TomTom Rider 40, 400, 410 (deel 3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb, als die-hard Garmin aanhanger, recent een TomTom Rider 40 aangeschaft omdat ik een aantal voordelen in dat apparaat zie t.o.v. de Garmin, vooral binnen NL. Ook was ik (vooral) benieuwd naar de omgang met tracks omdat die mogelijkheid het automatisch herberekenen feitelijk een beetje omzeilt cq. de pijn verzacht.

En per vandaag is m'n exemplaar weer terug naar TT. Oude tijden van een "vlek" op het display herleven en deed mij denken aan m'n vroegere Garmin SP2610. Alleen lost deze op de Rider wat eerder op. Toch hoort het niet en vandaar dat TT claimt dat ze 'm gaan repareren. Denk eerder dat ze het apparaat omruilen maar dat zal mij eigenlijk worst zijn.
Aan de ene kant heb ik nog nooit zo snel een GPS naar Garmin teruggestuurd maar aan de andere kant verwacht ik ook dat het bij TT niet zo lang duurt voordat ik 'm weer terug heb.

Gelukkig heb ik de BMW Navigator V nog.
 
Laatst bewerkt:
En per vandaag is m'n exemplaar weer terug naar TT. Oude tijden van een "vlek" op het display herleven en deed mij denken aan m'n vroegere Garmin SP2610. Alleen lost deze op de Rider wat eerder op. Toch hoort het niet en vandaar dat TT claimt dat ze 'm gaan repareren. Denk eerder dat ze het apparaat omruilen maar dat zal mij eigenlijk worst zijn.
Aan de ene kant heb ik nog nooit zo snel een GPS naar Garmin teruggestuurd maar aan de andere kant verwacht ik ook dat het bij TT niet zo lang duurt voordat ik 'm weer terug heb.

Gelukkig heb ik de BMW Navigator V nog.

Binnen een week heb je een ander denk ik bij TomTom.
 
Geert A,
Las over je verbindingsproblemen, maar waarom ga je niet langs bij waypoint met je tomtom en iphone?

Die gasten weten daar toch veel vanaf?
Je kunt dan t probleem laten zien en dan kunnen zij mogelijk met oplossingen komen.
Over de telefoon is dat niet te doen

(Heb zelf geen ervaringen mee, maar toen ik snel ff op internet keek, waren er meerdere connectieproblemen met iphone. Eentje kreeg problemen na installeren update ios 8. Een ander had de app gedownloas uit de usa app store en dit gaf problemen. Nadat de app wed gedownload uit n app store van n ander continent, waren de problemen weg. )

Voor ik de Rider heb gekocht ben ik eerst bij Waypoint langsgeweest en heb ik een heeeel goeie uitleg gekregen over de mogelijkheden van de verschillende toestellen (Garmin en TomTom)

Bij de uitleg werd ook meegegeven dat zij voor Garmin heel goeie ondersteuning kunnen geven omdat ze heel veel ervaring met die toestellen hebben. Bij TomTom is het de policy dat hun eigen helpdesk de problemen rechtstreeks met de klant oplost zonder tussenkomst van de dealer.
Zij gaven wel aan ik uiteraard kon langskomen als ik een probleem had maar dat TomTom zowieso rechtstreeks met de klant communiceert om eventuele problemen op te lossen.
Daarom heb ik bij problemen telkens contact opgenomen met de helpdesk van TomTom.
 
Ik heb ook een bluetooth issue gehad, toen wilde ie helemaal niet goed connecten met m'n telefoon. Na wat gepuzzel ben ik er achter gekomen dat dat ding er twee bluetooth verbindingen er op na houd één voor de telefoon en één voor de tethering.

Helemaal handig is dat als je één van de twee verwijderd hij doodleuk bij de volgende keer pairen met je telefoon de instellingen van de ander gebruikt. Die dus in mijn geval niet werkten.

Misschien iets om ook even te proberen, alle pairings wegkiepen met je telefoon. En dan overnieuw pairen.

Ik heb al meermaals de pairings verwijderd. Toestel gereset waardoor alle instellingen teruggezet worden en pairings verwijderd worden.

Probleem nu is echter niet dat er geen bluetooth verbinding is: er is wel verbinding maar de verkeersinfo wordt niet ontvangen. Zelfde probleem als ik de Rider koppel aan een andere telefoon dus probleem ligt niet aan de telefoon.

Ik heb zo een vermoeden dat dat het wel eens lang zou kunnen duren voor dit opgelost wordt: maandag gebeld naar de helpdesk en probleem zou aan de technische afdeling doorgegeven worden. Woensdag nog niks gehoord dus opnieuw contact opgenomen, reactie het is goed dat je belt we hebben nog wat info nodig en gaan het probleem doorgeven aan de technische dienst. Zelfde vragen als maandag beantwoord en gisteren dan een mailtje gekregen dat er ticket is aangemaakt maar dat het probleem oplossen wel een tijd zou kunnen duren :-(
 
Probleem nu is echter niet dat er geen bluetooth verbinding is: er is wel verbinding maar de verkeersinfo wordt niet ontvangen.

Weet je zeker dat je in de telefoon ook de zogenaamde 'tethering' aan hebt staan? Daarmee geef je de rider toestemming om gebruik te maken van de internetverbinding van de telefoon. Als dat niet aan staat zal er geen verkeersinfo binnenkomen.
 
Ik heb al meermaals de pairings verwijderd. Toestel gereset waardoor alle instellingen teruggezet worden en pairings verwijderd worden.

Probleem nu is echter niet dat er geen bluetooth verbinding is: er is wel verbinding maar de verkeersinfo wordt niet ontvangen. Zelfde probleem als ik de Rider koppel aan een andere telefoon dus probleem ligt niet aan de telefoon.

Ik heb zo een vermoeden dat dat het wel eens lang zou kunnen duren voor dit opgelost wordt: maandag gebeld naar de helpdesk en probleem zou aan de technische afdeling doorgegeven worden. Woensdag nog niks gehoord dus opnieuw contact opgenomen, reactie het is goed dat je belt we hebben nog wat info nodig en gaan het probleem doorgeven aan de technische dienst. Zelfde vragen als maandag beantwoord en gisteren dan een mailtje gekregen dat er ticket is aangemaakt maar dat het probleem oplossen wel een tijd zou kunnen duren :-(

Ook al eens geprobeerd met een andere telefoon van iemand anders? Dus ook op een ander simkaart?
 
Weet je zeker dat je in de telefoon ook de zogenaamde 'tethering' aan hebt staan? Daarmee geef je de rider toestemming om gebruik te maken van de internetverbinding van de telefoon. Als dat niet aan staat zal er geen verkeersinfo binnenkomen.

Ja, staat aan. Heeft tot een 2 tal weken geleden gewoon gewerkt.
 
Ook al eens geprobeerd met een andere telefoon van iemand anders? Dus ook op een ander simkaart?

Ja, met een andere telefoon (met een andere sim) hetzelfde probleem.
Met mijn telefoon heb ik trouwens anders geen problemen wat data betreft (ook geen andere)
 
Naar mijn idee scoort Zumo in combinatie met de OMK toch hoger dan een Rider 4xx met zijn spannende route of evt kronkelwegen.
Maar je praat dan wel over een heel andere prijsklasse dan een 4xx.
Maakt de prijs niet zoveel uit, dan zou ik zeggen neem een Zumo met OMK erbij. Zumo heeft wel wat langere leercurve dan de Rider maar dan heb je een toestel met veel mogelijkheden en instellingen.
Die tijd moet je er wel in investeren.
Qua software hebben zowel de Rider als de Zumo's hun tekortkomingen c.q. problemen. TomTom is nog met verbeteringen en Firmware updates bezig, Garmin vaart helemaal zijn eigen weg (en Amerikaanse denkwijze)

De resultaten van de OMK en ook de spannende route kunnen dus, volgens wat ik hier allemaal hoor, erg wisselend zijn. In Duitsland wat beter dan hier blijkbaar.

Wat Gets zegt van even routes downloaden van internet en laden in de Rider, of met Tyre een route maken, is allemaal half werk.
Een gedownloade route dien je op de pc te controleren en evt aan te passen. Punt !
Toeristische route op Tyre ?. Bedoel je kronkelwegen ? In ieder geval scoort dat minder dan een spannende route. (En zit je met twee verschillende kaarten te werken, dus de routepunten goed plaatsen en nalopen op je toestel na import is belangrijk)

Heb zelf een Zumo 660 waarmee ik in clubverband voorbereide routes voorrijdt. En een Rider 400 waarmee ik snel on de fly wat ga toeren in mijn eentje. De Rider kun je niet verantwoord tijdens het rijden (met een groep achter je) bedienen. Veel te ongevoelig scherm en te kleine toetsen.

Heb zelf wel de OMK maar kan geen rondrit plannen op mijn Zumo,dus gebruik ik dan ook maar weinig.
Hoe een rondrit op een Zumo uitpakt in combinatie met de OMK weet ik niet. Ben ik ook wel benieuwd naar, maar dat kan enkel op de 59x dacht ik..
Prijstechnisch vind ik de Rider 400 zeer interessant, mits je binnen Europa blijft en ook vooraf nadenkt of je een autohouder erbij wilt nemen of niet.

Voor jou zou ik zeggen: Ga langs bij Waypoint of MrGps.
MrGPS heeft ook een top drie voor 2016 op zijn site staan.
Best is om zelf de toestellen in je handen te zien en te bedienen.
Om alleen op verhalen van anderen af te gaan vind ik, zeker in geval Zumo 59x met OMK, een te groot risico.



Doe even mijn best om wat antwoorden te geven.
Een route van internet halen en deze zo in je navigatie geeft bij beide merken gewoon problemen. Niet dezelfde maar wel even veel zeg maar.
Een spannende route is in de basis een rondrit maar je kan er ook mee van A naar B navigeren. De Zumo kent bij mijn weten geen rondrit functie. De spannende route maakt best mooie routes maar heeft helaas een sterke voorkeur om door woonkernen door te crossen. Hier zijn namelijk veel bochten aanwezig. Een rare keuze van TomTom helaas. Spannende route kan dan wel gebruik maken van de het gehele wegennet om een mooie route te maken.
Garmin met OMK maakt mooiere routes in de zin van, weinig bebouwde kom en er dus meer omheen. Nadeel van OMK is dat je eigenlijk vastzit aan keuzes van de OMK makers wat zij de mooie wegen vinden. Dit heeft als gevolg dat je sneller dan TomTom op dezelfde wegen uitkomt.

Ik begrijp je keuze goed maar kan verder niet zo veel helpen omdat ik juist de voorkeur geef aan het zelf maken of corrigeren van routes.

Wat misschien de doorslag zou kunnen geven is dat tijdens gebruik de Rider toch wat makkelijker zijn werk doet. Voor mijn gevoel leidt de Rider je toch net wat makkelijker door een route heen dan een Zumo.


Dan de verschillen tussen Garmin en Rider bij gebruik van GPX.
Eerste oorzaak:
Er blijk toch veel meer verschillen tussen de Garmin en TomTom kaarten te zitten dan je zou verwachten. Ik heb de laatste paar weken gemerkt dat TomTom vaker wegen op de kaart heeft staan die Garmin helemaal niet kent.

Tweede oorzaak:
Ondanks dat een GPX Track als doel zou hebben dat je op beide systemen een identieke route voorgeschoteld krijgt blijkt in Praktijk dat de Rider toch vaker zijn eigen gang gaat. Waarbij het niet altijd even duidelijk is waarom de Rider deze keuzes maakt. Gek genoeg levert een GPX Route een betrouwbaardere variant van de route op. Mits deze voldoende punten heeft. M.a.w bij een GPX Route heeft de Rider vele minder de neiging om zijn eigen gang te gaan dan bij een GPX track

Waypoints in de GPX:
Hier komt een verschil tussen Garmin en TomTom naar boven. Dit verschil maakt het Route/Track onderscheid op de Rider verdraaid lastig.
Een GPX kan zowel een Route als een Track of beide bevatten. Garmin herkent dit onderscheid. Bij de Rider is een GPX altijd een track. Dus zit er in de GPX alleen maar een route, dan maakt de Rider er altijd een track van. Dit is een belangrijk verschil wat je goed snappen moet. Waarom?
Een route kan Waypoints bevatten en een track niet. Zo simpel is dat.


Da's niet juist vrees ik.

Ik ben zelf geestelijk vader van de OnRoute kaart en die werkt net zo goed met algoritmes. Alleen konden we de firmware van het toestel niet aanpassen waardoor we de kaart moesten 'omdraaien'. Ergo: 'mooie wegen' zijn 'snelwegen'. Maar de vaststelling van die 'mooie wegen' gebeurt even wiskundig als binnen de 'spannende route' van de TT. Kijkt naar wegbreedte, bochten, omgeving.

De spannende route van TT zijn in basis kwalitatief gelijk aan de OnRoute motorkaart, maar dan geïmplementeerd zoals ik het toentertijd eigenlijk graag had gewild; ergo: geen aparte kaart.

Nadeel van Onroute is dat je moet switchen van kaart, geen lifetime update hebt en dat het ruim 100 euro extra kost. Voordeel is dat er een extra trucje in zit, waarmee je met 'vermijd tolwegen' de weerstand van bebouwde kom kunt verhogen.

Dat laatste doet de TT imho nog te weinig. Is echter een thema waarvan TT me beloofd heeft dat nog nader te gaan bekijken. Als dat inderdaad lukt is mijn 'kindje' (onroute) volwassen geworden.. zij het niet op de garmin maar op de TomTom. Zou ik toentertijd niet verwacht hebben maar is wel de realiteit.


@hansvaessen: ik lees oa: hier en op jullie website dat je erg enthousiast bent over de spannende route functie en je geeft zelfs aan dat deze even goed werkt als Onroute :? Ik heb ongeveer 4/5 jaar ervaring met Onroute (volgens mij 2011 versie) en durf nu met grote zekerheid de conclusie te trekken dat de kwaliteit van de routes echt niet gelijkwaardig is. Onroute is duidelijk in het voordeel tov TT.

Ik heb hem vandaag weer getest en hij stuurde me zelfs telkens in verboden toegang weg voor motoren en auto's en een onverharde weg... En dan heb ik het nog niet gehad over de compleet overbodige ineffeciente begeleiding door steden en de bebouwde kom. Ik had daar bij Onroute nooit last van. Daarbij zie bv bij een tocht van Enschede naar Eibergen duidelijk het verschil tussen beide. Bij Onroute lijkt het dat deze alle bochtige (buiten)wegen kiest in een veel grotere straal rondom de daadwerkelijke route dan wat TT doet. TT zoekt deze wegen meer in de buurt van de route(en wijkt dan ook minder af met als gevolg hij niet goed gebruik maakt van de mogelijkheden van de beschikbare wegen. Softwarematig moet dit wel op te lossen zijn lijkt mij. Verder moeten ze echt er voor zorgen dat TT in de bebouwde kom(30 of 50 km wegen in steden) deze daar niet op zoek gaat naar kronkelwegen maar gewoon een effecient route.

Al met al tot nu toe wat teleurstellend. Ik heb de TT gehaald in de veronderstelling dat deze functie evengoed zou werken als mijn oude Zumo met Onroute :( Wellicht dat de TT wel beter presteert in Duitsland dan Onroute want daar kwam Onroute 2011 iig niet zo goed uit de verf.

Misschien een tip: maak eens een echte goede vergelijk test tussen Onroute en TT4XX(. Ben ik erg benieuwd naar en ik denk Tom Tom(hopelijk) ook :Y
 
Laatst bewerkt:
@hansvaessen:
Ik heb ongeveer 4/5 jaar ervaring met Onroute (volgens mij 2011 versie) en durf nu met grote zekerheid de conclusie te trekken dat de kwaliteit van de (spannende) routes echt niet gelijkwaardig zijn. Onroute is duidelijk in het voordeel tov TT.

Al met al tot nu toe wat teleurstellend. Ik heb de TT gehaald in de veronderstelling dat deze functie evengoed zou werken als mijn oude Zumo met Onroute :( Wellicht dat de TT wel beter presteert in Duitsland dan Onroute want daar kwam Onroute 2011 iig niet zo goed uit de verf.

Misschien een tip: maak eens een echte goede vergelijk test tussen Onroute en TT4XX(. Ben ik erg benieuwd naar en ik denk Tom Tom(hopelijk) ook :Y
Bedankt voor het delen van jouw belevings ervaringen van de OMK versus TT spannende route.

Athome vermoede paar postings terug dat OMK wel goed zou functioneren in Eiffel en Sauerland. De 2011 OMK versie is intussen wel een paar keer verbeterd.
Verder is de combi Zumo met OMK een aanzienlijk duurdere investering dan een Rider 4XX, maar voor de veeleisende route rijder wellicht de beste keuze.
 
Laatst bewerkt:
Waar en hoe doe je ze op de tomtom zetten?

Ik vind routes bijv. op routeyou.com maar ook op motorrijder.be...andere routes krijg ik dan weer van kenissen.

Ik gebruik tyre om ze te openen en over te zetten naar mijn TomTom. Werkt vrij goed...beetje werk hier en daar.

Garmin en Onroute heb ik zelf geen ervaring mee
 
@hansvaessen: ik lees oa: hier en op jullie website dat je erg enthousiast bent over de spannende route functie en je geeft zelfs aan dat deze even goed werkt als Onroute :?

Het lastige is dat dergelijke vergelijkingen altijd erg 'arbitrair' zijn. Mijn enthousiasme over de 'spannende route' in de tomtom komt mede voort uit de vergelijking met de 'kronkelwegen' in de Garmin.

Die laatste vind ik, doordat de kronkelwegen niet onder het niveau van N-wegen komen, ronduit slecht. Maar, als gezegd: het is arbitrair - de 'snellere rijder' zal dat misschien juist prettig vinden.

De 'spannende route' van TomTom kiest wegen die vergelijkbaar zijn met de OnRoute motorkaart. Wat OnRoute beslist beter doet is het vermijden van de bebouwde kom. Althans: met het 'trucje' 'vermijd tolwegen'. Dat maakt immers de weerstand van bebouwde kom (en N wegen) hoger.

Daar staat weer tegenover dat de motorkaart, zeker op grotere afstand, nogal eens zodanig idiote omwegen presenteert dat je toch weer via's wilt toevoegen. Heeft te maken met de 'hiërarchie' van het routeringsnetwerk; noodzakelijk om voldoende snel te kunnen rekenen. En die beperking komt weer doordat het een 'third party' product is en niet 'af fabriek'.

Het geleid worden via niet met de motor toegankelijke wegen (zoals 'anlieger frei') vind bij beiden z'n oorzaak in kaartfouten. Ook de OnRoute motorkaart is gebaseerd op de Teleatlas kaart (zelfde als de TomTom dus).

Je kunt de effecten van de verschillende kaarten ook achter de PC vergelijken, ook zonder dat je een toestel hebt. De motorrouteplanner van www.routeyou.com is verwant aan de OnRoute motorkaart, op TomTom MyDrive kun je zie wat het effect is van de 'spannende route' van TomTom.

Mijn ervaring is dat ze zeer vergelijkbaar zijn, met uitzondering van het vermijden van bebouwde kom. Vergelijkbaar wil niet zeggen dat ze gelijk zijn: de ene keer zal de één een mooier resultaat geven, de andere keer de ander.

Feit is wel dat je bij de OnRoutekaart flink in de buidel moet tasten, terwijl de 'spannende route' er bij de Rider af fabriek in zit. Dat laatste is beslist een voordeel, zowel financieel als praktisch.

Ik heb de OnRoute motorkaart zo'n zes jaar geleden mogen 'uitvinden'; toen bestond iets dergelijks nog helemaal niet. Inmiddels proberen zowel Garmin als TomTom het 'standaard' aan te bieden, en dat is anno nu ook de voor de hand liggende keuze. Garmin bakt daar vooralsnog weinig van, TomTom beslist wel. Mijn inspanningen in deze zijn erop gericht de fabrikanten te bewegen eea verder te verbeteren.
 
Het is ook een deel kwestie van verwachtingen die je hebt...

Spannende routes dienen meer als aanvulling of om eens iets spontaans te rijden.

In ieder geval is het telkens wat gepruts bij het plannen, instellen toestellen, berekenen etc...als je het op pc wil doen.

Spannende routes neemt een deel van dat gepruts weg maar is niet perfect. En ik vind dat je bij het gebruik van een gps nooit te slaafs mag volgen.

En vanuit die hoek werkt dat allemaal zeer goed
 
Hallo experts :)

Ik heb afgelopen week een TT410 gekocht. Nu heb ik hem vandaag aan de computer gehangen om alles even te updaten. Na het downloaden en overschrijven op de navigatie kijk ik ondertussen al een half uur naar dit scherm......

full


Mydrive reageert wel maar ik wordt er een beetje kriebelig van. Ik zie namelijk niet of dit goed gaat (en nog even gaat duren) of dat ik tot het einde der tijden kan wachten omdat hij vast is gelopen.

Wat te doen -O-
 
Spannende route door bebouwde kom...

Ik gebruik zelf n tomtom rider met kronkelroutes en ikzelf ben razend enthousiast.
Vandaag weer heerlijk gereden, maar nu viel mij op
Mn vriendin en ik reden op de lekdijk west richting schoonhoven (kwamen van Ammerstol) en tomtom stuurde ons linksaf de dijk af.

Eigenlijk vond ik het wel jammer want t was n mooie dijk. Zei tegen mn vriendin maar ze zei rij maar door. Waarschijnlijk vindt tomtom andere leuke wegen.
De tomtom stuurde on om schoonhoven heen om na de bebouwde kom weer op de lekdijk oost te komen.

Is dit nou toeval dat hij ons om de bebouwde kom stuurt?
Ik maak t weinig mee hoor en nooit op n vervelende manier dat hij ons in n bebouwde kom stuurt, maar misschien is de spannende route iets kompleet anders dan de kronkelwegen.

Oh ja Hans, al nieuws over tomtom go mobile voor iphone wanneer die kronkelwegen en gpx routes kan rijden (mn android kan t al, maar mn vriendin heeft iphone)
 
Hallo experts :)

Ik heb afgelopen week een TT410 gekocht. Nu heb ik hem vandaag aan de computer gehangen om alles even te updaten. Na het downloaden en overschrijven op de navigatie kijk ik ondertussen al een half uur naar dit scherm......

[afbeelding]

Mydrive reageert wel maar ik wordt er een beetje kriebelig van. Ik zie namelijk niet of dit goed gaat (en nog even gaat duren) of dat ik tot het einde der tijden kan wachten omdat hij vast is gelopen.

Wat te doen -O-

Af- en geduldig blijven :)
 
Vraag aan TomTom over mydrive.tomtom.com.
Ik zou graag ook op telefoon of tablet een gpx willen importeren naar mijn routes. Eventueel via dropbox is ook een oplossing.
Ik heb onderweg namelijk geen computer bij me, maar wel een iPhone.
 
toch weer wat vreemds meegemaakt met de TT-R40. gisteren naar familie in Kootwijkerbroek gereden, met 3D-beeld voor mijn neus. sta ik naderhand bij Radio Kootwijk en geef ik aan dat ik binnendoor naar huis wil, wat denk je: geen 3D-beeld. en ook niet te krijgen. enkel maar 2D en van grote hoogte, als ik het even zo mag zeggen. naar 3D overschakelen was er niet bij...

het gekste is nog dat het van het ene op het andere moment gebeurt...
 
Laatst bewerkt:
Vraag aan TomTom over mydrive.tomtom.com.
Ik zou graag ook op telefoon of tablet een gpx willen importeren naar mijn routes. Eventueel via dropbox is ook een oplossing.
Ik heb onderweg namelijk geen computer bij me, maar wel een iPhone.


Bij mij lukt het niet op mn fone en ook niet op mn tablet.
Nou kan t komen omdat mn tablet n ipad is en er nog geen routes op ios kunnen.

Je hebt n iphone? Daarin krijg je sowieso geen routes in je go mobile.
Mn android icm laptop windows gaat vlekkenloos, maar heb nog geen route mee gereden omdat ik nog geen houder heb.
Ben benieuwd wat er gebeurt als ik ga afwijken van de route (afsluiting, tanken, ff eten enz)
 
De tomtom stuurde on om schoonhoven heen om na de bebouwde kom weer op de lekdijk oost te komen.

Is dit nou toeval dat hij ons om de bebouwde kom stuurt?
Ik maak t weinig mee hoor en nooit op n vervelende manier dat hij ons in n bebouwde kom stuurt, maar misschien is de spannende route iets kompleet anders dan de kronkelwegen.

Als ik het goed heb kun je het laatste stuk over de dijk van Ammerstol naar Schoonhoven niet meer rijden. Ik weet niet of dat tijdelijke opbreking is, of permanente afsluiting voor gemotoriseerd verkeer. Maar dat zou op zich ook een reden kunnen zijn dat je om Schoonhoven heen werd gestuurd.
 
Bij mij lukt het niet op mn fone en ook niet op mn tablet.
Nou kan t komen omdat mn tablet n ipad is en er nog geen routes op ios kunnen.

Je hebt n iphone? Daarin krijg je sowieso geen routes in je go mobile.
Mn android icm laptop windows gaat vlekkenloos, maar heb nog geen route mee gereden omdat ik nog geen houder heb.
Ben benieuwd wat er gebeurt als ik ga afwijken van de route (afsluiting, tanken, ff eten enz)

situatie is als volgt: ik wou een gpx gaan rijden waarvan ik DACHT dat ik hem al in mydrive.tomtom.com gezet had bij mijn routes.
Helaas. Die had ik alleen nog maar in mijn dropbox staan, en die moest dus nog even in mijn navigatie. Maar ik was al onderweg, en had geen laptop bij mij, wel een iphone6.

Helaas kan ik op mijn telefoon niet een file kopieren van dropbox naar mijn navigatie, al dan niet via mydrive.tomtom.com, of een SD-kaart oid.
Als iphone nou een micro-SD card zou lusten, was het ook al opgelost, maar ook dat werkt helaas niet.
Vandaar de vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan