Racen op een ZX6R (alle jaren)

Nog beter is de luchtkamer verkleinen in je vork door meer olie erbij te doen. 10ml per keer per vork tot hij niet meer onderin komt. Maar een goede veer is natuurlijk beter.
Je preload verstellen is niet de oplossing op doorslaan te verhelpen.
 
Hyperpro Wilbers Ohlins, zolang je een lineaire veer koopt op jouw gewicht maakt dat niet veel uit naar mijn mening.

Controleer ook even welke olie er voorgeschreven wordt.

Wellicht kan je achter ook een veer op jouw gewicht monteren.

Jammer dat het geen 2007-8 model is. daar had ik nog wel een set voor :X

achterveer van de 08 past zover ik weet gewoon onder de 05... net als een 09+ veer... voor weet ik niet, maar moet je dan gewoon opmeten. Racekip heeft hier ervaring mee :)
 
De veren passen volgens mij niet voor.

De voorpoten passen in zijn geheel wel, maar dan moet je wel de remklauwen upgraden naar de Nissins wat wel een van de beste upgrades is voor een 06.

De achterschok kan in zijn geheel omgezet.

Eventueel kan je de voorpoten en achterschok overnemen, dan moet je even een pb sturen.
 
Hhm... klinkt interessant.

Morgen en overmorgen even knallen op Assen en kijken hoe dat gaat. Die nissin remklauwen heb ik al (daardoor komt ik nu ook dieper door mn poten). Ik laat het nog weten! Iig bedankt
 
Het begint weer te kriebelen hier! Het is dat het weer zo vreselijk wisselvallig is. Durf bijna niet te boeken met deze kutzomer tot nu toe :P

Maar begin augustus moet het er toch maar weer eens van komen vind ik :)
 
Groot verschil die Nissins of niet!

Welke blokken gebruik je?

Gewoon de originele kawa blokken... remt als een bezetene
Woensdag lekker op Assen gereden en tot de conclusie gekomen dat ik idd echt andere voorveren moet hebben. Nu voorlopig staat alles flink dichtgedraaid en stuitert de voorvork niet meer. Toch wel een mooie 2.05.1 kunnen rijden
 
Het begint weer te kriebelen hier! Het is dat het weer zo vreselijk wisselvallig is. Durf bijna niet te boeken met deze kutzomer tot nu toe :P

Maar begin augustus moet het er toch maar weer eens van komen vind ik :)

Ik heb dit jaar in totaal slechts twee sessies met regenbanden gereden en ik rij 2a3 keer peer maand. Kan ook mazzel zijn natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Het is een beetje dood hier!

Ik heb m'n 3e en laatste dagje voor dit seizoen geboekt. 25 Augustus ga ik met MSH in de snelle groep naar Zolder. Was vorige keer in Minder Snel goed bevallen met een 1:54 en ga nu proberen onder de 1:50 te rijden als ik bij een snellere rijder aan kan haken :P

Super veel zin in maar moet de Kwaak nog wel ff klaar maken: nieuwe remleiding achter (al binnen), vering afstellen zodat ie niet meer zo schudt met de voorkant op het soms wat ruwe asfalt van Zolder en de banden moeten nog gewisseld worden. De Dunlop slicks die erop zaten zijn aardig gaan vreten vorige keer en heb een gebruikte Pirelli Superbike SC1 slick vóór en een Metzeler Racetec K2 achter klaar liggen. Daar kan ik vast wel weer prima mee uit de voeten.

Nog 3 weekjes dus voor ik m'n adrenalinefix weer kan gaan halen *O*
 
Ik heb zelf een zomerstopje. Er paste even niets in de agenda sinds eind juli. Pas eind augustus weer een dag Mettet.
Daardoor wel tijd om de 6 van een nieuw jasje te voorzien; was ook wel nodig. Twee kleine glijdertjes meegemaakt, nu alles weer spik en span.

Omdat een topic zonder plaatsjes slechts voor 10% interessant is:

IMG_2329.jpg


IMG_2299.jpg


IMG_2291.jpg


:9~
 
Ben benieuwd, ik vind zelf de wat vloeiendere circuits wel fijn :P

Bij Spa kom je in een soort ritme terecht. Vooral na het rechte stuk tot Blanchimont. Erg mooi! 600'tje is eigenlijk te sloom voor Spa, maar je komt er goed rond.
30 juni zat ik achter Henk v/d Mark op zijn classic endurance Honda. Die hield ik niet bij op het rechte stuk!

Hier nog een filmpje van die dag: KLIK
 
Tnx voor de link naar je film!


Ik had mijn laatste dag Assen nog een fout gemaakt door op een nieuwe S1000rr te stappen
Wat mijn 1,95 erg goed paste :X.


Mooi zwart je bike :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog naar de testbank geweest.

mijn nieuwe kawa reageert erg goed op het volledige akrasysteem BMR race filter en PC5

waar mijn vorige de 118pk aantikte doet de nieuwe 126.

Vond hem al wat beter trekken maar dat zat dan niet alleen in mijn hoofd.

Nu blijkt dat de inlaat en dergelijke bewerkt zijn, dat kon ik zien toen ik de inlaatkelken verwijderde.

Ben benieuwd hoe hij uit de veren komt op Spa..
 
Twee dagen SPA geweest.

Wat een bizarre ervaring zeg!
Assen is dan kwa snelheid echt een speeltuin.

Zx6 liep goed!

Snelste ronde een 3.06 redelijk tevreden voor een eerste x.
Laat de meeste tijd liggen op de snelle stukken.

Snel weer een keer terug :)
 
Nee helaas mocht dat niet :( GoPro's mochten niet op de helm of het lichaam worden bevestigd ivm veiligheid en ik mocht geen plakmounts op de Monster bevestigen omdat het een persmotor was. Zuignap kon ik niet kwijt op de tank.

Erg jammer, want heb daar misschien wel de mooiste tijd van m'n leven gehad. Zo'n indrukwekkend en legendarisch circuit op een prachtige zomerse dag met een dikke Monster onder je kont. Dat had ik graag op film vast gelegd ja!
 
Wow wat een baan! En het lijkt alsof er superveel hoogte verschillen zijn. Alleen lijkt het ook enigszins een beetje smal hier en daar, maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn omdat je behoorlijk hard gaat...
 
Terug
Bovenaan Onderaan