vandaar mijn vraag of het normaal is bij deze type motor Block .
trouwens de olie heb ik pas laten verversen
hoop dat ik het nu goed heb uitgelegd
 
Hallo.

Een raar geluidje kan van alles zijn, kwam het wel van die kant van het motorblok?
Als je de olie onlangs hebt laten verversen neem ik aan dat dat goed is, maar toch, is het oliepeil goed?

Groeten en succes ermee.
 
alvast zeer bedankt voor jullie reacties
met de kopllig is niks aan de hand , de reden dat ie open moest is omdat ik raar geluid hoorde, zodoende die vriend van mij wilde even naar kijken,( deksel er af niks aan de hand, niks los goed gesmeerd met olie daarna heb je 5 schroeven, hij heeft eentje los gemaakt daar zit een veer in, en die was droog, bij de volgende ook zo , vandaar mijn vraag of het normaal is bij deze type motor Block .
trouwens de olie heb ik pas laten verversen
hoop dat ik het nu goed heb uitgelegd
Motor naar motorzaak brengen.
Uitleggen wat je merkte, en wat je daarna zelf hebt gedaan.
 
de oliepeil is goed .
is hier iemand die ook een trophy 900, 1200 heeft,
ben bij de garage geweest, en die zegt wat het geluid betreft heel normaal bij zulke type 3 cilinder .
maar hij repareert geen truimph meer alleen bij de dealer ( lang wachttijd steeds ).
 
de oliepeil is goed .
is hier iemand die ook een trophy 900, 1200 heeft,
ben bij de garage geweest, en die zegt wat het geluid betreft heel normaal bij zulke type 3 cilinder .
maar hij repareert geen truimph meer alleen bij de dealer ( lang wachttijd steeds ).
Nou, als t geluid normaal is, en olie goed is, dan hoeft er toch alleen nog maar op gereden te worden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan