De GT750 van Joost

Zeker mooi geworden,helemaal als je hem vergelijkt met de eerste foto in dit topic.
 
ik lees dit topic voor het eerst, wat een geweldig project met een mooi resultaat! Zo wel het EFI-deel als alle andere aanpassingen. :}

vraagje van een 2takt noob:
Ik weet van EFi bij auto's dat daar bij gas los fuel cut-off wordt gedaan tot een bepaald lager toerental (vaak zo rond de 1500tpm waarna voor het stationair draaien vervolgens de injectie weer aan gaat. Dat spaart brandstof.
De input op basis waarvan dat gedaan wordt is het TPS signaal en het toerental signaal.
Kan dat op een 2takt eigenlijk ook? Dit omdat je ergens eerder schreef dat de 2takt-olie-injectie volledig stand alone werkt.
Of slaan dan de bougies te snel vet (van alleen de 2takt olie) bij langdurig gas los (bv tijdens een berg afdaling)?
 
Laatst bewerkt:
@janspeed:
Trage reactie, maar een reactie nonetheless!
Je hebt helemaal gelijk:) het is zeker mogelijk in de software, maar omdat de olie door blijft injecteren zul je de bougies (makkelijker) vet slaan. Als alles netjes is afgesteld komt er met gasdicht niet veel olie meer in de cilinders, maar het is een risico wat ik niet wil lopen. Zonder fuel cut haal ik met normaal rijden nog steeds 1 op 13 en met rustig op de snelweg zelfs 1 op 15, dus ik mag niet klagen.

Verder doet de gt het nog steeds voortreffelijk, gebruik hem nu als vervoer en sollicitatie object omdat laten zien wat je kan altijd makkelijker is dan het vertellen;) Mocht iemand nog leuk werk voor me weten in regio Rotterdam dan houd ik me aanbevolen!
 
En nu een turbo??

Ik loop zelf met supercharger gedachte.. weet dat er een heel aantal zaken zijn waar je rekening mee moet houden bij 2t... en heb pas één (half)turbo project op een GT750 ooit tezien..
Ben wel benieuwd of iemand er ooit verder onderzoek naar heeft gedaan..
 
Volgens mij is dit de gt van Joost:
Goed instoppen betekent gezond weer wakker

Tips_voor_de_winterstalling_Tim.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan