Tandwielen wel/niet verwisselbaar

Sledgehammer

Die hard MF'er
3 nov 2005
553
1
Den Bosch
Goeiesmiddag,

Ik heb een vraagje m.b.t. tandwielen. Van mijn Gsxr1000 K7 heb ik het originele voortandwiel vervangen door een kleinere.
Op mijn gsxr750 K1 heb ik dit ook gedaan. Nou verkoop ik mijn 750 aan iemand die net zijn rijbewijs heeft en dus niet zit te wachten op -2 tandwiel voor.
Het originele tandwiel van de 750 was versleten en heb ik niet meer. Het origineel van de 1000 was nog prima en ligt hier.

Mijn vraag is, beide originele tandwielen hebben 17 tanden. Dat is dus prima. Echter, past een tandwiel van een 1000 K7 op een 750 K1? Of zitten die verschillend vast, of dikker of dunner..

Ben benieuwd!
Bedankt alvast!
 
Wat zijn nou de kosten van 1 tandwiel? En is dat niet het probleem van de nieuwe eigenaar?
42 euro bij de suzuki dealer. En de nieuwe eigenaar is een vriend van me aan wie ik beloofd had 'm origineel te maken voordat hij 'm op zou halen.
Maar dat heeft allebei weinig te maken met de vraag of 't uberhaupt past volgens mij. Als ik een identiek tandwiel hier heb liggen wat ik niet gebruik maakt het geen reet uit wat 'ie kost, dan gebruik je die gewoon he.
Ik heb een nieuwe gekocht en erop gezet vandaag.
 
Laatst bewerkt:
letterlijk... en als het nu een schap is ;)

maar met een ander maat ketting houd het al gauw op.
originele tand/ketting ;) wielen zijn onzin.

neem dan een renthal :P

imitatie is doorgaans 2 tientjes.

-2 lijkt me wat enhousiast voor een beginnend rijder inderdaad :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan