4 jaar stilgestaan , Wat vervangen ?

Spitskool

MF veteraan
4 aug 2007
44.934
163
Ergens !
Beste MF`ers.
Na 4 jaar gestopt te zijn heb ik weer een motor gekocht, Een gs500 van 2004 met 30.000 km op den klok.
De motor is gekocht bij motoport met 29.000 op den klok.
Er is dus 1000 km mee gereden.
De accu schijnt nieuw te zijn.


Wat zijn jullie ervaren tips om uit te voeren?
Bijvoorbeeld Bougies toch vervangen , Benzine , Olie etc etc

De motor heeft een grote beurt gehad bij 29.000
 
Bravok doen, en proefrit maken


De proefrit heb ik al gedaan en hij rijd prima.
Na 4 jaar sputterde hij wel een beetje maar rijd nu wel goed op ietswat klapjes uit de uitlaat na.
Zou dit bijvoorbeeld weg kunnen gaan als ik er nieuwe benzine in doe?
De motor heeft wel altijd binnen gestaan in de 4 jaar.
 
Laatst bewerkt:
je bedoelt dat je zelf 3 jaar hebt stil gestaan : Spitskool in "Kawasaki ER-5"

;)

maar ik zou gewoon alle benzine er uit halen, kan je gelijk zien of de tank roest maar dan is sowieso alle troep weg die er (gegarandeerd) in zit na al die tijd.

Ik heb zelf ook een tijd stil gestaan inderdaad , Echter kon ik het niet laten toch weer een bike aan te schaffen :]
 
de naam kwam mij zo bekend voor, maar idd de man van de smartphones ;)


maar ik snap uit de openingspost nou echt niet zo goed wat je vraag is, de motor heeft 4 jaar stilgestaan,maar inmiddels in jouw bezit 1000 km gereden, maar MPort heeft hem een beurt gegeven maar 4 jaar lang niet verkocht ?
knap dat de accu het dan nog doet ;)

maar tank helemaal leeg en misschien ander benzine filter om te voorkomen dat er vocht en troep uit je tank elders komt zou ik zeker doen.
 
de naam kwam mij zo bekend voor, maar idd de man van de smartphones ;)


maar ik snap uit de openingspost nou echt niet zo goed wat je vraag is, de motor heeft 4 jaar stilgestaan,maar inmiddels in jouw bezit 1000 km gereden, maar MPort heeft hem een beurt gegeven maar 4 jaar lang niet verkocht ?
knap dat de accu het dan nog doet ;)

maar tank helemaal leeg en misschien ander benzine filter om te voorkomen dat er vocht en troep uit je tank elders komt zou ik zeker doen.

De openingspost is als volgt :
Gister heb ik een gs500 2004 model gekocht
De motor is door de vorige eigenaar 4 jaar geleden gekocht bij motoport met 29.000 km staat op de bon , Ook staat er op de bon grote beurt gehad.
De motor bied hij 4 jaar later te koop aan en heeft er zelf 1000 km mee gereden (30.000) op de teller nu.
 
ja inderdaad, zo kan je het ook lezen, dat had ik nog niet gedaan/geprobeerd.

denk niet dat de olie zo boeiend is, danwel veel te lijden heeft gehad van die 1000 km.
maar daar zullen anders vast anders over denken en 'het zekere voor het onzekere' etc..

maar banden op uitdrogen en leeftijd controleren, zoals genoemd de benzine, nog wat carburateur/injectie reingiger (wat van toepassing is, ik weet het niet uit mijn hoofd en ben vandaag uitzonderlijk lui).... en verder lekker :]
 
ja inderdaad, zo kan je het ook lezen, dat had ik nog niet gedaan/geprobeerd.

denk niet dat de olie zo boeiend is, danwel veel te lijden heeft gehad van die 1000 km.
maar daar zullen anders vast anders over denken en 'het zekere voor het onzekere' etc..

maar banden op uitdrogen en leeftijd controleren, zoals genoemd de benzine, nog wat carburateur/injectie reingiger (wat van toepassing is, ik weet het niet uit mijn hoofd en ben vandaag uitzonderlijk lui).... en verder lekker :]

De banden zien er prima/nieuw uit
Het word toch de olie , Oliefilter , benzinefilter en benzine dan })
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan