schrapend geluid Suzuki GSF400 bandit '92

Prut_Potje

MF veteraan
6 mrt 2011
3.240
156
Stadskanaal
Hallo, wie kan ons helpen?

We hebben een GSF400 bandit opgeknapt, maar er zit nog een akelig schrapend geluid in het blok.
Wie weet wat dit kan zijn?

We weten niet precies waar het vandaan komt, en durven hem niet echt lang te laten draaien

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen!
 
Hallo, wie kan ons helpen?

We hebben een GSF400 bandit opgeknapt, maar er zit nog een akelig schrapend geluid in het blok.
Wie weet wat dit kan zijn?

We weten niet precies waar het vandaan komt, en durven hem niet echt lang te laten draaien

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen!

Zat dat er voor de opknapbeurt ook al of zijn er ook delen van het blok open geweest om bv kleppen te stellen?
Zo ja de boel weer openmaken om te kijken of je wat verkeerd teruggeplaatst hebt,
zo nee, het lijkt wel achter het dynamodeksel vandaan te komen, die zou ik er dan als eerste afhalen om te zien of daar wat vreemds opvalt.
Ik lees wel eens vaker dat de magneten van de dynamo loslaten, of dat de rotor is losgekomen van de as.
 
Hallo.

Wordt het geluid erger of minder als je gas geeft?
Maakte hij altijd al dat geluid?
Wat zijn de werkzaamheden die er gedaan zijn aan de motor, enz enz.
Des te meer wij weten des te beter we jullie kunnen helpen :)

Groeten.
 
aan het blok hebben we niks gedaan.
Het vermoeden was dat het aan de olie lag, dus hebben we de olie vervangen, voor andere olie.

heb toch een beetje langer laten lopen en het geluid ging langzaam aan compleet weg!
Alsof er iets niet gesmeerd was, en nu wel :)

Probleem is nu alleen nog dat hij bij gas geven (grote gashendelstand) dat hij smoort.
Daar gaan we morgen naar kijken :)

Dank voor de snelle reactie.

Ik moet leren om eerst langer te wachten voor ik zomaar dingen post


_O- _O-
 
Hallo.

Kan gebeuren, was de oliedruk goed?
Het is altijd slim om wanneer je de olie, en zeker als je ook het oliefilter wisselt de motor even rond te laten gaan met de bougies eruit om oliedruk op te bouwen.

Zodra het olielampje dan uitgaat de bougies er weer in en als je hem dan start weet je zeker dat er overal olie zit waar het zitten moet en hij niet de eerste 5 seconden ofzo niet genoeg oliedruk levert.

Groeten.
 
aan het blok hebben we niks gedaan.
Het vermoeden was dat het aan de olie lag, dus hebben we de olie vervangen, voor andere olie.

heb toch een beetje langer laten lopen en het geluid ging langzaam aan compleet weg!
Alsof er iets niet gesmeerd was, en nu wel :)

Probleem is nu alleen nog dat hij bij gas geven (grote gashendelstand) dat hij smoort.
Daar gaan we morgen naar kijken :)

Dank voor de snelle reactie.

Ik moet leren om eerst langer te wachten voor ik zomaar dingen post


_O- _O-
Liever te voorzichtig, dan te onvoorzichtig.

Wat gebeurt er precies bij het smoren, en wanneer, welke omstandigheden?
 
Het smoren gebeurt aan de hand van de stand van de gashendel.
Als je rustig optrekt, heeft hij nergens last van, als je de stand van de gashendel vergroot, begint hij te smoren.
vrij snel na het schakelen naar de 2e versnelling, geef ik iets meer gas, je hoort hem dan pruttelen.

Op het moment dat ik dit typ bedenk ik me nog iets (nogal vrij dom :X :X )

Het vacuum slangetje voor de benzinekraan is kapot, dus heb ik op PRI gereden.
Maar er is geen dopje op gekomen, dus een vacuum lek :X :X :X

morgen maar proberen te fixen _O-
 
Het smoren gebeurt aan de hand van de stand van de gashendel.
Als je rustig optrekt, heeft hij nergens last van, als je de stand van de gashendel vergroot, begint hij te smoren.
vrij snel na het schakelen naar de 2e versnelling, geef ik iets meer gas, je hoort hem dan pruttelen.

Op het moment dat ik dit typ bedenk ik me nog iets (nogal vrij dom :X :X )

Het vacuum slangetje voor de benzinekraan is kapot, dus heb ik op PRI gereden.
Maar er is geen dopje op gekomen, dus een vacuum lek :X :X :X

morgen maar proberen te fixen _O-
Doe dat eerst maar ja :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan