Het algemene Vulcan topic

Zo! Een dikke fiets satéprikkert!

Vandaag geslaagd voor mijn rijbewijs *O*
En de vulkaan is bijna klaar, nog een voorbandje scoren en dan cruisen :]

En wat is zo'n stuur wennen met draaien en rustige bochten,
Stapte vanmorgen van een kawasaki EN600 af en dat is toch iets wendbaarder :+

 
Deze motor heb ik gisteren verkocht. Omdat de nieuwe eigenaar andere plannen heeft met de motor heb ik voor en achterspatbord, uitlaten en het stuur teruggekregen. Voorspatbord is van een harley heritage Softtail en het achter spatbord ook. Uitlaten komen van een shovel. Het spul is zo over te zetten op een vn800a. Misschien ook op een classic maar dat weet ik niet zeker. Wil je je a tje een dik uiterlijk geven dan ben je snel klaar. Staat nu in matzwarte spuitbussen lak dus effe mooi spuiten of lekker zo laten. Interesse? Stuur een pb
full
 
Dus HD Shovel uitlaten kunnen 1 op 1 overgezet worden, of bedoelde je alleen de spatborden?

Ben benieuwd of sportster uitlaten ook zo omgezet kunnen worden
 
Bij mijn weten is de hoek waarmee de uitlaten op het blok komen anders (ik heb een evo setje gepast op mijn vn1500).

Dat is waarschijnlijk ook de reden dat de bochten ingepakt zijn (om het aanpas werk netjes weg te werken :-) )

Maar alles is pas te maken dat wel.

Grt Dré
 
Wat een.klote zooi! Nooit meegemaakt dit :-(

Nieuwe bougie zaterdag gemonteerd, in de Vulcan en na 10km rijden begon hij slecht te lopen, ploffen en niet lekker op beide cilinders.

eenmaal thuis aangekomen bougie eruit gedraaid en tot mijn verbazing bleef de draad van de bougie in de bougie gat zitten :-o

Bougie zat er goed in niet lomp vast en netjes recht...

Gauw de compressie meter erop om te kijken wat de schade is, omdat de motor met de "oude" bougies eerst wel fatsoenlijk liep.

8,5 bar op voorste cilinder en de achterste 1,8bar, olie op de zuiger maakte geen verschil kwa druk,

Dus waarschijnlijk iets in de kop kapot...

Net wanneer je aankomende vrijdag je rijbewijs mag ophalen en je je motor net goed had en net na je zin had :'(

Ben vandaag bij de brezan geweest waar ik de bougies vandaan heb, en die gingen kijken wat ze ermee konden.
Punt is dat ik particulier ben en daardoor weinig kans maak op een coulance of dergelijke.

En ondertussen mag ik er niks aan doen totdat ik reactie terug heb....
 
Balen man, maar als Brezan niet reageert (en dat verwacht ik, ze kunnen zich namelijk in dit geval beroepen op de wet product aansprakelijkheid helaas) Zou ik NGK aanspreken, die zijn immers producent.

Met wat wel gemikte termen en verwijzingen naar nationale en internationale forums en motor gerelateerd websites zullen eerder geneigd zijn je schadeloos te stellen.

circa 1000 tot 1500,- aan schadeloos stelling staat in het niet tot welke omzet schade jij hun kunt brengen als dit verhaal verder openbaar wordt namelijk.

Mocht je wat hulp nodig hebben ik heb wat ervaring vanuit het standpunt van de producent zullen we zeggen :-)

Groet Dré
 
Daarbij heb je als particulier misschien wel meer rechten als ondernemer(ondernemers risico, en wij als particulier worden bij wet beter beschermt omdat wij "leek" zijn)
 
Laatst bewerkt:
Balen man, maar als Brezan niet reageert (en dat verwacht ik, ze kunnen zich namelijk in dit geval beroepen op de wet product aansprakelijkheid helaas) Zou ik NGK aanspreken, die zijn immers producent.

Met wat wel gemikte termen en verwijzingen naar nationale en internationale forums en motor gerelateerd websites zullen eerder geneigd zijn je schadeloos te stellen.

circa 1000 tot 1500,- aan schadeloos stelling staat in het niet tot welke omzet schade jij hun kunt brengen als dit verhaal verder openbaar wordt namelijk.

Mocht je wat hulp nodig hebben ik heb wat ervaring vanuit het standpunt van de producent zullen we zeggen :-)

Groet Dré

Heey dre thanks voor je reactie!

Ik wacht morgen een telefoontje af, mocht dit negatief zijn dan neem ik ff contact met je op over hoe of wat ik dan eventueel zou kunnen doen, als jij dat goed vind?

Hoop wel dat ze uit hun eigen komen met een oplossing.
Baal enorm...
 
Is goed maar eerlijk hun zijn tussen handelaar welke je bougies hebben verkocht met misschien 10% marge....

Daarom is er de wet product aansprakelijkheid, ik verwacht dat we volgende week NGK een mailtje gaan sturen :-x

Mocht Brezan toch hun verantwoordelijkheid opnemen, gaan ook hun het bij NGK verhalen. Dus een snelle oplossing wordt het helaas niet ben ik bang.

Jou vraag is gesteld bij Brezan die stelt het bij hun filiaal manager, die stel het bij geluk direct aan NGK (op zijn vroegst donderdag, want hij moet er "even"over denken) of anders bij hun inkoop verantwoordelijke. In het laatste geval gezien de vakanties hebben we wellicht binnen 2 weken tot wellicht 4 weken een antwoord terug. In eerste instantie zullen dit soort bedrijven hun verantwoordelijkheid afwijzen. en moeten wij met stevigere taal komen helaas,, dan pas komt de mail bij de juiste persoon terecht. en zo voorts.....

al met al ben ik positief en denk ik dat je wel op langere termijn een schade vergoeding krijgt, enkel....

verzekering technisch hoeveel is je motor waard in dagwaarde?.. in dit soort gevallen is al snel total loss snap je.

In dat geval is het claimen op emotionele waarde via je rechtsbijstand....


Ik hoor je graag

grt Ulleke
 
Als consument moet je gewoon binnen een x tijd direct een nieuw en vervangend product krijgen. Tot een half jaar, uit mijn hoofd.

Als iemand bij mij met een rotte bougie komt, krijgt ie direct een nieuwe. De kapotte gaat terug naar leverancier of importeur, en dat is tussen mij en waar ik het inkoop.

Waar hebben we het over, tis toch geen bougie van honderden euro's?

Of gaat t om de ev vervolgschade?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daarbij heb je als particulier misschien wel meer rechten als ondernemer(ondernemers risico, en wij als particulier worden bij wet beter beschermt omdat wij "leek" zijn)
100% zeker weten. :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een.klote zooi! Nooit meegemaakt dit :-(

Nieuwe bougie zaterdag gemonteerd, in de Vulcan en na 10km rijden begon hij slecht te lopen, ploffen en niet lekker op beide cilinders.

eenmaal thuis aangekomen bougie eruit gedraaid en tot mijn verbazing bleef de draad van de bougie in de bougie gat zitten :-o

Bougie zat er goed in niet lomp vast en netjes recht...

Gauw de compressie meter erop om te kijken wat de schade is, omdat de motor met de "oude" bougies eerst wel fatsoenlijk liep.

8,5 bar op voorste cilinder en de achterste 1,8bar, olie op de zuiger maakte geen verschil kwa druk,

Dus waarschijnlijk iets in de kop kapot...

Net wanneer je aankomende vrijdag je rijbewijs mag ophalen en je je motor net goed had en net na je zin had :'(

Ben vandaag bij de brezan geweest waar ik de bougies vandaan heb, en die gingen kijken wat ze ermee konden.
Punt is dat ik particulier ben en daardoor weinig kans maak op een coulance of dergelijke.

En ondertussen mag ik er niks aan doen totdat ik reactie terug heb....
[~[url="http://i1221.photobucket.com/albums/dd467/audistefan/Car%20and%20motor/DSC_0001_zpsksmm5ovz.jpg"]afbeelding~][/URL]
Is deze bougie nog helemaal compleet?

Ik zie iig dat niks de boegie zelf heeft geraakt. Durf niet te zeggen of er een deeltje in de cilinder terecht is gekomen.
 
Is goed maar eerlijk hun zijn tussen handelaar welke je bougies hebben verkocht met misschien 10% marge....

Daarom is er de wet product aansprakelijkheid, ik verwacht dat we volgende week NGK een mailtje gaan sturen :-x

Mocht Brezan toch hun verantwoordelijkheid opnemen, gaan ook hun het bij NGK verhalen. Dus een snelle oplossing wordt het helaas niet ben ik bang.

Jou vraag is gesteld bij Brezan die stelt het bij hun filiaal manager, die stel het bij geluk direct aan NGK (op zijn vroegst donderdag, want hij moet er "even"over denken) of anders bij hun inkoop verantwoordelijke. In het laatste geval gezien de vakanties hebben we wellicht binnen 2 weken tot wellicht 4 weken een antwoord terug. In eerste instantie zullen dit soort bedrijven hun verantwoordelijkheid afwijzen. en moeten wij met stevigere taal komen helaas,, dan pas komt de mail bij de juiste persoon terecht. en zo voorts.....

al met al ben ik positief en denk ik dat je wel op langere termijn een schade vergoeding krijgt, enkel....

verzekering technisch hoeveel is je motor waard in dagwaarde?.. in dit soort gevallen is al snel total loss snap je.

In dat geval is het claimen op emotionele waarde via je rechtsbijstand....


Ik hoor je graag

grt Ulleke

Dagwaarde van mijn vulkaan zal niet super veel meer zijn,

Ik ben blij dat jij er veel van weet! Ikzelf ben een leek in zulke dingen en doe het vaak met "ow jammer" en dan zit ik altijd met de gebakken peren...

Wij houden ff contact via de app of dergelijke *O*

Wat een.klote zooi! Nooit meegemaakt dit :-(

Nieuwe bougie zaterdag gemonteerd, in de Vulcan en na 10km rijden begon hij slecht te lopen, ploffen en niet lekker op beide cilinders.

eenmaal thuis aangekomen bougie eruit gedraaid en tot mijn verbazing bleef de draad van de bougie in de bougie gat zitten :-o

Bougie zat er goed in niet lomp vast en netjes recht...

Gauw de compressie meter erop om te kijken wat de schade is, omdat de motor met de "oude" bougies eerst wel fatsoenlijk liep.

8,5 bar op voorste cilinder en de achterste 1,8bar, olie op de zuiger maakte geen verschil kwa druk,

Dus waarschijnlijk iets in de kop kapot...

Net wanneer je aankomende vrijdag je rijbewijs mag ophalen en je je motor net goed had en net na je zin had :'(

Ben vandaag bij de brezan geweest waar ik de bougies vandaan heb, en die gingen kijken wat ze ermee konden.
Punt is dat ik particulier ben en daardoor weinig kans maak op een coulance of dergelijke.

En ondertussen mag ik er niks aan doen totdat ik reactie terug heb....
[~~~[url="http://i1221.photobucket.com/albums/dd467/audistefan/Car%20and%20motor/DSC_0001_zpsksmm5ovz.jpg"]afbeelding~~~][/URL]
Is deze bougie nog helemaal compleet?

Ik zie iig dat niks de boegie zelf heeft geraakt. Durf niet te zeggen of er een deeltje in de cilinder terecht is gekomen.

Bougie is helemaal compleet, en er heeft niks de bougie zelf geraakt, Echter zijn deze grote problemen ontstaan na dit euvel. Er lijkt een klein deeltje van de bougie eafgebroken (heel klein zoals een stukje schroefdraad) , Brezan heeft deze bougie nu.


En het ging mij niet om een bougie van 6,50 euro, maar meer om de gevolg schade,
 
Zwaar kut. Ik heb zoiets met een astra gehad. Dacht zal hem eens verwennen met nieuwe bougies....... Daag astra. En ja terug geweest en opgestuurd. NOOIT MEER WAT VAN GEHOORD.....

Hoop voor jou dat dit beter afloopt. Was bij mij niet de brezan. Autogasinbouwbedrijf, deden niet moeilijk maar zeiden meteen. Ze zullen het erop gooien dat je hem hebt laten vallen of onvakundig te werk bent gegaan..... Tja soms denk je, had ik ze nou maar laten wisselen...
.


Gr.
 
Dagwaarde van mijn vulkaan zal niet super veel meer zijn,

Ik ben blij dat jij er veel van weet! Ikzelf ben een leek in zulke dingen en doe het vaak met "ow jammer" en dan zit ik altijd met de gebakken peren...

Wij houden ff contact via de app of dergelijke *O*Bougie is helemaal compleet, en er heeft niks de bougie zelf geraakt, Echter zijn deze grote problemen ontstaan na dit euvel. Er lijkt een klein deeltje van de bougie eafgebroken (heel klein zoals een stukje schroefdraad) , Brezan heeft deze bougie nu.


En het ging mij niet om een bougie van 6,50 euro, maar meer om de gevolg schade,
Dat bedoel ik met compleet.

Is er een stukje in de cilinder gekomen, of heb je alles er uit gekregen?
 
Heb dat stukje er niet uit gekregen..

Ben met deze bougie na huis gereden, dus hij zal hem wel opgeslokt hebben.
 
Heb dat stukje er niet uit gekregen..

Ben met deze bougie na huis gereden, dus hij zal hem wel opgeslokt hebben.
Ok.

Dus een fragment is in de cilinder gekomen?


Zo ja, dan moet de kop er af om te zien waar het zit, en wat vervangen moet worden.
Dat was technisch.

Ben je met een probleem gaan rijden? Zo ja, dan geen aansprakelijkheid van een amder.
Dat was juridisch.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok.

Dus een fragment is in de cilinder gekomen?


Zo ja, dan moet de kop er af om te zien waar het zit, en wat vervangen moet worden.
Dat was technisch.

Ben je met een probleem gaan rijden? Zo ja, dan geen aansprakelijkheid van een amder.
Dat was juridisch.

Ik vermoed van wel,

Ik ben na huis gereden en heb toen weer de oude bougies erin gedraaid en daarna laten lopen,
Toen hoorde ik uit de uitlaat van de betreffende cilinder "foemp foemp"(soort extra lucht) mee op de toeren.

Ben daarna compressie gaan meten.

Ik heb wel met dit probleem na huis proberen te rijden, mede doordat ik niet beter wist, en niet had verwacht dat een bougie zo kapot was.
 
Misschien is het met nieuwe kleppen en opfrissen van de kop te redden. Anders een andere goede kop roggelen. Als je centen krijgt heb je mazzel..

Das mijn idee.
 
Misschien is het met nieuwe kleppen en opfrissen van de kop te redden. Anders een andere goede kop roggelen. Als je centen krijgt heb je mazzel..

Das mijn idee.

Ivm het claimen kan ik nu niks doen,
Krijg ik het niet vergoed gaan de koppen eraf en worden bekenen, en dan gefixt!
 
en het inhouden bij volgas geven, dat deed de onze ook.
verbaasd me ook niet, uitlaat was een holle pijp en luchtfilters waren dmv ductape en sokken geprobeerd te smoren....... dus de verhouding zal ongetwijfeld verkeerd staan.

maar daarover later meer.
 
Er zit een vooruitgang in!

Heb van brezan een schadeformulier gekregen van ngk,
De vertegenwoordiger had dit nog nooit meegemaakt.

Heb van de week de motor na moeten laten kijken wat ongeveer de schade en de kosten zouden zijn.

Er is een schade van ruim 2000 euro opgemaakt,
De zuiger heeft waarschijnlijk ook schade opgelopen,
Maar de cilinderwand zag er nog goed uit!

Naja morgen de formulier inleveren, en dan weer afwachten..
 
Er zit een vooruitgang in!

Heb van brezan een schadeformulier gekregen van ngk,
De vertegenwoordiger had dit nog nooit meegemaakt.

Heb van de week de motor na moeten laten kijken wat ongeveer de schade en de kosten zouden zijn.

Er is een schade van ruim 2000 euro opgemaakt,
De zuiger heeft waarschijnlijk ook schade opgelopen,
Maar de cilinderwand zag er nog goed uit!

Naja morgen de formulier inleveren, en dan weer afwachten..

Kosten vervangend vervoer ook bij tellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan