Cbr 900rr valt uit zodra je gas geeft

Keeskonijn

Rookie
5 aug 2016
5
0
Waalwijk
Beste medeforummers,

Ik rij een honda cbr 900rr uit 95. Hij is denk een jaar geleden ongeveer lopend weggezet en toen niets meer mee gedaan. (Vorige eigenaar).

Toen heb ik als volgt gedaan:
-tank geleegd en gereinigd.
- carburateur compleet gereinigd.

Nu start die wel, maar alleen met choke. Zodra je de choke los laat valt die uit. (Start wel gewoon snel enzo). Als je hem op de choke hebt draaien en je wilt ook maar heeeeel klein beetje gas geven slaat die direct stil.

Na wat rondgeneusd etc te hebben ben ik denk ik achter het euvel. De vacuumschuiven in me carburateur blijven altijd beneden staan. Ze zitten niet klem, want handmatig doet die het zonder moeite. Heb vanalles gekeken, brandstofpomp werkt gewoon, zit nieuwe benzine in. Kraantje is open🤓. Maar die schuiven blijven beneden. Ook met gas geven, je ziet ze wel klein beetje trillen/bewegen. Maar dat is milimeter werk.

Ik heb geen idee wat ik hier mee aan moet haha.

Groeten!
 
Die schuiven gaan pas omhoog en wat doen bij veel toeren, doen niet veel bij beetje gas geven.

Lijkt er op dat stationairsysteem verstopt zit. Luchtmengselschroef en stationairsproeier.
 
Als het mijn motor was, dan zou ik de carburateurs nog een keer schoonmaken. Als dat niet helpt zou ik de brandstofpomp verdenken. En daarna het vlotternivo.
 
Een carburateur uitgevoerde blade met dit weer en de choke open is vragen om gezeik.
Best kans dat de bougies zwart zijn .

Zoals Martell zegt wat is bij jouw schoon ? Onderdelen uitelkaar en Ultrasoon reinigen dan wordt het pas schoon.

succes :')
 
Laatst bewerkt:
Die schuiven gaan pas omhoog en wat doen bij veel toeren, doen niet veel bij beetje gas geven.

Lijkt er op dat stationairsysteem verstopt zit. Luchtmengselschroef en stationairsproeier.


stupid.gif
 
Bij mijn vrouw haar blade (reed er ook zelden op) zijn vorig jaar de carbs tig keer uit elkaar geweest en met diverse chemische troep schoongemaakt , mocht allemaal niet baten. Tevens de ontsteking ook helemaal nagelopen, maar bleef drama lopen. Oa door de brandstof (euro95, door de ethanoltoevoeging) zouden de carbs flink aangetast/dicht zitten.

Een oplossing zouden andere carbs zijn. Nadeel wat je dan hebt, is dat je niet weet wat daar de geschiedenis van is en dus tegen dezelfde problemen aan kan lopen.

Aangezien die blade in de verkoop stond en ik er daardoor geen centen meer in wilde investeren, is ie in delen verkocht :/

Hoop iig dat ie van jou uiteindelijk nog wel goed gaat lopen. (Aanradertje om dan in het vervolg voor eur98 ermee te gaan tanken).
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn vrouw haar blade (reed er ook zelden op) zijn vorig jaar de carbs tig keer met diverse chemische troep schoongemaakt , mocht allemaal niet baten. Tevens de ontsteking ook helemaal nagelopen, maar bleef drama lopen. Oa door de brandstof (euro95, door de ethanoltoevoeging) zouden de carbs flink aangetast/dicht zitten.

Een oplossing zouden andere carbs zijn. Nadeel wat je dan hebt, is dat je niet weet wat daar de geschiedenis van is en dus tegen dezelfde problemen aan kan lopen.

Aangezien die blade in de verkoop stond en ik er daardoor geen centen meer in wilde investeren, is ie in delen verkocht :/

Hoop iig dat ie van jou uiteindelijk nog wel goed gaat lopen. (Aanradertje om dan in het vervolg voor eur98 ermee te gaan tanken).
BP Ultimate :Y
 
Bedankt voor de reacties!
De carburateur heb ik gereinigd zelf, nu loopt die op de choke best prima. Heb er een stuk mee gereden zonder echt problemen. Tuurlijk is dst niet heel best om stuk te rijden op volle choke.
Maargoed, nu wil ik dus ultrasoon reinigen, dan denk ik dat het probleem grotendeels opgelost is.
Ik kom uit brabant, iemand enig idee waar ik dat kan laten doen? Heb 2 bedrijven gevonden en vragen uiteenlopend van €90.- tot €200,-...
 
Terug
Bovenaan Onderaan