Kymco Downtown 300i

Hier altijd 95 en geen dip gemerkt. De E10/15 laat ik wel staan, tenzij je niet anders kan in het buitenland maar daar ben ik nog niet geweest met de DT.

Ik kijk net even in het WPHB (13-21). Hoe doe jij dat, inspecteer je alleen of reinig je ook gelijk zoals ze omschrijven door hem aan te sluiten op een accu en door te spoelen met injector reiniger (als ik het goed begrijp)...? Een flesje door je benzine werkt onvoldoende? Bij mij staat de teller op 25000 en hij moet toch een beurtje hebben.
 
Gewoon controleren op aanslag rond de miniscule gastjes van de injector. Zit er aanslag op van vervuilde benzine dan kan dat vrij simpel schoon gemaakt worden. Ik heb eens een filmpje geplaatst hoe je zelf de injector idd. Kunt reinigen door hem op 12V aan te sluiten en er met een injectie naald reiniger door heen te spuiten, ik zal het eens op zoeken maar ben daar nu niet voor in de gelegenheid.

Mvg. Jan


ps.
De injector zit met 1 boutje vast en is makkelijk te verwijderen pas wel op met het vastpakken en omhoog trekken want het plastic huisje van de injector kan broos zijn van alle warmte die vanaf de cilinder omhoog gaat. Bij montage een beetje motorolie op het pakking ringetje smeren wat aan de injector zit.... al met al na verwijderen buddybak is het controleren 5 minuten werk.
 
Goedenavond mensen,

Deze week is de dip die ik had totaal verdwenen. Oplossing: Euro 98! Nog nooit eerder heb ik met mijn eerdere motoren problemen gehad met 95. Ook niet met mijn Hayabusa en honda vtr.. ook de dealer heeft niet mij niet eens geadviseerd om 98 te gebruiken. Ik dacht ik zal dit hier met jullie eens delen. Waarschijnlijk weten jullie allemaal wel dat dit met de dt300 moet. Ik had er niet bij stilgestaan dat dit zo'n groot verschil zou maken. Tanken jullie allemaal 98?

Gr Joost


Over wat voor dip praat jij....
Zou dat ook bij mij het geval zijn?

Sta op het punt de Multivar aan te schaffen toen ik dit bericht voorbij zag komen.
Misschien eens een injectie reinigertje erin te doen.
 
Hey Evil,

Dit speelde er toen:


Ik heb sinds een paar maanden bij volle acceleratie rond de 65 km/h een drop in het toerental van ongeveer 500, waarna het toerental weer stijgt. Eerst was dit niet. Wanneer ik 10 keer vol accelereer gebeurt dit ongeveer 8-9 keer. Met de dr. pullys leek het even te zijn opgelost maar het probleem is weer terug. Beetje vreemd, er staat pas 7000 km op de teller. Iemand hier die dit herkend?

Ik zou eerst eens met 98 proberen...
 
Vandaag een nieuwe Mitsuboshi snaar met Dr Pulley 14gr rollen gemonteerd, remblokken achter vervangen en gelijk de remklauw uit elkaar gehaald schoongemaakt en met wat vet weer gemonteerd zoals ik vorige keer voor heb gedaan. Volgens het idee dan blijft de boel een beetje gangbaar, we rijden per slot van rekening het hele jaar door weer en wind. Die remklauw ben ik toch wel weer een poosje mee bezig geweest. Ook gelijk het balhoofdlager bijgesteld want die heeft de afgelopen 7.000km toch weer iets speling gekregen. Dat blijft bij mij ook een lastig punt, maar hij hield het een hele tijd goed. Nieuw luchtfilter gemonteerd. Binnenkort wat regulier onderhoud bij het blokje. Bougie, olie en filtertje en klepspeling controleren, maar de olie was op dus dat komt binnenkort. Zo dan weten jullie dat ook weer.

Met de Dr Pulley is het rammelen uit de aandrijving. Het blokje loopt er ook mooier op. Het verschil in toerental valt mij mee, maar blijkbaar net genoeg om de boel beter rond te laten draaien.

Hoe zie je bij de (standaard) rolletjes wanneer die versleten zijn? Ik heb ze niet gewogen, zo een precieze weegschaal heb ik ook niet. Maar ik vond ze er nog mooi rond uit zien en zag er eigenlijk niets vreemd aan. De rollen hebben er samen met de snaar 25.000km in gezeten. Ik had eigenlijk iets te lang doorgereden en had verwacht dat ze meer versleten zouden zijn.
 
Rollen krijgen langzaam aan vlakke kanten, dus niet meer geheel netjes rond.
De rollen draaien namelijk nauwelijks rond maar glijden in de glijbaan van de vario omhoog en dat regelmatig op het zelfde stukje rol.
En zodra er dan een beetje een vlakke kant aan zo'n rol komt is hij helemaal geneigd om die vlakke kant aan te houden tijdens het omhoog drukken in de glijbaan.
Extreem afgesleten rollen zijn bijna vierkant, driekant of vijfkantig.

25000 zou niet echt een probleem moeten zijn, het kan best allemaal wel.
 
Laatst bewerkt:
Deze rollen zagen er zo op het oog nog prima rond uit. Vaak verloopt het slijtageproces van onderdelen niet lineair. Het blijft heel lang goed, maar als slijtage eenmaal merkbaar wordt gaat het steeds sneller. Zoals je hier omschrijft, als er eenmaal een vlak kantje aan komt dan gaat het helemaal snel.

Verder maakt het allemaal niet zoveel uit. Ik sluit mij achteraan de rij van iedereen die de Dr Pulley een prima investering vinden. Investering is wel een groot woord voor die 4 tientjes. Onze DT's zijn snel voor de 300cc klasse maar standaard wat ruw in de aandrijving bij wegrijden. Nu nog kijken hoe het op langere termijn gaat. We gaan het allemaal meemaken.

Gisteravond voor mijn pa zijn MP3 ook gelijk Dr Pulley besteld.
 
Gooi ook eens een beetje talkpoeder in de vario en smeer de rollen er een beetje mee in, je weet niet wat je mee maakt qua soepelheid.

(Talkpoeder = MF'r Hybride recept)

Kijk ook eens naar algemene Dr. P. product info:
WebEngine in "Kymco PeopleGT 300"

Prettig weekend gewenst


Jan, wat is jouw theorie hierover?
En hoelang is dit effect dan aanwezig?
Is dit niet na een paar uur al weg?
 
Laatst bewerkt:
Dat was in eerste instantie ook mijn gedachte gang, maar het blijft net wat langer zitten tot aan zo'n 750 a 1000km.
Het is echt ongelooflijk hoe leuk je CVT gaat lopen.
Je hoort het ook aan het geluid dat is vele malen mooier.
Het is leuk voor mensen die zo eens in de paar duizend hun CVT kast openen en de boel schoon maken.
Bij een DT is het openen en lossen en dichten voor mij zo'n 30 minuten werk.
Je moet het echt eens proberen supergaaf.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ik heb m`n tekst wat aangepast zoals je ziet, daar ik het probeerde te beredeneren.
Ik kwam hier niet helemaal uit en ga het idd eens proberen.
Volgende week gaat hij toch uit elkaar voor een beurt en......m`n zadel (weet je nog)? welke nu ook aan de andere kant losgeschoten is ( ik ga hiervan uit, daar hij nog geen 3 jaar is.).
 
Tja moet je voor de gein eens doen, ik gebruik een busje poeder van de Kruitvat (Purol) kost een euro of 3,4.
Wat een gesodemieter met die kabels en slotjes, maak maar als extraatje een trekkabel met een lusje die je dan kan bereiken via één van de twéé gaten waar je achterveer door naar binnen gaat

Hoe gaat het met de X4 Kiss clutch?
 
Ja, dat noodkabeltje doe ik ook direct, dit lukte laatst in de nachtdienst niet.
Ik kwam niet recht voor dat slotje met het boortje, gleed steeds weg.
Ik zal de slotjes moeten demonteren om een gaatje erin te krijgen voor de noodkabeltjes.

De clutch gaat prima, echter je raakt snel gewend zodat je op een gegeven moment niet meer beter weet.
Als ik toch bezig ben ga ik ook de andere veren proberen, dan wordt ik misschien weer even gekieteld ;)

Het is zeker een toevoeging geweest, geen spijt van *D
 
Het is zeker een toevoeging geweest, geen spijt van *D


4X zwart 15Kg. ha ha dat is helemaal lachuuuu, kost wel wat bandjes want je koppel gaat enorm omhoog, overigens zonder achterlijk abrupt gedrag.
Het is instant power en de koppeling gaat bijna direct na het wegrijden op slot.
 
Laatst bewerkt:
Hey Evil,

Dit speelde er toen:


Ik heb sinds een paar maanden bij volle acceleratie rond de 65 km/h een drop in het toerental van ongeveer 500, waarna het toerental weer stijgt. Eerst was dit niet. Wanneer ik 10 keer vol accelereer gebeurt dit ongeveer 8-9 keer. Met de dr. pullys leek het even te zijn opgelost maar het probleem is weer terug. Beetje vreemd, er staat pas 7000 km op de teller. Iemand hier die dit herkend?

Ik zou eerst eens met 98 proberen...
de mijne heeft dat ook bij volgas weg ,valt ie 500 terug op de toerenteller maar ik voel dat niet op de motor.en ervaar dat niet als een dip.
 
Achter heb ik nu remblokjes van EBC. Die waren 6,80 euro voor een setje. Hoelang ze meegaan weet ik niet, maar ik heb er nu een paar honderd km mee gereden en ik vind het goed remmen.
 
Laatst bewerkt:
Beste mederijders,

Sindskort ben ik een gelukkige eigenaar van een DT300i uit 2012 met 7.500km. Deze heb ik ingeruild voor mijn RF900. Scooter rijden is toch wel anders leuk dan de motor.
Ik heb al een aantal pagina's doorgelezen in dit onderwerp. Interessant dat sommige DT bezitters over de 60.000km zitten. Dat zegt toch iets over de degelijkheid van de machine, mijn petje af.

Zelf ben ik 1.83 en heb ik helaas last van de turbulentie boven de 70/80kmp/u.
Ik twijfel over 2 windschermen die ik op het oog heb. De Ermax van 76cm en de Givi van 83 cm.
Ik heb niet de luxe om ze beide uit te proberen. Dus vraag ik me af of de Ermax met +10cm voldoende zal zijn tegen de turbulentie. Ik heb liever de Ermax wegens het uiterlijk, lijkt veel op de originele scherm maar dan wat hoger. De givi vindt ik te breed, ik rij alleen met mooi weer, dus mijn handen hoeven niet uit de wind.Maar of het voldoende is weet ik dus niet. Advies?
Alvast bedankt voor het lezen en veel rijplezier gewenst, en mooi weer natuurlijk ;)

Ps: heb nog een kymco merk topkoffer adapter te koop staan op Marktplaats.
 
heb dezelfde lengte ik ga voor de givi omdat die 5 cm het verschil maken denk dat die ander net te kort is voor onze lengte.heb op meerdere scoots een givi gehad is altijd precies op hoogte voor me.
 
Laatst bewerkt:
me motor staat bij roke voor service beurt,belden net dat de remblokken en rollen plus glijnokken op zijn bij 10000km klopt dit?
vind dat een beetje snel zal wel weer aan mij liggen staat nu 10600 op de teller.heb de 14 gram dr p rollen plus glij nokken bestelt voor erin.
maar die remblokken vind ik raar snel?
 
Ja, hoeveel rem je, de één kan 30.000 km rijden de ander nog geen 5000km met remblokken.
de rollen op lijkt me wel erg snel die kunnen vaak 40.000 km mee.
 
Laatst bewerkt:
Zonder ABS remblokkies "achter" tussen de 10 en 15.000km is mogelijk.
Dat van die rollen en glijnokken klopt niet maar Roke lult natuurlijk niet uit zijn nek.
 
Zonder ABS remblokkies "achter" tussen de 10 en 15.000km is mogelijk.
Dat van die rollen en glijnokken klopt niet maar Roke lult natuurlijk niet uit zijn nek.
ik ga ervan uit dat ze daar niet over liegen,en of ik de drp zelf kon aanleveren.Hij begon ook over me banden dat me achterband op was en ik heb gezegd dat dat nog niet nodig is kan er zeker nog 2000km mee rijden.en aangezien ik voor de citygrip winter ga wacht ik daar liever mee tot september.
ik krijg daar toch weer een naar gevoel bij.
ben benieuwd naar de rekening.....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan