Yamaha R1 1999 Vastgelopen

Vbossuyt

Rookie
1 aug 2016
2
0
Zeebrugge
Dag jonges

Mijn Yamaha R1 is laatst vastgelopen aan 'redelijk' hoge snelheid :)
Mijn vraag is nu kan ik die repareren? of reviseren? Of is dit niet te betalen?
 
Dit zijn volgens mij degenen met scheurende cilinderwanden, zal gebruikt ook niet veel meer voor te vinden zijn.
Misschien een blok van een nieuwer type er in?
 
Dit zijn volgens mij degenen met scheurende cilinderwanden, zal gebruikt ook niet veel meer voor te vinden zijn.
Misschien een blok van een nieuwer type er in?

Maak die jonge nou niet banger dan dat 'ie al is. Het R6 (RJ03) model heeft daar helaas wél overmatig last van, maar ook dát is te wijten aan de berijder(s) doordat er van allerlei goedkope/after-market luchtfilters en uitlaten op gemonteerd worden zonder de fiets daarna netjes af te stellen qua Fuel/Air ratio (op een bank).
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je eerst even moet gaan slopen om te kijken wat de schade is, en dan een besluit te nemen of het economisch rendabel is of emotioneel rendabel is oftewel of jij het het waard vind.

Ik zie mensen motoren opknappen die ik de ijzerbak in zou gooien, dus mischien heb je deze fiets wel nieuw gekocht en ben je er aan gehecht
 
Bedankt voor de reacties allen, en verwelkoming LePensZeur ;)
Ik heb de moto niet nieuw gekocht maar het was wel mijn eerste :D khad hem graag opgelapt om wat op circuit rond te proberen. I3on inderdaad eens demonteren en kijken wat er juist van schade aan is, ik ben wel geen held, wel handig maar zeer weinig ervaring :/
Op gebied van nieuw blok, hebben jullie enig idee welk blok erin past? Een zelfde blok terug vinden zie ik als bijna onhaalbaar?

-edit- Elroy bedankt ik had je links nog niet geopend op moment van reageren, eens denken als €900+ ervan af kan ;)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties allen, en verwelkoming LePensZeur ;)
Ik heb de moto niet nieuw gekocht maar het was wel mijn eerste :D khad hem graag opgelapt om wat op circuit rond te proberen. I3on inderdaad eens demonteren en kijken wat er juist van schade aan is, ik ben wel geen held, wel handig maar zeer weinig ervaring :/
Op gebied van nieuw blok, hebben jullie enig idee welk blok erin past? Een zelfde blok terug vinden zie ik als bijna onhaalbaar?

-edit- Elroy bedankt ik had je links nog niet geopend op moment van reageren, eens denken als €900+ ervan af kan ;)


Onderdelen verkopen en andere motor kopen. Of je moet het als leuk/leerzaam/uitdaging ervaren er zelf een nieuw blok in te lepelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan