Yamaha XSR 700 900 FASTER SONS

Maar voorlopig is het zo al genieten, nu op bijna 1600km en hou me niet meer bezig met inrijden, wat een hilarisch apparaat! Ding trekt echt als een dolle stier en gezapig tuffen is ook heerlijk. Als ik het vergelijk met de proefrit op de MT10 heb ik zeker geen spijt, hoewel ook dolle pret en nog wat meer retteketet is de mt10 toch echt minder speels en bovendien ook rete dorstig. En nu kan er binnenkort een xsr700 bij voor de vrouw.
 
Maar voorlopig is het zo al genieten, nu op bijna 1600km en hou me niet meer bezig met inrijden, wat een hilarisch apparaat! Ding trekt echt als een dolle stier en gezapig tuffen is ook heerlijk. Als ik het vergelijk met de proefrit op de MT10 heb ik zeker geen spijt, hoewel ook dolle pret en nog wat meer retteketet is de mt10 toch echt minder speels en bovendien ook rete dorstig. En nu kan er binnenkort een xsr700 bij voor de vrouw.

Ik heb de 60th universary xsr 900 vandaag in levende lijve kunnen bewonderen bij "mijn" Yamaha dealer (van Sleeuwen in Volkel). Ik moet zeggen: hij /zij ziet er geweldig uit ( de xsr900 😉 ). Er stond overigens (niet voor de verkoop) ook een rc 30. Daar kan eigenlijk niets tegenop....
 
1961erik: heb je hem al ???

Theun: ja Honda V4 heeft ook mijn interesse, ik heb er een in een chopperkoets hangen en dat is hilarisch:

https://youtu.be/buL-wizGX-8

Gister de Lekdijk met de XSR gedaan, wat een pret zeg! De R1 die meereed geen moment bij me vandaan gereden, wat een enorm explosief en bruikbaar vermogen zit erin zeg.
 
Laatst bewerkt:
1961erik: heb je hem al ???

...

Jazeker!
Zaterdag gaat ie ff terug voor het 1000+ beurtje en dan (nog meer) gas op die lolly!
360.jpg


Eerste indrukken:

- Heerlijk smeuïg vermogen overal en altijd. Lekker rijdende fiets. Pakt makkelijk op, goede ride by wire, geen bokkigheid onderin en laat zich zowel schakellui als fel rijden. De software is kennelijk onder controle bij Yamaha. Bij de KTM was dat een duidelijk minpunt, heel bokkig onderin, al went dat ook en kreeg je er veel lol voor terug verder.
Vrijwel net zó fel als m'n KTM, dus dat gaat(zeker als ik 'm echt de sporen kan gaan geven) helemaal goedkomen.

- Vering is mij zeker aan de voorkant wat te stug. Elke oneffenheid wordt doorgegeven. Rijdt daardoor wel sportief. Vering van de KTM (WP) is gewoon beter, maar kan niet alles hebben voor die prijs. Misschien een keer een Hyperpro of andere aftermarket set.

- Zadel bevalt me tot nu toe nog goed, al heb ik slechts één wat langere rit gemaakt (450km). T.z.t. wellicht aftermarket.

- Remmerij is ook slagje minder dan de Brembo's van de KTM, maar ze zijn goed zat en went snel natuurlijk. Ook daar geldt: voor die prijs kan je niet alles hebben.

- Geluid standaard pijp valt me niet tegen, maar vooral het aanzuiggeluid van de inlaat is verslavend. Jammer dat je of de hele set van voor tot achter moet vervangen, of de haakse slijper in je uitlaatsysteem moet zetten voor slip-on achtige oplossingen.

- Ik zie helemaal niets in die spiegels, behalve mijn eigen schouder/arm. Heb nu eerst een paar cheap-ass spiegelverbreders gekocht. Als dat het niet oplost ga ik voor een andere set spiegels.

- Heb een radiatorbeschermer gekocht bij Evotech performance in Engeland. Kostte 93 euro inclusief verzending etc etc. Zie: http://www.evotech-performance.com/yamaha-xsr900-radiator-guard-2016. Ziet er wat beter uit dan die van Yamaha zelf (vind ik)al zie ik dat ie nu niet meer leverbaar is. Moet 'm alleen nog ff monteren.

Ik zal meer kilometers gaan maken en als de 'wittebroodsweken' voorbij zijn wellicht nog wat kritische(re) kanttekeningen kunnen plaatsen. Maar tot nu toe: Geweldig blij met dat gele ding!
 
Laatst bewerkt:
Leuk om je ervaringen te horen ! Wel een erg vage foto hoor maargoed we weten hoe mooi die is ;)

De motor is echt geweldig, echter bij 5000-6500tpm toch een merkbare dip. Er schijnt ook toch nog enorme extra potentie in te zitten als je op het fz09 forum kijkt, met uitlaat lucht ecu tuning komt er dik 10pk en 10nm bij. Desalniettemin loopt het blok aangenaam en bezorgt het de nodige adrenaline, voor een Euro4 geknepen fiets boven mijn verwachtingen.

Bij mij stond vooral de achtervering enorm stug, daar kreeg je serieus pijn van in je rug. De vering vind ik dan niet uitblinken in comfort maar hij stuurt superstrak, daar ga ik voorlopig ook niks aan veranderen.

Die radiatorcover wilde ik ook bestellen potverdorie ! Zat ook te wachten totdat hun korte kentenplaat leverbaar was, kennelijk zijn hun machines verrot ofzo want het duurt maar.

Een zadel moet ook worden ingezeten, aan het begin was hij snoeihard maar nu is het prima.

Die spiegels vind ik ook kwa zicht tegenvallen aangezien ik gewend ben alles te kunnen zien, je went eraan maar ik zet er ook wel een verlengstukje tussen want het is gewoon fijn te kunnen zien wat er achter je rijd. Vind de spiegels zelf erg fraai dus daar ga ik geen geld aan uitgeven.

Vorige week op een gele XSR700 gereden en denk eraan om die erbij te nemen voor mijn vriendin, vind hem zelf ook erg leuk. Heel ander karakter in hetzelfde jasje, ook een enorme funbike heb zo'n 3000km op een MT07 gereden en dat bleef leuk.
 
Jazeker!
Zaterdag gaat ie ff terug voor het 1000+ beurtje en dan (nog meer) gas op die lolly!
[afbeelding]

Gefeliciteerd :W

Kan me voorstellen dat de XSR900 een geweldige fiets is. Heerlijk blok, fijn rijwielgedeelte. Heb bij mijn MT-09 een Hyperpro Streetbox laten monteren, was toch wel een hele verbetering. Heerlijke funbike, heel veel waar voor je geld.
Heb ook een Triumph Street Triple R gehad, maar vind persoonlijk de MT-09 een veel betere motor.
 
Gefeliciteerd :W

Kan me voorstellen dat de XSR900 een geweldige fiets is. Heerlijk blok, fijn rijwielgedeelte. Heb bij mijn MT-09 een Hyperpro Streetbox laten monteren, was toch wel een hele verbetering. Heerlijke funbike, heel veel waar voor je geld.
Heb ook een Triumph Street Triple R gehad, maar vind persoonlijk de MT-09 een veel betere motor.

Thx man! Nog een ex-KTM'er ;) Of heb je die ook nog?

Ik kijk het nog even aan met de vering. Nog iets meer wennen aan de fiets en zeker wanneer ik hem vanaf komende weekend 'los' kan laten.
Thx voorde Hyperpro tip. :)
Als ik vragen mag: Waar heb je de streetbox gekocht en door wie heb je 'm erop laten zetten?
 
Laatst bewerkt:
Thx man! Nog een ex-KTM'er ;) Of heb je die ook nog?

Ik kijk het nog even aan met de vering. Nog iets meer wennen aan de fiets en zeker wanneer ik hem vanaf komende weekend 'los' kan laten.
Thx voorde Hyperpro tip. :)
Als ik vragen mag: Waar heb je de streetbox gekocht en door wie heb je 'm erop laten zetten?

Heb m'n MT-09 bij Motorstore Barendrecht gekocht. Ik had vanwege een proefrit op een MT-09 bij aanschaf al besloten de Streetbox erbij te nemen. Dealer heeft em gemonteerd bij de 1000km beurt, was nog niet leverbaar bij aflevering van m'n fiets. Die 1000km met standaard vering gaven me de bevestiging dat de aanschaf van die Streetbox een goed idee was.
 
De MT09 heeft andere vering dan de XSR900, het zijn al progressieve veren. Ik heb de xsr ook bij motostore barendrecht vandaan trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal hierbij wil ik me graag toevoegen aan dit forum, ik ben ook trotse eigenaar van een XSR900 anaversarie :) [afbeelding]

Er zijn door de dealer al een hoop extra's gemonteerd en heb zelf de akra er op gezet, ik kon niet wennen aan het standaard geluid.
Aankomende week komt er een KN luchtfilter erop en een powercommander, hij heeft nu een dip door de akra :/
 
Lelek ding man 😜 Ik ben benieuwd naar de ervaring met luchtfilter en powercommander! Ik zou eerst kijken wat hij doet met alleen de K&N filter uit nieuwsgierigheid. Dat systeem versnelt de uitlaatgassen aanzienlijk, als hij dan te weinig adem heeft wordt de dip bij 5-6500 alleen maar groter. Ik zou gaan voor ecu tuning denk ik maar wie weet is een pc voldoende.

K&N filter heb ik ook al liggen trouwens, was ergens 23euro afgeprijsd dus dacht heb ik m maar.

Waar komt iedereen vandaan trouwens, leuk om eens een Xsr meeting te doen.
 
Gefeliciteerd :W

Kan me voorstellen dat de XSR900 een geweldige fiets is. Heerlijk blok, fijn rijwielgedeelte. Heb bij mijn MT-09 een Hyperpro Streetbox laten monteren, was toch wel een hele verbetering. Heerlijke funbike, heel veel waar voor je geld.
Heb ook een Triumph Street Triple R gehad, maar vind persoonlijk de MT-09 een veel betere motor.

Street triple vond ik anders ook een geweldige motor, ook een juweel van een driepitter met het mooiste inlaatgeluid wat ik ooit ervaren heb.
 
Ik heb een paar kleine dingetjes erop geschroefd!

Die lelijke (vind ik) 'boxen' voor aan beide zijkanten bij de tank...op de Tracers worden die keurig door kuipwerk aan het oog onttrokken. Bij onze verder beeldschone XSR's helaas niet.
Ik heb via Barracuda desgin een paar opvulplaatjes gescoord.
360.jpg


Inclusief verzenden iets van drie tientjes.
Linkje:
https://www.barracudamoto.nl/motorf...-900/frame-cover-xsr900-barracuda-design.html

Steeds meer motordealers zijn/worden trouwens wederverkoper van hun spullen, dan zou je de verzendkosten kunnen besparen. Nee, ik heb er geen aandelen van en ook geen familie werken :+

Plaatje 'voor':
360.jpg


Plaatje 'na':
360.jpg


Ik ben d'r blij mee!
 
En ik heb de eerder genoemde radiatorbeschermer van Evotech erop geschroefd.
Nog geen 5 minuten werk inclusief 2 minuten zoeken naar de juiste Torx :+

360.jpg


Voor:
360.jpg



Na:
360.jpg




Het blijft een joekel van een radiator, daar helpt geen cover aan ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja mooi, maar Evotech is belachelijk traag met het maken van nieuwe producten. Zat te wachten op de beschikbaarheid van de tailtidy en nu is deze ook al uitverkocht 😡 Jij hebt hem van me gepikt gewoon! 😆

Dat 900 plaatje is ook best wel geinig, ga ik ook wel aanschaffen denk ik! Die andere plaatjes voor onder het zadel zijn ook wel leuk, de rest vind ik persoonlijk niet erg mooi van Barracuda.
 
Laatst bewerkt:
Ja mooi, maar Evotech is belachelijk traag met het maken van nieuwe producten. Zat te wachten op de beschikbaarheid van de tailtidy en nu is deze ook al uitverkocht 😡 Jij hebt hem van me gepikt gewoon! 😆

Dat 900 plaatje is ook best wel geinig, ga ik ook wel aanschaffen denk ik! Die andere plaatjes voor onder het zadel zijn ook wel leuk, de rest vind ik persoonlijk niet erg mooi van Barracuda.

:+ Gepikt? Je was gewoon te langzaam :+ ;)
 
:) kun je een foto laten zien van de hele motor om te zien hoe de cover staat?

De cover staat een millimeter of 6-7 'voor' de radiator. Vooral dat ie goed zwart is is voor mij belangrijk. Die originele zilvergrijze zijbevestigingen laat ik binnenkort nog even zwart poedercoaten.

360.jpg
 
Laatst bewerkt:
Staat erg mooi die cover, zeker bestellen zodra ze eindelijk hun machines gerepareerd hebben ofzo. Die zijplaatjes vind ik persoonlijk erg mooi en horen bij de andere alu accenten, maargoed in het zwart heb je weer wat aparts.

Volgende week ben ik officieel XSR idioot :)
 
Laatst bewerkt:
De MT09 heeft andere vering dan de XSR900, het zijn al progressieve veren.

Wellicht heeft Yamaha er rekening mee gehouden dat de MT-09 door atletische jeugdigen gekocht wordt en de XSR door zwaarlijvige ouwe zakken retro liefhebbers 8-)


effe vrienden maken hier ;)
 
Wellicht heeft Yamaha er rekening mee gehouden dat de MT-09 door atletische jeugdigen gekocht wordt en de XSR door zwaarlijvige ouwe zakken retro liefhebbers 8-)


effe vrienden maken hier ;)

Hahahahahahaha, ik voel me zeker aangesproken.
Je had niks hoeven doorstrepen, het is (in mijn geval)allemaal waar :+ _O-
 
Ik heb een paar kleine dingetjes erop geschroefd!

Die lelijke (vind ik) 'boxen' voor aan beide zijkanten bij de tank...op de Tracers worden die keurig door kuipwerk aan het oog onttrokken. Bij onze verder beeldschone XSR's helaas niet.
Ik heb via Barracuda desgin een paar opvulplaatjes gescoord.
[afbeelding]

Inclusief verzenden iets van drie tientjes.
Linkje:
https://www.barracudamoto.nl/motorf...-900/frame-cover-xsr900-barracuda-design.html

Steeds meer motordealers zijn/worden trouwens wederverkoper van hun spullen, dan zou je de verzendkosten kunnen besparen. Nee, ik heb er geen aandelen van en ook geen familie werken :+

Plaatje 'voor':
[afbeelding]

Plaatje 'na':
[afbeelding]

Ik ben d'r blij mee!

Dat ziet er gaaf uit! Komt op mijn lijstje 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan