Elektrisch defect knipperlichtcircuit

tobitronics

Die hard MF'er
12 jan 2015
328
11
Hallo allemaal,

Gister teruggekomen van aantal weken vakantie. Voor vertrek heb ik de vlotterbakken afgetapt, de benzinekraan dichtgedraaid en de accupolen losgekoppeld. Gister de boel weer opengezet, alles werkt behalve de knipperlichten... (alle knipperlichten + indicatielampje op dashboard)

WPHB erbij gepakt, alle elementen doorgemeten op continuiteit (zie bijlage voor elektrisch schema en de stappen van het WPHB). Hieruit kwamen de volgende waarnemingen:

- Het knipperlicht relais klikt zodra de switch voor de knipperlichten om wordt gezet. Ik hoor geen klik bij het uitschakelen van de lichten.

- Bij inschakeling meet ik slechts 0.6V over de knipperlichten i.p.v. de voorgeschreven 2-8V.

- Alle overige stappen van het WPHB zijn in spec. (d.w.z. zekering, contactslot, accu, selectieknop voor knipperlicht, aanvoercircuit relais, spanning over relais in orde)


Voor de rest merk ik nergens beschadigingen, kortsluiting of andere rare dingen op. Gister een ritje gemaakt en alles werkt, ook de koplampen, toeter, remlicht etc. Heb voor de zekerheid de - pool van de accu gereinigd en opnieuw aangedraaid, geen effect.

Mijn elektrische kennis is helaas niet toereikend om hier een duidelijke conclusie uit te trekken, wellicht kunnen jullie mij een duwtje in de goede richting geven?

Alvast bedankt!

Elektrisch schema: https://drive.google.com/open?id=0B-bFsoZfPGpoU1dTd0hhVFhYMkU
WPHB sectie met stappen: https://drive.google.com/open?id=0B-bFsoZfPGpoV0piazczcEp2Vzg
 
Als je de 2 aansluitingen op het knipperrelais kortsluit moeten de raw's gaan oplichten als je de rawschakelaar op het stuur aan zet.
Als dat werkt is het knipperrelais stuk
 
Als je de 2 aansluitingen op het knipperrelais kortsluit moeten de raw's gaan oplichten als je de rawschakelaar op het stuur aan zet.
Als dat werkt is het knipperrelais stuk

Ik heb het relais afgekoppeld en de polen in de stekker met een paperclip doorverbonden, de lampjes lichtten niet op.

Relais stuk?

Welke motor?


Yamaha szr660
 
Met de raw schakelaar naar links of rechts?
Dan ligt het niet aan het relais.

Net nog maar eens geprobeerd, nu werkt het wel. Toch relais dus dat de geest heeft gegeven. I feel stupid :z

Anyway toch bedankt!

P.S. Is het bij een vervangend relais voldoende om een exemplaar te kopen met hetzelfde voltage en aantal polen (in mijn geval 12V en 2 polen)?
 
Terug
Bovenaan Onderaan