VMAXlijst van het MF deel 5

Lijkt mij een spie , of zie ik dat verkeerd ? B|
Yep:

Key (engineering) - Wikipedia

Maar nu nog waar'ie hoort, er zit iig iets iet goed meer vast in je motorblok :o

Dacht eerst misschien voor rotor maar die zit rechtstreeks op de krukas met een bout.

Op de tekening op deze pagina zie je wel zo'n spie maar die zit aan de andere kant van het blok vlgs mij ?

1985 Yamaha V-Max 540 VMX540J CRANKSHAFT - PISTON Parts - Best OEM CRANKSHAFT - PISTON Parts Diagram for 1985 V-Max 540 VMX540J Motorcycles
 
Laatst bewerkt:
Op schema zou het no: 25 kunnen zijn. Spie die de as vergrendeld. Maar die kan er toch niet zomaar uitvallen. En de gevonden spie is onbeschadigd, geen slijtage of krassporen.
 
Op schema zou het no: 25 kunnen zijn. Spie die de as vergrendeld. Maar die kan er toch niet zomaar uitvallen. En de gevonden spie is onbeschadigd, geen slijtage of krassporen.

Of een vorige sleutelaar heeft wat aan de magneten laten hangen bij z`n operatie . :X
Dan heb je nog mazzel dat de boel niet helemaal aan gort is gedraaid . :P
 
\
Yep:

Key (engineering) - Wikipedia

Maar nu nog waar'ie hoort, er zit iig iets iet goed meer vast in je motorblok :o

Dacht eerst misschien voor rotor maar die zit rechtstreeks op de krukas met een bout.

Op de tekening op deze pagina zie je wel zo'n spie maar die zit aan de andere kant van het blok vlgs mij ?

1985 Yamaha V-Max 540 VMX540J CRANKSHAFT - PISTON Parts - Best OEM CRANKSHAFT - PISTON Parts Diagram for 1985 V-Max 540 VMX540J Motorcycles



Ehhh`` Is van de Sneeuwmobiel !!!!! :X
Hahaha, had ff snel gezocht en er stond VMax naast _O- _O-

Sorry ;)

Had nog een uitgebreidere site gevonden maar weet niet meer welke dat was, stond ook wel wat info op ( zocht ff snel op m'n werk, steeds gestoord door collega's die iets wilden weten ;) )
 
Heb voor de waterpomp een revisiesetje gekocht,omdat de oilseal vergaan was. Andere seals passen perfect ,maar de nieuwe oilseal valt er zo in. Hoort daar geen metalen ring omheen?
Op foto is de linker de oude met een ring erbij. rechter is nieuw maar deze valt zo in passinggat.
Graag iemand met wat info hierover.
full
 
Daar had ik 'm ook gezien, maar omdat ze nogal prijzig zijn heb ik maar een set besteld via Ebay bij andere leverancier. Op foto in legenda staat ook geen metalen ring. Ik neem aan dat de '85 tot'93 dezelfde waterpomp heeft.
Bedankt voor 't meedenken. :)
 
Zoooo ,ff verdiept in het plaatsen van een foto,toch wel heel makkelijk als je alles leest haha
Hier een paar foto,s
Gen 1 uit 92
Gen 2 uit mei 2016
full
 
Zo, heb de stalen ring zelf ff gefatsoeneerd en alles weer in elkaar gemonteerd. Nu nog wachten op nokkenas geleider. Ophangpunten waren gedeformeerd. Hoop volgende week weer te kunnen (proef) rijden.
 
Iemand hier nog een werkend Vboost controller kastje.

Is dat zwarte kastje wat achter de linker luchthapper zit
 
Zo en het forum is weer een Vmax rijder rijker. ;)

Na een tijdje een Bandit 600 en 1200 te hebben gereden werd het tijd voor mijn eigen motor.

Wat voor één moest het er worden? Een harley, een Dragstar? Een cbr?
Met mijn voorliefde voor Japanse techniek heb je in motorland genoeg te kiezen...

Dus bij de lokale Motorspeciaalzaak geweest, en op een hoop motoren gaan zitten.
Hmmm erg laag zo een chopper... Kreeg er moeie armen van.
Een CBR 600 dan maar, hmm nee ging hem ook niet worden.
Mooi apparaat, iets teveel plastic naar mijn mening.

Hé wat is dit? Een Vmax? Mooi kontje, dubbele pijpen in het chroom, gaaf, klassiek model, heerlijk, maar rijd het ook een beetje?

Proefrit gedaan, ik heb nog nooit zo een grote grijns gehad terwijl ik wit wegtrok.
Fan-tas-tisch... Wat een geweld (en dat was halfgas onder de 6000RPM)
Ligt nog verassend licht in de hand. Geluid is machtig mooi, wat een ding!

Kopen kopen kopen kopen!

Paar maanden verder.... Deze gaat echt nooit meer weg!!!!
Wat een apparaat, helemaal verzot op het ding.
Dit is pas motor rijden... Wow...

Urenlang hier in de topics lopen gluren en allerlei info opgezocht.
Echt een prachtig stukje Japanse schoonheid... Wow...

En toen... trok ik het gas nog eens echt open...
Sorry meneer met een bandit 600 achter me, ik had het zelf ook niet verwacht.

Kanonne... Hold on... Alsof je leven er vanaf hangt...

Ok dus power heeftie... maar het bochtengedrag dan?
Als redelijk verse motorrijder vind ik hem bijzonder lekker in de bochten liggen.
Met je lichaam en knieen kun je het motorblok prachtig kantelen en kan de motor meer dan ik op dit moment durf... Toen wist ik het 200% zeker... Een Vmax koop je niet zomaar.

Welkom! :)

Pics:
WP_20160707_12_53_15_Pro_zpsp69ychgb.jpg


WP_20160707_12_54_16_Pro_zpsqbdzmthp.jpg


WP_20160707_13_36_18_Pro_zpshtkyzxh1.jpg


Een exemplaar van 1986, maar wat is hij nog netjes voor zijn leeftijd.
Het vertroetelen en beter maken is al begonnen. Maar wel zoveel mogelijk de OEM look behouden! :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan