VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo VF collega's,

Een vraag over de verschillen tussen een 750 en 1100 sabre, ik rij nu een vf750 sabre s en dat naar alle tevredenheid...
Nu heb ik een vf1100 v65 sabre gezien. nu vroeg ik me af.
- Wat zijn de verschillen tussen deze modellen ,motorische en in rij gedrag.
- En zijn de onderdelen uit wisselbaar met uitzondering van de cilinders natuurlijk...
- En wat zijn de algemene ervaring van een vf 1100 v65 sabre..

Groet,

james light...
 
Hallo VF collega's,

Een vraag over de verschillen tussen een 750 en 1100 sabre, ik rij nu een vf750 sabre s en dat naar alle tevredenheid...
Nu heb ik een vf1100 v65 sabre gezien. nu vroeg ik me af.
- Wat zijn de verschillen tussen deze modellen ,motorische en in rij gedrag.
- En zijn de onderdelen uit wisselbaar met uitzondering van de cilinders natuurlijk...
- En wat zijn de algemene ervaring van een vf 1100 v65 sabre..

Groet,

james light...
Simpel gezegd, niets is uitwisselbaar (op banden na (NIET de wielen!) en misschien de knipperlichten) en het grootste verschil in rijgedrag is voor zover ik weet een behoorlijke bult extra power. Sturen doet het allebei zoals te verwachten mag zijn van een jaren 80 motor. In gewicht schelen ze maar iets van 15 kg, dus dat valt ook wel mee
 
ehhhhhh, wat klopt hier niet? :+ Zo kwamen ze uit het achterste kleppendeksel :X
Heeft er iemand nog eentje rondslingeren en is bereid deze in een envelopje te duwen?
13912344_1273257662706890_638228071406714724_n.jpg


bedankt dutch, maar ik heb al 4 revisiesetjes en 2 losse membranen gekocht, 2 waren nog goed, 2 met een gat/scheurtje er in. Van de mengbuizen wist ik niet/was me nog niet opgevallen. Zal er rekening mee houden.
De carbs en het kleine grut hebben al lekker mogen badderen in de ultrasoon :)
Ik ga er overigens maar van uit als men het over voorste en achterste heeft (in het manual ook al)dat de cilinderrij wordt bedoelt, NIET de carburateurs? want de voorste carbs voeden natuurlijk de achterste cilinderrij.
Ik volg ook met grote interesse het rubber/weekmaker project natuurlijk, de rubbers zijn nog niet aan het scheuren zo hard, maar al wel flink stug/stevig. Dat wordt dus sowieso met de föhn monteren.
13886850_1272565336109456_3023966347020531173_n.jpg

De carbs zijn weer schoon en zitten weer in elkaar. Het vervangen van de membranen was een fluitje van een cent en een stuk goedkoper als nieuwe complete gasschuiven :)
kwestie van bovenste ring losknippen(onderste laten zitten), oud membraan eraf, nieuw membraan er op (let op de richting van het lipje), dit klemt meteen mooi strak om de gasschuif en even zekeren met de bijgeleverde lijm.
 
~
ehhhhhh, wat klopt hier niet? :+ Zo kwamen ze uit het achterste kleppendeksel :X
Heeft er iemand nog eentje rondslingeren en is bereid deze in een envelopje te duwen?[afbeelding]

Dat heb ik nog wel liggen, maar dan moet het van Belgie komen.
Gaan we een VF meet organiseren? Dan kan ik het meenemen?

Ik heb de doodle opgezet maar dan is het vervolg wat in het water gevallen vanwege onverwachte drukte in het privé leven.

Het lijkt er op dat de meeste mensen komende weekend kunnen, of het volgende weekend.
Wie weet een leuke (liefst wat centrale) lokatie? Wie wil me helpen iets op poten te zetten?
Ik wil wel "hosten"bij me thuis, maar dan is het in België te doen, tegen Sint-Niklaas.

Misschien best 1 dag? Zondag 7 of zondag 14?
 
Gisteren begonnen met het electrolytisch ontoesten van de tank:

De vraag is nu alleen hoe loopt de brandstofleiding binnenin. Ik neem aan een geslodeerde leiding naar de uitgang van de benzinekraan. Maar naar de kraan toe? Zijn dat alleen maar gaten door de wand met een o-ring afgedicht?
Lijkt me belangrijk om te weten voor als ik de boel ga coaten, dat ik niet de leidingen vol met coating stop. Wie weet hoe het zit, of heeft dit al eens vaker gedaan en heeft tips?
In het onderdelenboek word ik niet wijzer....
 
Net terug uit vakantie. En ja hoor, het komende weekend is meteen vol gepland met werk :(
Ook nog een onverwacht trouwfeest van vrienden...
Maar ik hou het forum in de gaten. Als er iets gepland wordt, zal ik zien of ik toch niet even kan langskomen (ook afhankelijk van de afstand)

Fozzie, interessante testen met die rubbers!
 
Merci Naked Biker ;)

PFFFF, just weer genezen

Update; mijn rubbers zijn allemaal ok nu, soepel

Mijn apothekeres had me ook nog gezegd dat je met een poeder die ze hebben ook iets kan maken dat die 'wintergreen' evenaart, goedkoper, ws die bestand-stof voor aspirine?
Maar; die wintergreen is etherische OLIE, denk dat die olie waarschijnlijk nodig is om de boel soepel te krijgen, niet? De alco om de rubbers toe te laten om die olie op te nemen?

merci voor de links voor de grotere, goedkopere verpakkingen wintergreen

Ivm met die meeting; moest die in België doorgaan, weet ik wel wat leuke dingen te doen in het Gentse hoor
 
Laatst bewerkt:
ehhhhhh, wat klopt hier niet? :+ Zo kwamen ze uit het achterste kleppendeksel :X
Heeft er iemand nog eentje rondslingeren en is bereid deze in een envelopje diwen?

Die ringen heb ik er zat van.. Alleen ben ik op vakantie.. Als niemand anders ze heeft stuur ik ze eind volgende week wel op.. Desnoods monteer je er 1 in de achterste kop. Daar kan je redelijk bij met alleen het oplichten van de tank. Bij de voorste kop zit volgens mij de radiateur in de weg..

Vakantie groeten van Dutchy
 
Die ringen heb ik er zat van.. Alleen ben ik op vakantie.. Als niemand anders ze heeft stuur ik ze eind volgende week wel op.. Desnoods monteer je er 1 in de achterste kop. Daar kan je redelijk bij met alleen het oplichten van de tank. Bij de voorste kop zit volgens mij de radiateur in de weg..

Vakantie groeten van Dutchy
Hij zit voorlopig nog niet (helemaal) in elkaar, dus tijd zat.
~[edit]
zie net dat maximus ook al had gereageerd, net even PB gestuurd naar hem.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een K&N filter voor een V65 Magna liggen: iemand geinteresseerd?
 
Gisteren begonnen met het electrolytisch ontoesten van de tank:
[~[url="http://i304.photobucket.com/albums/nn194/keesvdr/VF/Tech/20160801_IMG_1954_VFk_tankontroesten_zpselsfo2vx.jpg"]afbeelding~][/URL]
De vraag is nu alleen hoe loopt de brandstofleiding binnenin. Ik neem aan een geslodeerde leiding naar de uitgang van de benzinekraan. Maar naar de kraan toe? Zijn dat alleen maar gaten door de wand met een o-ring afgedicht?
Lijkt me belangrijk om te weten voor als ik de boel ga coaten, dat ik niet de leidingen vol met coating stop. Wie weet hoe het zit, of heeft dit al eens vaker gedaan en heeft tips?
In het onderdelenboek word ik niet wijzer....
[~[url="http://i304.photobucket.com/albums/nn194/keesvdr/VF/Tech/VFk_tank_zps8miviydn.jpg"]afbeelding~][/URL]

Preventief werk? Lijkt net of 'ze' ietwat behoeftig is van onderhoud :P
 
Hallo medeforummers!

even een vraag over een aparte vf1000r uit 1985.
mn vader heeft een motor overgenomen en die heeft 28 jaar stilgestaan.
wie weet misschien de achtergrond van deze motor?
er zitten uitlaten op van nico bakker en kroonplaat, en nog heel veel andere modificaties.
ff een plaatje

13887002_1180366475376049_3305104650999457805_n.jpg


alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Preventief werk?
Begin dit jaar hebben Maximus 86 en ik een slop VF gekocht voor de onderdelen. Dit is één van de onderdelen zodat het lakset weer één geheel kan gaan vormen. Maar deze tank is van binnen behoorlijk roestig, dus vandaar.
Maarre, is er iemand die weet hoe het zoit met de leiding(en) in de tank?
Alleen een afvoerleiding en de aanvoer(on) gewoon en reserve zijn geten in de tankwand naar de kraan?
 
Begin dit jaar hebben Maximus 86 en ik een slop VF gekocht voor de onderdelen. Dit is één van de onderdelen zodat het lakset weer één geheel kan gaan vormen. Maar deze tank is van binnen behoorlijk roestig, dus vandaar.
Maarre, is er iemand die weet hoe het zoit met de leiding(en) in de tank?
Alleen een afvoerleiding en de aanvoer(on) gewoon en reserve zijn geten in de tankwand naar de kraan?

Er zit onder in de tank een gaasrooster naar de aansluitingen van de kraan.. Dus oppassen dat die niet dicht gaat zitten tijdens het coaten..

Zo Dutchy is weer thuis.. Lekker bij(aan)gekomen en toch nog een paar daagjes kunnen sturen op de vfr..
 
Soms is het zwaar irritant een chaoot te zijn. Wil je na weken je gereviseerde carburateurs terugplaatsen, weet je niet meer waar je de inlaatrubbers hebt gelaten. Toen leek het VAST een heeeeel logische plaats om ze te leggen |(
 
OK......................... nu heb ik alleen nog mijn vf500 in rijdbare toestand....


Een tegenligger op een provinciale weg in Lithuania zag mij niet en sloeg linksaf.....
Ik klapte vol op zijn achterwiel/as. Gelukking maar want op de achterbank zaten hun 3 kleine kinderen.
Hij/zij hebben alles gedaan (ook in de dagen tot mijn terugkeer naar NL) om mij bij te staan. Daar heb ik veel respect voor. Wij maken allemaal fouten, de vraag is "wat doe je vervolgens..." No bad feelings, rest is verzekering en beter worden



Dus na 5,400km (door GY-DK-SW-NO-SW-FI-EST-LAT-Lith- einde oefening van mijn trip om de Baltiche Zee.

En het was tot dan heeuuuul erg mooi en bijzonder..

0.thumb.jpg.d767c14e0827e07f3a18872539c6450b.jpg



57b839c232f52_17(2).jpg.5b4f1c8d802f4f93bd71a26c316fa317.jpg


WP_20160812_13_07_47_Pro_zpspvf4i6nu.jpg




Lucky Leon, very very lucky.....


IMAG5005.thumb.jpg.deed89da70e49eb9f24bfe7e553c38c2.jpg



IMAG5011.thumb.jpg.7520be73df5a918e175a5703f901fe30.jpg






Morgen overleg met de chirurg hier in NL of wij doorgaan met gips alleen of toch opereren en een titanium paatje erop...


IMAG5106_1.jpg.293fac7e1594e5be8323bf920a2a92af.jpg
 
Ouw.. Dat poets je niet meer weg. Goed om te horen dat je er redelijk van weg bent gekomen. Dus voor Redslut moet een vervanger gaan komen... Rechter koppelingsdeksel nog heel? :X O-)
 
Laatst bewerkt:
Rechter koppelingsdeksel nog heel? :X O-)


Nee, die lekt olie (meende ik te zien)......

26.jpg.6d7f49a605f2b06a82382badd2f96f8a.jpg


Dus die komt ook op de lijst van "extra's" voor de verzekering...
Ze gaat op transport naar NL.



Net terug van (2e) controle; er hoeft niet geopereerd te worden! *O*
Over 3 weken mag het nieuwe (uiteraard rode) gips er af en dan nog 3 weken revalideren (is de prognose).

Vervangings van redslut, daar heb ik wel ideen over..... RC51/VTR1000R; SP2 O-)
 
Nee, die lekt olie (meende ik te zien)......

[afbeelding]

Dus die komt ook op de lijst van "extra's" voor de verzekering...
Ze gaat op transport naar NL.



Net terug van (2e) controle; er hoeft niet geopereerd te worden! *O*
Over 3 weken mag het nieuwe (uiteraard rode) gips er af en dan nog 3 weken revalideren (is de prognose).

Vervangings van redslut, daar heb ik wel ideen over..... RC51/VTR1000R; SP2 O-)

Oei... ik heb echter wel interesse in die koppeling......

Nu ja.. Belangrijker is dat je eerst weer helemaal opknapt Leon.. Als ik ergens mee kan helpen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan