Lekkage trapeziumvormig potje Kawa z1000a2

Kawagek1959

MF'er
18 jun 2016
38
0
Amsterdam
Hallo
Zoals boven beschreven heb ik lekkage in het (trapezium)reservoir van de voorrem van de kawa...buiten het feit dat het diafragma rubber slecht is (nieuwe besteld) is ook het witte kunststof raampje gescheurd (zie foto) die is niet meer bestelbaar maar lijkt mij wel te repareren...i hope, mijn vraag....is er een ssort materiaal om dat scheurtje te lijmen/repareren zonder dat de hydrologische vloeistof daar invloed op heeft?

Hoop dat iemand een oplossing weet :}

Groeten Ko

full
 
Hallo
Zoals boven beschreven heb ik lekkage in het (trapezium)reservoir van de voorrem van de kawa...buiten het feit dat het diafragma rubber slecht is (nieuwe besteld) is ook het witte kunststof raampje gescheurd (zie foto) die is niet meer bestelbaar maar lijkt mij wel te repareren...i hope, mijn vraag....is er een ssort materiaal om dat scheurtje te lijmen/repareren zonder dat de hydrologische vloeistof daar invloed op heeft?

Hoop dat iemand een oplossing weet :}

Groeten Ko

[afbeelding]

Wil je dat echt?,los van het feit dat remvloeistof waarschijnlijk alle soorten lijm na verloop van tijd aantast,zou je,als het reservoir(plots) leeg is/lucht inslag in je systeem,geen remdruk meer hebben :X
Vul maar in :')
 
Laatst bewerkt:
De remvloeistof hoort onder her harmonicarubber te zitten, niet erboven.
Haal eerst het rubber uit het reservoir. Het rubber hoort bij het deksel te blijven.
Boven het rubber zit als het goed ia alleen maar lucht. Het rubber sluit het reservoir luchtdicht af zonder een vacuüm in het reservoir te veroorzaken. er moet lucht tussen het rubber en het deksel naar de buitenlucht kunnen.
 
Wil je dat echt?,los van het feit dat remvloeistof waarschijnlijk alle soorten lijm na verloop van tijd aantast,zou je,als het reservoir(plots) leeg is/lucht inslag in je systeem,geen remdruk meer hebben :X
Vul maar in :')
Als het rubber niet stuk is kan er geen vloeistof bij dat witte kunststof komen.
Boven het rubber moet een verbinding zijn met de buitenlucht,
 
Als het rubber niet stuk is kan er geen vloeistof bij dat witte kunststof komen.
Boven het rubber moet een verbinding zijn met de buitenlucht,

Ik ben ,vooral,bekent met de losse/ronde variant van rempotjes,en uiteraard hoort het rubber de vloeistof onder het deksel te houden.
Maar bij mijn potjes( :P ) bevind zich ook olie in het witte gedeelte (het reservoir) dat tenslotte het potje vormt.

Maar misschien is dit systeem wel geheel anders :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ,vooral,bekent met de losse/ronde variant van rempotjes,en uiteraard hoort het rubber de vloeistof onder het deksel te houden.
Maar bij mijn potjes( :P ) bevind zich ook olie in het witte gedeelte (het reservoir) dat tenslotte het potje vormt.

Maar misschien is dit systeem wel geheel anders :)
Het enige verschil is de vorm.
Het rubber met daarop een kunststof houder zit nog in het reservoir.
 
Hallo
Zoals boven beschreven heb ik lekkage in het (trapezium)reservoir van de voorrem van de kawa...buiten het feit dat het diafragma rubber slecht is (nieuwe besteld) is ook het witte kunststof raampje gescheurd (zie foto) die is niet meer bestelbaar maar lijkt mij wel te repareren...i hope, mijn vraag....is er een ssort materiaal om dat scheurtje te lijmen/repareren zonder dat de hydrologische vloeistof daar invloed op heeft?

Hoop dat iemand een oplossing weet :}

Groeten Ko

[afbeelding]

Terug naar Horeon Ko

Als het nieuwe diafragmarubber er tussen zit is denk ik het probleem opgelost.
En dat scheurtje even laten voor wat het is.
Is trouwens meer een vraag voor BRIKKEN EN KLASSIERERS Ko daar mag je gerust zo'n vraag stellen.

GREETZ
 
Hallo
Zoals boven beschreven heb ik lekkage in het (trapezium)reservoir van de voorrem van de kawa...buiten het feit dat het diafragma rubber slecht is (nieuwe besteld) is ook het witte kunststof raampje gescheurd (zie foto) die is niet meer bestelbaar maar lijkt mij wel te repareren...i hope, mijn vraag....is er een ssort materiaal om dat scheurtje te lijmen/repareren zonder dat de hydrologische vloeistof daar invloed op heeft?

Hoop dat iemand een oplossing weet :}

Groeten Ko

[afbeelding]
Dat raampje is om rubber netjes in vorm te houden.
Rubber slecht zegt niet zoveel. Vies? Versleten? Gescheurd?
 
De remvloeistof hoort onder her harmonicarubber te zitten, niet erboven.
Haal eerst het rubber uit het reservoir. Het rubber hoort bij het deksel te blijven.
Boven het rubber zit als het goed ia alleen maar lucht. Het rubber sluit het reservoir luchtdicht af zonder een vacuüm in het reservoir te veroorzaken. er moet lucht tussen het rubber en het deksel naar de buitenlucht kunnen.
Lijkt me hydrologische
 
Terug naar Horeon Ko

Als het nieuwe diafragmarubber er tussen zit is denk ik het probleem opgelost.
En dat scheurtje even laten voor wat het is.
Is trouwens meer een vraag voor BRIKKEN EN KLASSIERERS Ko daar mag je gerust zo'n vraag stellen.

GREETZ

Allen bedankt voor de reacties, en idd het nieuwe diafragma rubber heeft het opgelost, de olie in het oude rubber kwam doordat het oude rubber zeer poreus was geworden en het dus vol liep het harmonica gedeelte was meer een uirgelubberd condoom geworden...(kom maar met de reacties 8-) )

Groeten Ko
 
Terug
Bovenaan Onderaan