Usb lader maken aan aansluiting druppellader

Cruising80

Rookie
18 jul 2016
20
0
Zutphen
Ik ben aan het uitzoeken hoe ik een usb aansluiting kan maken. GPS kost nou eenmaal veel stroom. Hiervoor wil ik de druppellader aansluiting gebruiken, maar ik ben hopeloos onhandig.

De volgende aansluiting zit er nu op
full


Nu zag ik standaard usb aansluitingen met draadjes en op het eind van die koperen ringetjes. Kan ik die hier gewoon indrukken? Hoe kan er een fatsoenlijk snoer van maken naar zon aansluiting toe? Van die rood zwarte draadjes zien er niet uit. Iemand ideeën?
 
Laatst bewerkt:
Dat blijft de vraag natuurlijk. Lijkt een beetje op de Tamiya stekkers die in de modelbouw veel gebruikt worden. Als er een R/c modelbouw zaak in de buurt zit dan kun je die eens lastigvallen om te kijken of er iets is. andere optie is de stekker van je lader knippen, daar aan twee kanten een nette universele connector aanmaken. Blijft wel een gebakje natuurlijk op die manier.

benno
 
WTF ik moest eerst even puzzelen hoe het nu zit met die weerspiegelingen op de foto. Snap er niks van!
Je zult een contra-stekker van je acculader moeten ritselen. Het is van een Optimate denk ik. En die aan een USB plugje vastmaken (solderen).

Edit: Timaya inderdaad. Wist ik niet.
170px-Tamiya_Connector.gif
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan