Kymco Downtown 300i

Ja, hoeveel rem je, de één kan 30.000 km rijden de ander nog geen 5000km met remblokken.
de rollen op lijkt me wel erg snel die kunnen vaak 40.000 km mee.
aangezien mijn pols alleen volgas kan geven,demk ik dat ik veel en hard rem maar heb hem pas 2000km .
 
ben benieuwd naar de rekening.....

Jij krijgt er gewoon een scheppie bovenop,ik voel het aan mijn water.

In 2012 was dit de DT rekening van een kennis bij 10.000km.
De persoon in kwestie rijd iets meer snelweg dan stad.

(2012 prijs ergens in de buurt van Rotterdam)
uurloon €50,00
olie 10w40 €21,00
Motorex 80W90 €9,00
luchtfilter €21,00
oliefilter €20,00
Bougie €15,00
kleppen stellen €35,00

Totaal incl btw. € 173,70

Dit beurtje zal nu 4 jr. later zomaar minimaal 50 euro duurder kunnen zijn, en ben bang dat
jij het ook net niet met 225 euro gaat redden.... er is immers gesproken over remblokken en cvt behandeling bij jou.
Momenteel betaal je bij MP voor een 5000km. beurt al 171 euro, maar
dat is wel het duurste wat er bestaat want dat kan zo maar minimaal 60 euro goedkoper!

Voor de 10.000 beurt heb ik voor Xciting overigens in 2015 € 155 betaald.
(mijn service beurt prijs is ex. luchtfilter ik heb een DNA filter + ex bougie want ik rij iridium)
 
Laatst bewerkt:
Jij krijgt er gewoon een scheppie bovenop,ik voel het aan mijn water.

In 2012 was dit de DT rekening van een kennis bij 10.000km.
De persoon in kwestie rijd iets meer snelweg dan stad.Dit beurtje zal nu 4 jr. later zomaar minimaal 50 euro duurder kunnen zijn, en ben bang dat
jij het ook net niet met 225 euro gaat redden.... er is immers gesproken over remblokken en cvt behandeling bij jou.
Momenteel betaal je bij MP voor een 5000km. beurt al 171 euro, maar
dat is wel het duurste wat er bestaat want dat kan zo maar minimaal 60 euro goedkoper!

Voor de 10.000 beurt heb ik voor Xciting overigens in 2015 € 155 betaald.
(mijn service beurt prijs is ex. luchtfilter ik heb een DNA filter + ex bougie want ik rij iridium)
ik zal wel weer voor 350 het schip in gaan :N
 
Ik ben begonnen aan de kabel vervanging om het zadel te ontsluiten.
Beide kabels zijn gebroken op het laagste punt.
Oorzaak:De behuizing waar 1 kabel overgaat in 2 kabels (gekoppeld wordt)zat een kier in, waardoor vocht m.i. de vrije loop had.
Mede forumleden, controleer dit, want het is een takkebaan als je eraan moet werken.
Voorkomen is hier echt beter dan genezen :Y
De koppeling zit ongeveer 40cm onder je stuur iewat aan de linkerkant.
Smeer de kabel goed en doe wat vet in het huis waar de kabel gesplitst wordt, zodat vocht minder kans krijgt.

Ff een andere vraag.
Enige tijd geleden is de klepspeling hier besproken.
Daar de DT direct onder handen genomen wordt wil ik dit ook controleren, echter waren er wat misverstanden over de juistheid in de servicemanual?
Mijn DT is uit 2013 en ik lees in de sm: 0.10 in en 0.10 uit.
Is dit correct?

Wordt vervolgd.
Gr Marcel
 
De complete kabel+splitter: "77240-LEA7-E00" is altijd al zo rond de 40 euro geweest, tja preventief invetten dan maar.

Succes gewenst
 
Beste mederijders,

Sindskort ben ik een gelukkige eigenaar van een DT300i uit 2012 met 7.500km. Deze heb ik ingeruild voor mijn RF900. Scooter rijden is toch wel anders leuk dan de motor.
Ik heb al een aantal pagina's doorgelezen in dit onderwerp. Interessant dat sommige DT bezitters over de 60.000km zitten. Dat zegt toch iets over de degelijkheid van de machine, mijn petje af.

Zelf ben ik 1.83 en heb ik helaas last van de turbulentie boven de 70/80kmp/u.
Ik twijfel over 2 windschermen die ik op het oog heb. De Ermax van 76cm en de Givi van 83 cm.
Ik heb niet de luxe om ze beide uit te proberen. Dus vraag ik me af of de Ermax met +10cm voldoende zal zijn tegen de turbulentie. Ik heb liever de Ermax wegens het uiterlijk, lijkt veel op de originele scherm maar dan wat hoger. De givi vindt ik te breed, ik rij alleen met mooi weer, dus mijn handen hoeven niet uit de wind.Maar of het voldoende is weet ik dus niet. Advies?
Alvast bedankt voor het lezen en veel rijplezier gewenst, en mooi weer natuurlijk ;)

Ps: heb nog een kymco merk topkoffer adapter te koop staan op Marktplaats.


Ik heb de Biondi....
En die heeft de vorige eigenaar nog afgezaagd. Ondanks mijn 1.93 zit ik er nog perfect achter
 
Mijn km teller is ermee gestopt. Als ik het contact aan doe bewegen de tellers wel maar hij geeft geen snelheid aan tijdens het rijden.

Heeft iemand dit eerder aan de hand gehad en/of tips?

Edit: Draadje is doormidden bij de stekker. Dat is in ieder geval niet goed dus lijkt de oorzaak. Nu begint de uitdaging hoe kom je erbij. Met beleid, geduld en het WPHB zou dat toch moeten lukken.

Edit2: het is inderdaad de draadbreuk. Na dit gesoldeerd te hebben werkt de teller weer. Dus de oorzaak is getraceerd. Alleen het solderen was provisorisch. Nu nog iets bedenken om het meer solide te maken. Kun je dergelijke stekkers eigenlijk los kopen? De ene kant zit aan de kabel naar de sensor in het voorwiel en het gaat om de andere kant van deze stekker. Andere oplossing die ik zie is bij de stekker vol solderen en van daaruit de draden er weer aan solderen.
 
Laatst bewerkt:
Even terug bladeren en opzoeken want Tazz2 heeft het een paar maanden terug ook gehad... het zit um waarschijnlijk nu bij jou dan ook in de connector?

Reeds gevonden

WebEngine in "Kymco Downtown 300i"

Mvg. Jan
Daar zat ik net ook te kijken op pagina 62 van dit topic. Je omschrijft dat solderen hier niet zo een beste oplossing is. De draadbreuk zit bij mij aan de "cockpit" zijde, de sensor is goed. Wat is jouw advies?
 
Oh dus je had wel reeds gevonden waar het probleem zat?

Cockpit zijde kan je evt. wel solderen, maar dan wel er voor zorgen dat je de draad op diverse punten goed fixeert met evt. extra trek ontlasting en dempend materiaal om de soldering of plug, een soldering bij bewegende delen blijft een zachte verbinding dus verdient extra aandacht ivm breuk!


Is cockpit zijde trouwens bij dat kroonstuk of nog hoger op?
Heb het al gezien het is die net voorbij het kroonstuk, je kunt het pennetje er ook uithalen
en dan even lezen hoe ik soms zulk soort verbindingen soldeer.
Mogelijk ondervindt je wel wat problemen met het afdicht rubbertje in de connector, dus ook extra aandacht om connector waterdicht te houden.
Als het echt nodig is kun je ook de connectors waarschijnlijk los kopen, maar dat hoor ik dan nog wel.

WebEngine in "Kymco Downtown 300i"
 
Laatst bewerkt:
denk als je de breuk hebt gefikst en je de kabel o.a. in een losse lus aan de connector met tie-wraps vast zet je al een redelijke extra trek ontlasting hebt gemaakt.

Ik denk dat de onderste dikke kabel naar het wiel te stijf is en er zo nu en dan voor zorgt dat er beweging in het stukje draad na de dikke kabel optreed, waarna uiteindelijk draadbreuk optreed.

Weetje:
Met ABS gaat de draad naar ECU
Zonder ABS gaat de draad naar cockpit

Jij hebt dacht ik zonder abs, maar zou het met abs zijn dan werkt abs ook niet ;)
 
Laatst bewerkt:
Draad breuk is lastig te solderen er zijn geen nieuwe stekkers voor want deze draad komt uit de draadboom de stekker is wel goed uit elkaar te halen de stekker geheel los knippen dan de draad verlengen met een cm of 25 kan je na al het soldeerwerk een mooie lus van maken zoals Jan al schreef, als je de draad eerst netjes incl rubbertjes met een fijn soldeerboutje aan de stekker monteer kan je daarna de verlenging aan de draad boom solderen let op de kleur en vergeet niet eerst krimpkous over de draad te schuiven zodat het soldeerwerk straks goed waterdicht is. Het solderen aan de draad boom is wat lastig omdat dit eigenlijk net wat te hoog zit maar met een extra handje en wat geduld moet het lukken :]
 
Laatst bewerkt:
Goede dag iedereen
Ik heb weer een vraagje,
Na een paar kilometers valt mijn Downtown 300 abs steeds stil, ook met volle tank gaan dan de benzine inhoudsblokjes in en uit knipperen en is dan niet meer te starten.
Na een paar minuutjes wachten start hij weer direct en kan ik weer verder rijden.
Niet leuk hoor.
Kan iemand mij helpen of er dan ergens een foutmelding wordt gegeven en wat deze foutmelding dan wil zeggen of aanwijzen?

Groetjes


Arthur
 
Goedemiddag DMA,

moeilijk inschatten,
maar waar mijn gedachten het eerst naar uitgaat is de connector op de benzinepomp, en/of de fuelpomp-relais connector + relais zelf.
Ik zou zelf denk ik als eerste het fuelpomp-relais en zijn connector controleren.

Hier even een voorbeeld van de connectors en hun draad kleuren die je aantreft in de DownTown:

connector op de benzinetank
image.php


4 draads connector aan het fuel-pomp-relais
image.php


Het fuel-pomp-relais vindt je hier:
image.php


De connector op de benzinetank vindt je hier:
image.php


Lees eventueel ook hoofdstuk 13 (pagina 13-14 en pagina 13-16 om enkele meet gegevens aan beide connectors + relais te controleren.
Kom je er niet uit wat je precies kunt doormeten vraag dan nogmaals.
Controleer ook zekering B (10 ampère) in de zekeringkast op corrosie/slecht contact of iets dergelijks

Succes gewenst en groetjes van Jan
 
Laatst bewerkt:
nah scooter terug 10000km beurt gehad 450 eutjes voor de mazzel weer.
specificatie volgt.
dr p erin,voor me gevoel pakt ie veel beter op en dat stotteren is zo goed als weg bij zacht optrekken.ze hebben me remmen aangepakt is ook verbetering.
hij rijd stukken beter nu.
of dat door de dr p alleen komt of de servicebeurt plus dr p hij rijd in ieder geval top.
 
Dat van die Dr Pulley herkennen we allemaal.

Wat hebben ze aan je remmen gedaan?

Je bespaart niet op onderhoud met 450 euro. Zo blijf je wel plezier hebben van je scoot.
 
Mooi dan hoef je de eerste 40.000+km. zeker geen rolletjes meer te kopen.
Vindt het wel aardig wat centjes.

Volgende beurtje (olie wissel) kun je heel makkelijk zelf doen :Y
 
remblokjes zijn voor en achter vervangen rollen erin en van binnen schoongemaakt
voor de rest standaard beurtje 230 euro matriaal en was ik vergeten te melden 3 kleine reperaties (slotje buddy ,klepje op de uitlaat.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan