Speed triple doet niets meer na 20min stationair draaien

9 jun 2013
23
0
Etten-leur
Hoi allen,

Ik wil niet zeggen dat mijn (2005)speed triple een miskoop was, maar een probleemmotor is het voor mij zeker. In 3 jaar tijd inmiddels meer geld kwijt geweest aan reparaties e.d. Dan aan benzine (al rij ik dan ook niet heel vaak).

Motor liep laatst wat haperend/onrustig en bij eerdere reparaties waren enkele verduurde slangen opgevallen, leuk karweitje om zelf te vervangen. Onderdeeltjes besteld, tank eraf, luchtfilter eraf, slang/koppelstuk vervangen en alles er weer op.

Motor starte vanzelf en draaide stationair ok, na een stukje rijden en het inknijpen van koppeling/rem viel de motor direct stil.
Vervolgens starte motor weer prima, stationair ok... Rijden,rem koppeling... Motor stil. Dit bleef zich herhalen.

Vervolgens de motor maar even 20minuten stationair laten draaien(vind de buurt altijd heel leuk met m'n GPuitlaat :) )zodat het motor-management de lucht/benzine verhouding kon bijstellen.
Vervolgens een paar keer heen en weer door de straat gereden en motor liep prima!

Weekje later vol in het leer motor klaar gezet om te gaan rijden.... Start hij niet, geen signaal naar de startmotor.
Lampjes e.d. Gaan allemaal aan maar startmotor doet helemaal niets meer.

Tot op heden gecheckt:
-dodemansknop
-zekering
-accuspanning
-(tank en luchtfilter eraf) en alle kabels gecontroleerd op breuken e.d.

Uiteindelijk niets gevonden...

Iemand ideeën?
 
Hoi allen,

Ik wil niet zeggen dat mijn (2005)speed triple een miskoop was, maar een probleemmotor is het voor mij zeker. In 3 jaar tijd inmiddels meer geld kwijt geweest aan reparaties e.d. Dan aan benzine (al rij ik dan ook niet heel vaak).

Motor liep laatst wat haperend/onrustig en bij eerdere reparaties waren enkele verduurde slangen opgevallen, leuk karweitje om zelf te vervangen. Onderdeeltjes besteld, tank eraf, luchtfilter eraf, slang/koppelstuk vervangen en alles er weer op.

Motor starte vanzelf en draaide stationair ok, na een stukje rijden en het inknijpen van koppeling/rem viel de motor direct stil.
Vervolgens starte motor weer prima, stationair ok... Rijden,rem koppeling... Motor stil. Dit bleef zich herhalen.

Vervolgens de motor maar even 20minuten stationair laten draaien(vind de buurt altijd heel leuk met m'n GPuitlaat :) )zodat het motor-management de lucht/benzine verhouding kon bijstellen.
Vervolgens een paar keer heen en weer door de straat gereden en motor liep prima!

Weekje later vol in het leer motor klaar gezet om te gaan rijden....
Start hij niet, geen signaal naar de startmotor.
Lampjes e.d. Gaan allemaal aan maar startmotor doet helemaal niets meer.

Tot op heden gecheckt:
-dodemansknop
-zekering
-accuspanning
-(tank en luchtfilter eraf) en alle kabels gecontroleerd op breuken e.d.

Uiteindelijk niets gevonden...

Iemand ideeën?
Startsysteem controleren: knop, onderbrekers, startrelais, starter..
 
Startsysteem controleren is alle kabels vanaf de startknop nalopen neem ik aan? Heb t gevoel dan de hele kabelboom te moeten ontwikkelen... Wordt een interessant projectje.

Koolborstels/starterkrans (2005 probleempje idd) is er een jaar geleden al uitgeklapt en gerepareerd.

De motor heeft na het in elkaar zetten prima gestart en gelopen(ook met het inknijpen van de koppelen) na een weekje stilstand doet hij helemaal niets meer. Lijkt een heel ander probleem.

Vraag me af of er ook een sensor kan zijn die het starten onderbreekt en of ik deze sensor/melding kan uitlezen als ik hem Aan een laptop zou kunnen slingeren... Doe ik liever voordat ik de kabelboom uit elkaar trek.
 
20minuten stationair laten draaien :N

Niet heel gek hoor. Normale prodecure. Bij mijn Tiger 1050 iig.


Reconnect with TuneECU
Select Reset Adaptation (takes about 30 seconds for the menu item to come selectable as
TuneECU connects).
Once reset and with Tune ECU still connected.
Start your bike. Make sure you don't touch / twist the throttle - just thumb the starter until she fires.
Watch the TPS indicator at the bottom left corner of the TuneECU screen. When it goes green
(after about 15 - 20 minutes bike has to come to temp etc....) the ECU has baselined the TPS.
If the TPS light doesn't turn green after twenty minutes, don't worry and turn the engine off anyway
as sometimes it doesn't trigger, and in our experience the job is done anyway.

*D

Mijn advies is eerder accu aansluitingen en massa aansluitingen controleren. Heb je wel spanning ergens of helemaal niets?
 
Laatst bewerkt:
Niet heel gek hoor. Normale prodecure. Bij mijn Tiger 1050 iig.*D

Mijn advies is eerder accu aansluitingen en massa aansluitingen controleren. Heb je wel spanning ergens of helemaal niets?

:^
Eerst zorgen dat je accu vol is en controleren of de aansluitingen vast zitten

Als hij het dan nog niet doet je koppeling schakelaar controleren. Eventueel met ingeknepen koppeling inspuiten met wd40.
De speed triple start enkel met in geknepen koppeling namelijk en de schakelaartjes blijven wel eens vaker plakken.
 
Opgelost!

Had misschien ook moeten vermelden dat ik er net nieuwe (aftermarket)rem/koppelinghendels had opgezet. Door het afstellen van de afstand tot het stuur ging de koppelinghendel zitten vervelen met de sensor...

Wederom een probleem opgelost door MF! Scheelt inmiddels aardig wat ritjes naar de garage...

Thnx!
 
Opgelost!

Had misschien ook moeten vermelden dat ik er net nieuwe (aftermarket)rem/koppelinghendels had opgezet. Door het afstellen van de afstand tot het stuur ging de koppelinghendel zitten vervelen met de sensor...

Wederom een probleem opgelost door MF! Scheelt inmiddels aardig wat ritjes naar de garage...

Thnx!

nee hoor, dat houd men lekker aan het zoeken en gissen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan