Iemand ervaring met synchroonmeter van motolab?

Stefanoss

Aprilia Tuono (R)
23 apr 2014
972
5
Oss
Zoals de titel luid,

Heeft er Iemand ervaring met de carburateur synchroon tester van motolab?

Synchroon tester voor 2 Cylinder o.a. BMW | Moto Guzzi | Honda CX500

Aangezien dit nodig is bij mij, zit ik eraan te denken om deze te kopen.

In iedergeval als hij doet wat hij moet doen!

Ik zal ze hopelijk niet vaak nodig hebben en een setje van +100,- vind ik net een beetje teveel van het goede.

Of ik mag er een van iemand lenen uit omgeving Oss, of iemand heeft zin om mij te helpen hiermee in Oss dat zou ook geweldig zijn :Y
 
Laatst bewerkt:
De carbtune daalt zo wel steeds meer in waardering :P Toch blijft jammer dat de schaalverdeling op de klokjes niet de potentie heeft die vloeistof meters (of gesimuleerde vloeistof meter als de carbtune) wel hebben.

Ik zal binnenkort eens een 2de opstelling met slang maken. Dit keer met een slang die 2 of 3 keer zo lang is. Deze extra lengte rol ik gewoon op en komt aan de onderkant in het midden waar nu 1 lus zit. Als de oliemassa verdubbelt moet de acceleratie halveren. Als het goed is trilt de olie dan dus minder hard. Ik gok dat ik de precisie van een kwikkolom dan ga evenaren bij mijn GS500, zonder handmatige demping.
 
De carbtune daalt zo wel steeds meer in waardering :P Toch blijft jammer dat de schaalverdeling op de klokjes niet de potentie heeft die vloeistof meters (of gesimuleerde vloeistof meter als de carbtune) wel hebben.

Ik zal binnenkort eens een 2de opstelling met slang maken. Dit keer met een slang die 2 of 3 keer zo lang is. Deze extra lengte rol ik gewoon op en komt aan de onderkant in het midden waar nu 1 lus zit. Als de oliemassa verdubbelt moet de acceleratie halveren. Als het goed is trilt de olie dan dus minder hard. Ik gok dat ik de precisie van een kwikkolom dan ga evenaren bij mijn GS500, zonder handmatige demping.
Ik ben benieuwd :)
 
De carbtune daalt zo wel steeds meer in waardering :P Toch blijft jammer dat de schaalverdeling op de klokjes niet de potentie heeft die vloeistof meters (of gesimuleerde vloeistof meter als de carbtune) wel hebben.

Ik zal binnenkort eens een 2de opstelling met slang maken. Dit keer met een slang die 2 of 3 keer zo lang is. Deze extra lengte rol ik gewoon op en komt aan de onderkant in het midden waar nu 1 lus zit. Als de oliemassa verdubbelt moet de acceleratie halveren. Als het goed is trilt de olie dan dus minder hard. Ik gok dat ik de precisie van een kwikkolom dan ga evenaren bij mijn GS500, zonder handmatige demping.


Je kan ook klokjes kopen met de voor jou juiste schaal verdeling en daar een demping op bouwen. Je kan heel veel verschillende soorten meters kopen, in veel prijsklassen. Maar de ervaring heeft mij geleerd, dat opneen enkele uitzondering na de klokjes altijd voldoen en voldoende nauwkeurig zijn voor synchroniseren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan