honda magna 750 startproblemen

jebutje

Rookie
29 jul 2016
3
0
Ik heb een honda mangna 750 uit 1984. De motor staat al een tijdje stil en wil dus niet meer starten. Bij het starten maakt hij een zoemend geluid en de toerenteller slaat gelijk naar de 6000rpm. ik heb het al met een ander relay switch geprobeerd maar dat heeft geen effect. Zelf denk ik dat het in de startmotor zit, maar mijn technishe kennis is niet zo groot. Dus misschien weet iemand hier waar ik het moet zoeken.
 
De start motor draait niet en het start relais schakelt wel. Start kabels heb ik geprobeerd en de accu
is wel nieuw alleen staat de motor al een goeie 1 1/2 jaar stil(accu is er wel uitgehaald, stond niet aan een druppellaar) ik wil deze dan ook eerst noge even door laten meten om te kijken of hij goed is.
 
draai dan eerst maar eens de bougies eruit, starten en onbelast (geen compressie) genoeg toeren laten draaien op startmotor zodat er overal weer een oliefilm is. daarna pas echt proberen starten.

uiteraard moet je startmotor het dan wel doen, maar dat los je op na de eerste komma ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan