Kawasaki Z300 of toch wat anders?

Nou........die dijbeentas heb ik gezien via Google.
Zal vast wel werken maar vind het wat minder functioneel voor op de motor.
Soort van last aan het been. '(
Niet mijn ding om eerlijk te zijn.
Lijkt me ook best wel windgevoelig of zou dat meevallen?
Ik heb in elk geval nog nimmer een andere motorrijder ermee zien rijden.
Hou het voorlopig wel bij de tanktas en de rugzak.
Achterop kan de solo-seat eraf en de stock seat erop.
Dan kan ik zelfs nog een tas of bagage-rol erop knuppen.
Heerlijk dat motorrijden.
Vr Gr E
 
Heb nu net pas 250 km erop zitten, probeer eind vd week op de 1000km te zitten en de eerste beurt te hebben gedaan, aangezien ik maandag weer moet beginnen met werken en dan tog echt over de snelweg te rijden.

Ben vandaag een flink stuk wezen rijden. Eerste 15km de motor warm laten worden en daarna telkens opgschakelen rond de 4,5 a 5 duizend toeren, verder ook wat vaker 70 a 80km per uur gereden (is geloof ik rond de 5000 toeren) en een op een mooie recht stuk vlak bij mijn huis 100 haha moest het gewoon een keertje doen.
 
Je doet het goed op die manier Sander!!
Straks na de 1000km ga je nog meer plezier beleven.
Fijne week.
Vr Gr E
 
En ja hoor...........eindelijk komt er zicht op mooiere en drogere dagen.
Het zal potdomme eens tijd worden.
Midden augustus en hoogzomer.
Wat een snert weer de laatste tijd.
Regen, veel wind en veels te koud voor de tijd van het jaar.
Maar nu gaat het eindelijk weer droger en warmer worden.
Motor time!!!!
Vr Gr E
 
Helaas niet veel van het mooie weer kunnen rijden...
Inmiddels 700km mee gereden vanochtend 120km naar me werk gereden. Was wel een beetje spannend aangezien het veel 80 en 100km wegen zijn, maar veel geprobeerd de toeren te wisselen. En tog een klein stukje 140 gereden dacht even een minuut of 2 zo hoog kan wel :]
 
Geen enkel probleem wat jij beschrijft.
Kan die Z300 zonder enig probleem aan tijdens het inrijden.
Nog even de kiezen op elkaar dus en op naar die 1000 beurt.
Daarna wordt het alleen nog maar leuker.
Zelf bouwde ik het na lezen van internet revieuws toch nog tot 1600km wat op.
Dus niet gelijk na de 1000 beurt tot 13.000 toeren gaan.
Dat is mijn advies.
Vr gr E
 
Laatst bewerkt:
Even iets Off-Topic.
Excuus.
Maar is om te proberen of ik ook een foto kan plaatsen.
Overigens vind ik deze H2R zo ongelooflijk mooi dat ik er graag ene van in de hangar zou willen hebben staan.
Helaas laat de bankrekening het niet toe. '(
full
 
Zeker een mooi ding en zou er echt een keer op willen rijden. Maar voor 50.000 euro zou ik liever een hele mooie auto en motor kopen *D
 
Wit staat hem nog beter. :9~

Kawasaki%2BH2R%2Bby%2BTrickstar%2B09.jpg


Zit trouwens ook op de Japanse site van Kawasaki te kijken en zie dat ze daar de Z300 in nog veel meer kekke kleurtjes hebben. Jammer dat we die hier niet hebben. -O- :)
16_ER250D_GRN2_RF.jpg

16_ER250C_RED_RF.jpg

16_ER250D_BLK2_RF.jpg
 
Zooooooooooooooo, dat wit staat die H2R inderdaad nog beter.
En die foto's van die Z300 in Japanese colours zien er ook vet uit.
We lopen beetje achter hier in Europa op meerdere fronten.
Vr Gr E
 
Volgens mij valt anno 2016 bijna alles te bestellen vanuit andere werelddelen.
Maar denk wel dat er een prijskaartje aanhangt.
Of dat loont en het risico waard is van eventuele transportschade zou ik zelf niet durven gokken.
Neemt niet weg dat indien je zulke parts op je Z300 zet je dan wel een fiets hebt waarvan er in Europa weinig tot geen rondrijden.
Een uniek exemplaar dus.

Zelf ben ik nog meer dan dik tevreden met mijn Z300.
Inmiddels al de nodige kilometers gedraaid en rij er met dit mooie weer dagelijks op.
Vind het 1 van de fijnste motoren die ik heb mogen meemaken.
Genieten is het.
Vr Gr E
 
Hmm misschien wat voor in de toekomst dan :)

Vraagje, wat is jullie gemiddelde aantal km's per tank?
Als ik nu tank en hem dan goed vol gooi is het eerste blokje na een paar km alweer weg... Hebben jullie dat ook?
 
Mijn gemiddelde verbruik zit rond de 28 kilometer op 1 liter benzine. (euro95)
Heb dat inmiddels helemaal uitgedoktert na vele tankbeurten.
Dan hanteer ik een normale tot vlotte rijstijl.
Als ik rij als een kerel van 70, en daarmee bedoel ik dus kalm en relaxed, dan kruipt het verbruik iets naar boven, maar niet noemenswaardig veel.
Mijn zuinigste verbruik is tot op heden: 29.77 km op 1 liter benzine.
Dus rond de 28km op 1 liter is wel de maatstaf voor deze Z300.
Tenzij je als een malle gaat raggen en telkens tot het rode toerentalgebied van 13.000 doortrekt.
Dan zal die 1 op 28 niet haalbaar zijn.
Maar dat moge duidelijk zijn.

Overigens ben ik er ook achtergekomen dat die kettingspray van de Action dus niet zo goed zijn werk doet als die S100 kettingspray. B|
De laatste ritten meerde keren mijn ketting ingesmeerd met die spray van de Action.
Nou........die blijft beduidend minder lang zitten als die S100 spray.
Zit hier niet te beweren dat die Action kettingspray slecht is, maar het verschil met de S100 kettingspray is beduidend waarneembaar.
Gevalletje goedkoop=duurkoop dus weer. ( zoals dat ironisch vaak het geval is in het leven met vele andere cheap ass produkten )

Sander, let er goed op dat jij je tank van je Z300 NIET al te vol gooit bij tanken hoor.
Want alles over die ene onderste rand doet het benzine eruit laten lopen op het moment als je motor op de zijstandaard staat.
Zelfs met de tank volgooien tot bovenaan en even 3 minuten gaan betalen bij de pompmedewerker is al genoeg om het via een overloopslang eruit te laten lopen.
Is mij 1 keer gebeurt en werd erdoor geatendeerd door een automobilist die achter mij stond bij de pomp.
Vr Gr E
 
Laatst bewerkt:
Goed........vandaag de overstap gemaakt na tanken op Shell V-power met octaangehalte 98.
Bijna 3000km gereden op Euro 95 en na lezen van internet toch maar overgegaan op Euro 98 benzine.
Er zitten een aantal voordelen aan ten opzichte van Euro 95 en ik wil dat nu met eigen ogen wel eens meemaken.
Had de tank vandaag bijna leeggereden en afgelopen middag volgetankt met V-power van Shell.
Eens kieken wat dat brengt de komende tijd.
Vr Gr E
 
Ben benieuwd naar je ervaring met de V-power!

Nee wil hem ook niet te vol gooien maar snap het niet heb nu 2x getankt en telkens als ik hem normaal vol doe (cm onder dat randje) is telkens meteen het eerste blokje weg.. Dit terwijl de dealer zei dat het eerste blokje juist het langst bleef of maak ik me nu druk om niks ?
 
~[verschillen vanwege het type motorfiets:

-Suzuki GS400E
-Suzuki GS500E
-Honda CB1
-Suzuki RF600
-Suzuki DRbig 750
-BMW R1100GS
-BMW K75S (zwarte en paarse)
-BMW K1
-BMW K100RS 16v
-Honda Dylan SYS150 (zwart en rode)
-Honda Africa Twin 750
-BMW R1150R
-Yamaha Fazer 1000
-Kawasaki KLE650
-Honda CB125F



Ik mis minimaal je T-max, en je KLE was een 500 :Y

En ja, je bent lekker enthousiast.
 
Hmm misschien wat voor in de toekomst dan :)

Vraagje, wat is jullie gemiddelde aantal km's per tank?
Als ik nu tank en hem dan goed vol gooi is het eerste blokje na een paar km alweer weg... Hebben jullie dat ook?
380/400km.. op m'n Fazer.

Heb geen Z300. :9
 
Goed........vandaag de overstap gemaakt na tanken op Shell V-power met octaangehalte 98.
Bijna 3000km gereden op Euro 95 en na lezen van internet toch maar overgegaan op Euro 98 benzine.
Er zitten een aantal voordelen aan ten opzichte van Euro 95 en ik wil dat nu met eigen ogen wel eens meemaken.
Had de tank vandaag bijna leeggereden en afgelopen middag volgetankt met V-power van Shell.
Eens kieken wat dat brengt de komende tijd.
Vr Gr E
Als het goed is zal hij niet zuiniger worden, even in de handleiding gezocht en de Kawa is al blij met RON 91. Benzine met hoger octaan gehalte zal dus geen effect hebben. :)
 
Sander, ik zou me er vooralsnog geen zorgen om maken.
Dat eerste blokje gaat bij mij wegvallen rond de 65 kilometer na een volle tank.

Martin, inderdaad je hebt gelijk.
Was een KLE500.
En de Yamaha T-max was ik helemaal vergeten.Ha ha ha ha

JBi, ik geloof je gelijk.
Vandaag een monteur gesproken over 95 en 98 octaan benzine.
Die melde mij ook al dat mijn Z300 niet zuiniger gaat lopen.
Heeft met de labda sonde te maken die erop zit.
Kan de technische uitleg hier even niet verwoorden.
Maar ik probeer het even een tijdje en wellicht voor blijvend.
Het schijnt dat als een motorfiets voor langere tijd stilstaat er dan beter 98 octaan benzine dan 95 octaan kan hebben in de tank ivm afzetting.

Vroeger eens met een BMW K100 16V in Duitsland van die Schumacher V-power hoog octaan gehalte benzine getankt.
Blok ging er toen gelijk mooier van lopen en stukken zuiniger.
Ik ben beetje nieuwsgierig wat die V-power 98 octaan met mijn Z300 doet.
Zal in elk geval minder inwendig het blok vervuilen hoorde ik.
Vr Gr E
 
Sander, ik zou me er vooralsnog geen zorgen om maken.
Dat eerste blokje gaat bij mij wegvallen rond de 65 kilometer na een volle tank.

Martin, inderdaad je hebt gelijk.
Was een KLE500.
En de Yamaha T-max was ik helemaal vergeten.Ha ha ha ha

JBi, ik geloof je gelijk.
Vandaag een monteur gesproken over 95 en 98 octaan benzine.
Die melde mij ook al dat mijn Z300 niet zuiniger gaat lopen.
Heeft met de labda sonde te maken die erop zit.
Kan de technische uitleg hier even niet verwoorden.
Maar ik probeer het even een tijdje en wellicht voor blijvend.
Het schijnt dat als een motorfiets voor langere tijd stilstaat er dan beter 98 octaan benzine dan 95 octaan kan hebben in de tank ivm afzetting.


Vroeger eens met een BMW K100 16V in Duitsland van die Schumacher V-power hoog octaan gehalte benzine getankt.
Blok ging er toen gelijk mooier van lopen en stukken zuiniger.
Ik ben beetje nieuwsgierig wat die V-power 98 octaan met mijn Z300 doet.
Zal in elk geval minder inwendig het blok vervuilen hoorde ik.
Vr Gr E
De lamba zonde checkt volgens mij alleen de lucht/brandstof mix zodat je motor goed loopt en niet de katalysator sloopt (sensor was bij mijn auto kapot en stootte te veel uit.. B|). Alleen bij motorblokken die er echt op gebouwd zijn om te werken met een hoog octaan gehalte brandstof heeft het zin (zoals bijv de Kwaak H2). Als je een turbo op je Z300 zou schroeven zou 98 waarschijnlijk ook zin hebben.

98 kan verder inderdaad goed zijn voor behoud van de motor en brandstof leidingen, maar alleen omdat daar vaak minder ethanol inzit. Voor koolstof ophoping werkt een Italian tuneup nog het beste denk ik. :)


Maar ik ga morgen maar is aan m'n dealer vragen of ik een ritje mag wagen op de Z300, zit hier wel mee te lullen maar heb nog geen één keer op een Z300 gereden. :+
 
Dank voor je uitleg.
Ik had de uitleg van de monteur gehoord en die vertelde hetzelfde als jou, maar kon het zo even niet verwoorden.
Ik wil in elk geval wel eens proberen hoe die V-power 98 octaan zich gaat verhouden ten opzichte van de Euro 95.
Het schaadt in elk geval niet, en het verschil in prijs vind ik verwaarloosbaar.
Wellicht zal het qua prestaties en qua zuiniger lopen geen drol uitmaken.
Maar daar wil ik graag helemaal zelf achterkomen.
Ik ken mijn Z300 inmiddels behoorlijk en vind zulke testjes wel interessant.

Wat jou interesse betreft in het proefrijden op een Z300 zou ik zeker adviseren.
Niet dat het een wereldfiets is hoor, want het blijft tenslotte maar een 2 cilinder 300cc met 39PK.
Het loopt lekker vlot door en in combinatie met het 170kg aan rijklaargewicht vind ik het een echte dijk-machine. (dus korte dijkbochtjes vindt ze erg prettig)

Het is uiteraard allemaal persoonlijk van wat iemand wil en doet met een motorfiets.
Maar zelf ben ik favoriet van 2 cilinders.
Met name het geluid vind ik veel mooier dan zo'n krijsende 4 cilinder.
Ik heb afgelopen week bij m'n dealer mogen testrijden op een Kawa Z800.
Ging dan voornamelijk om het Bagster zadel waarmee ik wilde proefrijden, maar kreeg daarbij gelijk een goede indruk van hoe die Z800 rijdt.
Nou.........ik was er niet ondersteboven van.
Bakken vermogen ten opzichte van de Z300 en ook veel meer motor wat je onder de kont en tussen de benen hebt.
Daar kan niemand over redetwisten.
Maar het was totaal niet mijn ding die Z800.
Het reed wel lekker, maar kreeg er geen klik mee.
Ook het geluid dat uit de Akra kwam was totaal anders dan van mijn 2 cilinder.
Logisch uiteraard, maar het viel mij zwaar tegen die 4 cilinder sound.
Geen mooi geluid waar ik warm van zou lopen.
Vond de Z800 een smeuig rijdend soepele machine, maar ging me net iets te perfect en als vanzelf.
Kan het hier lastig omschrijven, maar het is deels ook een gevoel dat je zelf moet beleven op een motor.
En laten we wel wezen, motorfietsen zijn net als vrouwen: geen enkele is hetzelfde en ze hebben elk hun eigen karakter. ( positief bedoeld hoor )
Kortom: die testrit op de Z800 was voor mij weer een openbaring.
Ik zou mijn Z300 er niet tegen in willen ruilen en dat meen ik oprecht.
Ben erg benieuwd hoe de Z300 jou gaat bevallen na de testrit.
Hoor graag je relaas hier tzt.
Fijn weekend.
Vr Gr Erwin
 
Laatst bewerkt:
Helaas geen testritje kunnen maken op de Z300 (was verhuurd), wel op de Ninja 300. Vermogen was even wennen vergeleken met mijn Fazer maar dat was te verwachten. Bochtjes gingen wel super makkelijk, maar er zijn daar in de omgeving helaas niet echt mooie stuur wegen dus de volgende keer de motor gewoon voor een dag huren zodat ik hem echt kan uittesten voor waar ik hem wil gebruiken (neem aan dat een testrit van een dag een beetje te lang is :+).

Wat overigens nog wel tegen viel was het geluid, veel te zacht met de standaard demper. Met alle motoren die ik gehad heb was ik altijd nog wel tevreden met de standaard demper maar de Ninja/Z300 hoor je nauwelijks. :9
 
Dagje huren zou een mooie optie zijn.
Maar dan zou ik als ik jou was wel die Z300 pakken.
Is net effe iets meer gooi en smijtwerk voor het bochtenwerk door de zitpositie dan die Ninja 300 heb ik het idee.
Maar die keuze is helemaal aan jou.

Het geluid met de standaard uitlaat viel mij ook vies tegen.
Heb tijdje terug ritje Zeeland gedaan met mijn Z300 en die dag de DB killer in de Akra gestoken.
Bijna 500 kilometer met DB killer mogen sturen en potdomme wat een saaie bedoening op geluidsgebied.
De dag erna gelijk die DB killer eruit.
Maar.........
Zal raar klinken voor velen, maar vind het geluid dat zonder DB killer uit mijn Akra komt van de Z300 vele malen mooier dan het geluid van die Z800 met Akra zonder DB killer waar ik laatst op heb gereden.
Een 2 cilinder maakt net als een 1 cilinder toch wel de mooiste klappen vind ik.
Een heerlijke diepe brom met af en toe van die rake ploffen.
Heerlijk!!!
Vr Gr E
 
Laatst bewerkt:
Overigens wordt het na vandaag weer schitterend mooi zomerweer.
Droog, heerlijk temperaturen en zon volop.
De Z300 mag dan weer de hangar worden uitgerold en kan ik de nodige tankjes met Shell V-power 98 octaan verstoken.
Eens kieken hoe dat zich verhoudt ten opzichte van de Euro 95 peut.
Zoals anderen al melden: weinig tot niks.
Maar ben zelf wel heel erg benieuwd naar het resultaat van het opstoken van V-power peut omdat ik mijn Z300 nu door en door ken en eventueel verschil gelijk zal gaan merken.
Vr Gr E
 
Terug
Bovenaan Onderaan