VMAXlijst van het MF deel 5

Heb pech met de V-Max. Constateerde vorige week na lekkage van een rubber koelvloeistof slang dat er olie in koelvloeistof zat, dus blok is te heet geweest en waarschijnlijk de koppakkingen eruit gebrand. Heb nieuwe klepdekselpakkingen en cilinderpakkingen besteld en zijn binnen.
Verder een nagenoeg nieuwe koelvloeistof unit compeet met slangen en temp. sensor op Ebay gekocht, want ik vermoed dat dat de boosdoener is geweest. Nu heb ik de breather (deze zit op blok gemonteerd) er ook af gehaald en deze rubber pakking is ook gaar. Is deze ergens los te bestellen? Om nu een complete pakkingset te kopen is me iets te gortig.
Als er verder nog eventuele opmerkingen of suggesties bij vervangen van de cilinderpakkingen zijn hoor ik deze graag. :)
Deze dus....

[afbeelding]
Dat is pech hebben.
Heb geen suggestie 's voor je
 
Laatst bewerkt:
De pasvlakken allemaal brandschoon , en de boel volgens de wet van Bartje alles vastzetten.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Zo, pakking voor breather (26H-12427-00) en onluchtingsslang (1FK-11166-00-00) besteld. Moet wel uit de UK komen, maar das geen probleem. Kon ook in de USA bestellen, maar de verzendkosten waren hoger dan het bestelde.
Heb een site gevonden waar ze veel V- Max onderdelen hebben. Namelijk: www.cmsnl.com *O*
 
Laatst bewerkt:
Heb pech met de V-Max. Constateerde vorige week na lekkage van een rubber koelvloeistof slang dat er olie in koelvloeistof zat, dus blok is te heet geweest en waarschijnlijk de koppakkingen eruit gebrand. Heb nieuwe klepdekselpakkingen en cilinderpakkingen besteld en zijn binnen.
Verder een nagenoeg nieuwe koelvloeistof unit compeet met slangen en temp. sensor op Ebay gekocht, want ik vermoed dat dat de boosdoener is geweest. Nu heb ik de breather (deze zit op blok gemonteerd) er ook af gehaald en deze rubber pakking is ook gaar. Is deze ergens los te bestellen? Om nu een complete pakkingset te kopen is me iets te gortig.
Als er verder nog eventuele opmerkingen of suggesties bij vervangen van de cilinderpakkingen zijn hoor ik deze graag. :)
Deze dus....

[afbeelding]


Klote man.
Al op www.cmsnl.com gekeken
Zoek je op jou bouwjaar vmax. Is bijna echt elk onderdeeltje te vinden. Origineel

Succes
 
Heb pech met de V-Max. Constateerde vorige week na lekkage van een rubber koelvloeistof slang dat er olie in koelvloeistof zat, dus blok is te heet geweest en waarschijnlijk de koppakkingen eruit gebrand. Heb nieuwe klepdekselpakkingen en cilinderpakkingen besteld en zijn binnen.
Verder een nagenoeg nieuwe koelvloeistof unit compeet met slangen en temp. sensor op Ebay gekocht, want ik vermoed dat dat de boosdoener is geweest. Nu heb ik de breather (deze zit op blok gemonteerd) er ook af gehaald en deze rubber pakking is ook gaar. Is deze ergens los te bestellen? Om nu een complete pakkingset te kopen is me iets te gortig.
Als er verder nog eventuele opmerkingen of suggesties bij vervangen van de cilinderpakkingen zijn hoor ik deze graag. :)
Deze dus....

[afbeelding]
Als je blok te heet wordt. Is de thermoswich kapot. Ik heb er een bij Cees Cornwall gekocht. Die gaat de ven eerder aan en later uit. Dan wordt de cool vloeistof nooit meer te heet.
Die van mij was ook kapot. Mijn bougie kappen waren gesmolten. :(
 
Laatst bewerkt:
Omdat het geen ..

full


is ......
 
Laatst bewerkt:
300 km gereden. Kom ik thuis. Zet m'n motor neer. Loopt er koelvloeistof uit het gaatjes waar normaal regenwater uit je bougie fitting wegloopt. Is mijn voorste waterslang tussen de nokkenassen gesmolten waar de slangklem zit. Stukje slang afgeknipt. Slangklem er weer omheen. En alles doet het weer. Wel een beetje koelvloeistof bijgevuld. :Y
De slang was aan het uiteinde 2 X zo dik geworden. Stom hè? -O-
 
300 km gereden. Kom ik thuis. Zet m'n motor neer. Loopt er koelvloeistof uit het gaatjes waar normaal regenwater uit je bougie fitting wegloopt. Is mijn voorste waterslang tussen de nokkenassen gesmolten waar de slangklem zit. Stukje slang afgeknipt. Slangklem er weer omheen. En alles doet het weer. Wel een beetje koelvloeistof bijgevuld. :Y
De slang was aan het uiteinde 2 X zo dik geworden. Stom hè? -O-


Opgewelde slang door lekken van de peut uit carbs ?
 
Vanwege olie in koelvloeistof heb ik blok onderuit gehaald.Voor koppakking vernieuwen is dit helaas noodzakelijk en nu ie er toch onderuit ligt meteen de rest ook nakijken, want je kunt er overal goed bij. Wat ik al gedaan heb: kleppen eruit en ultrasoon schoongemaakt. Vorig jaar een 4 liter ultrasoon apparaat gekocht van HBM. Ideaal!
Slangen worden vernieuwd, bijna alle pakkingen worden vernieuwd, nieuwe koelvloeistofbuizen tussen cilinders besteld met O-ringen. Breather opengemaakt en ultrasoon gereinigd en met nieuwe pakkingrubbers weer gemonteerd. Nieuwe klepdekselpakkingen komen erin evenals pakkingen voor oliepan en statorbehuizing. Ook een nieuwe startmotor komt er, want bij het openen van de startmotor viel er zwarte kool en troep uit. Een wonder dat ie überhaupt nog startte.
Tip: mocht je rigoreus je blok onder handen nemen; koop een complete pakkingset voor +/- €180,= dit is echt goedkoper dan 1 voor 1 pakkingen kopen,want je komt steeds weer dingen tegen die vervangen moeten worden. Meeste onderdelen gekocht op Ebay of anders op www.cmsnl.com (is duurder, maar wel origineel Yamaha) ;)

Vraagje: bij openmaken statorbehuizing lag dit (gele pijl)onderin. Wat kan dit zijn?

full


Klep voor...
full


Klep schoonkrabben...

full


Klep na ultrasoonreinigen...

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan