Domino start/stop schakelaar aansluiten

Thijzel

Die hard MF'er
25 jul 2010
336
12
Amsterdam
Hallo,
Ivm het plaatsen van een snelgas systeem op mijn gsxr750 k7 ben ik genoodzaakt mijn originele start/stop schakelaar te vervangen voor een smaller exemplaar. Ik heb een schakelaar van Domino hiervoor gekocht.

WP_001778.jpg


In de originele verpakking zit geen kabel codering diagram, daarnaast zijn de kleuren van de kabeltjes verschillend met die van de originele. Heb gelukkig een diagram kunnen vinden online, daarnaast heb ik een elektrisch schema van mijn fiets.

Domino schakelaar kleuren:
Domino_kleuren.jpg

A=geel/zwart
B=oranje
C=wit/zwart
D=blauw
E=zwart
F=blauw

Domino schakelaar schema:
Domino_schematic.jpg


Zoom-in:
domino_schema_zoom_in.jpg


Mijn volgende stap is een "vertaling" schema te maken waarbij de kleuren van de Domino schakelaar vergeleken worden met de originele kabel kleuren.

Complete originele elektrische schema gsxr750 k7:
Schema_compleet_gsxr750_k7_europe.jpg


Aandacht erbij blijven houden! :9
hot_chick.jpg


Zoom-in start/stop gedeelte:
Schema_zoom_in_gsxr750_k7_europe.jpg


Met nummertjes erbij:
Schema_zoom_in_codering_gsxr750_k7_europe.jpg


1=zwart/oranje gaat naar zekering doos
2=wit/oranje gaat naar bobines
3=geel/groen gaat naar start motor
4=rood/oranje gaat naar contact slot en zekering doos
5=geel/wit gaat naar zekering doos

De Domino schakelaar heeft 2 blauwe draden, het online schema geeft maar 1 blauwe draad aan. Kan ik aannemen dat beide blauwe draden zelfde circuit zijn? Waarom dan 2 draden vraag ik me af?

In de Domino schakelaar gaan beide blauwe draden + geel/zwart + zwart naar de kill switch. Oranje en zwart/wit blijven dan over voor de start knop.

Eerlijk gezegd snap ik er niet veel van :?
Ik hoop dat iemand hier op MF mij verder kan helpen.

Mvg,
Thijs
 
In je online domino-schema en in bovenstaande link staat links onderaan het schakelschema.

Bij je eigen motor staat links bovenaan (jouw close-up) ook het schakelschema.

Bij jouw motor zullen de draden 4 en 5 de verichting uitschakelen bij het starten. Dat mis je bij de domino-schakelaar.

Verder lijkt het erop dat bij jouw motor de "kill"switch een maakkontakt is in de run-stand.

Als ik probeer om een lijst met doorverbindingen te maken kom ik op het volgende uit:

kill-switch Domino blauw aan 1-zwart/oranje
kill-switch Domino oranje aan 2-wit/oranje

start-switch Domino blauw aan 2-wit/oranje
start-switch Domino zwart aan 3-geel/blauw

Daarbij moeten de draden 4-rood en 5-wit met elkaar doorverbonden worden.

Volgens mij moet het dan werken.

Succes :Y
 
Laatst bewerkt:
In je online domino-schema en in bovenstaande link staat links onderaan het schakelschema.

Bij je eigen motor staat links bovenaan (jouw close-up) ook het schakelschema.

Bij jouw motor zullen de draden 4 en 5 de verichting uitschakelen bij het starten. Dat mis je bij de domino-schakelaar.

Verder lijkt het erop dat bij jouw motor de "kill"switch een maakkontakt is in de run-stand.

Als ik probeer om een lijst met doorverbindingen te maken kom ik op het volgende uit:

kill-switch Domino blauw aan 1-zwart/oranje
kill-switch Domino oranje aan 2-wit/oranje

start-switch Domino blauw aan 2-wit/oranje
start-switch Domino zwart aan 3-geel/blauw

Daarbij moeten de draden 4-rood en 5-wit met elkaar doorverbonden worden.

Volgens mij moet het dan werken.

Succes :Y

Dat gaat niet werken zo...

Je haalt de kill en start switch door elkaar en zet zo de schakelaar van de kill switch aan de draden van de start button van de motor...

Hoe moet het dan wel:

Voor de lampwerking idd draad 4 en 5 van je tekening doorverbinden omdat de domino dat niet heeft.
Daarnaast heb je twee blauwe draden maar die zijn aan elkaar doorverbonden (meet maar eens door).

In de draadboom van de GSXR voedt de kill switch de startknop. Dit doet de domino niet dus dat moet je dan wel zo aansluiten.

Kill switch domino is blauw en zwart.
Startknop domino is oranje en zwart/wit

  • blauw gaan we gebruiken om te voeden naar de startknop van de domino dus blauw en oranje van de domino unit doorverbinden.
  • zwart van de domino met oranje/zwart (1) verbinden.
  • de 2e blauw van de domino met oranje/wit (2) verbinden.
  • zwart/wit van de domino met geel/groen(3) verbinden.

Je mag me ook wel ff een pb doen als je er nog vragen over hebt.
 
Domino schakelaar was niet goedkoop idd.
Ik ga met je instructies aan de slag G-Tar.
Nog ff een knap verbinding stekkertje vinden, heb nog een tas vol computer kabel rotzooi.
Zit vast wat tussen!
Super bedankt alvast!

Mvg,
Thijs
 
Al voor elkaar?
Ik ben er mee bezig geweest, alles is aangesloten volgens instructies.
Ik ben echter nog niet zover om te testen, moet koelsysteem nog ontluchten, uitlaat monteren etc...

Heb hieronder wat pics van de klus:

Computer stekkertjes die geofferd zijn. Wil namelijk het geheel gemakkelijk kunnen demonteren indien nodig. Was ff pielen om deze stekkertjes netjes uit elkaar te halen en te solderen aan de bedrading.
WP_001789.jpg


WP_001790.jpg


WP_001791.jpg


Origineel, ook met stekkertje nu:
WP_001792.jpg


Domino:
WP_001793.jpg


Ga het geheel nog netjes afwerken met tape en tie-wraps zodat het netjes uitziet.
Daarvoor eerst dus nog ff testen of het na behoren werkt.

Laat van me horen!

Groet,
Thijs
 
Laatste post update m.b.t. deze uitdaging.

De aansluiting zoals voorgesteld in dit topic bleek uiteindelijk niet helemaal te werken.
De startmotor ging wel rond, echter de brandstofpomp kreeg geen stroom.
Ik ben er maar goed voor gaan zitten en uiteindelijk de oplossing voor deze puzzel van draden kunnen vinden *O*

Overzicht GSXR750 k7:
Schema_zoom_in_codering_gsxr750_k7_europe.jpg


Overzicht Domino schakelaar:
Domino_kleuren.jpg


Oplossing:
oranje/wit(2) verbonden met blauw(D) (stroom van ontsteking naar kill switch Domino)
zwart(E) verbonden met wit/zwart(C) (kill switch schakelt stroom door naar start knop)
zwart(E)+wit/zwart(C) verbonden met oranje/zwart(1) (kill switch schakelt stroom door naar brandstofpomp)
oranje(B) verbonden met geel/groen(3) (start knop schakelt stroom door naar startmotor)
blauw(F) verbonden met geel/zwart(A) (kill switch schakelt "aan" waardoor circuit onderbroken wordt)
oranje/rood(4) verbonden met geel/wit(5) (light cut-off geëlimineerd)

Ik was dus een heel end op weg geholpen (waarvoor dank!) laatste endje zelf moeten oplossen. En dat geeft ook wel weer een goed gevoel 8-)

Kluwe van draden, stekkertjes achterwege gelaten (te lomp):
WP_001846.jpg


Ik hoop dat ook iemand anders met gelijke klus d.m.v. dit topic geholpen is!

Groet,
Thijs
 
Laatst bewerkt:
Even een oud topic laten herleven :).

Kan iemand me helpen met domino aansluiten voor een k5. De kleurcoderig komt net niet overeen.

Ik heb aan kleuren:
Oranje groen
Wit zwart
Geel blauw
Oranje
Geel groen
Oranje wit
Oranje zwart

Alvast bedankt :)
 
Probleem is opgelost en netjes aangesloten met dank aan Thijzel :).

De hoofdkleuren kwamen overeen, alleen de verlichting niet. Deze heb ik in de originele stekker laten zitten waardoor ik hier niks mee heb hoeven doen.

Dan hou je over, de drie draden voor de kill switch en stroom; Zwart oranje, Wit oranje en Geel groen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan