Honda CB600F Hornet uit 2000 vonkt niet

Nvw

Rookie
6 jan 2015
10
1
Ik ben op vakantie stil gevallen met mijn Honda, hij viel ineens uit en start daarna niet meer.
Nu blijkt dat hij niet vonkt, de rest zoals brandstoftoevoer na gelopen om dit uit te sluiten.
De startmotor gaat wel rond!
Nu heb ik een werkplaatsboek en een handige vriend.
Maar we komen er niet uit.

Wat wij hebben gevonden/gedaan:
* Er zijn geen draden onderbroken
* Bobines 12V in en 12V uit, dus ook niet onderbroken.
* De krukassensor zend een signaal van 0,5-0,7V uit
* Alle zekeringen zijn nog heel
* Alles staat er eigenlijk klaar voor om te starten en lopen alleen lijkt het er nu op dat het signaal niet door gestuurd wordt.
* Dodemansknop doorgemeten, is het ook niet
* Standaardsensor doorgemeten, is het ook niet
* Andere CDI erin

Maar wij twijfelen of het wel de goede CDI is omdat er een verschil is tussen de '98 en '99 modelen en de '00 en '01 modellen.
Wie kan mij vertellen welke CDI met welk nummer ik moet hebben?
Bij mij is het nummer niet meer te lezen.

Edit:
Volgens het schema is het een model van '98/'99
Het nummer op de CDI (zover ik er wijs uit kan)
MBZG E
N71 R
9Y17
 
Laatst bewerkt:
Bobine+bougiekabel weerstand in spec?

Zijn niet onderbroken, dus geen weerstand (0 Ohm).

Inmiddels een stap verder, het lijkt toch in de pulsgever te zitten, deze heeft bij doormeten een oneindige weerstand.
Nu dus opzoek naar een pulsmeter om te testen.
Iemand enig idee of een pulsmeter van een CBR uit 98-00 ook past, lijkt op foto's exact hetzelfde maar dat zegt niet altijd iets ben ik al achter.
 
Oneindige weerstand meting is spoel defect . Of je meter is kapot of staat in verkeerde bereik. Kijk ff bij csmnl.com of andere oem part site en vergelijk de oem part nummers.
Zijn ze gelijk heb je mazzel, zijn ze anders dan heb je grote kans dat de weerstandswaarde ook anders is .
 
Laatst bewerkt:
Oneindige weerstand meting is spoel defect . Of je meter is kapot of staat in verkeerde bereik. Kijk ff bij csmnl.com of andere oem part site en vergelijk de oem part nummers.
Zijn ze gelijk heb je mazzel, zijn ze anders dan heb je grote kans dat de weerstandswaarde ook anders is .
0 ohm is niet oneindig maar gewoon geleiding.
 
Zijn niet onderbroken, dus geen weerstand (0 Ohm).

Inmiddels een stap verder, het lijkt toch in de pulsgever te zitten, deze heeft bij doormeten een oneindige weerstand.
Nu dus opzoek naar een pulsmeter om te testen.
Iemand enig idee of een pulsmeter van een CBR uit 98-00 ook past, lijkt op foto's exact hetzelfde maar dat zegt niet altijd iets ben ik al achter.
ik weet bijna zeker dat ie past, maar gaat bijna nooit stuk. Eerder de bedrading ervan dan de pulsgever zelf. Zeker bij oneindige weerstand, dus eerst ff met soldeer, krimpkous en nieuw draad aan de gang
 
Laatst bewerkt:
ik weet bijna zeker dat ie past, maar gaat bijna nooit stuk. Eerder de bedrading ervan dan de pulsgever zelf. Zeker bij oneindige weerstand, dus eerst ff met soldeer, krimpkous en nieuw draad aan de gang

Hij past, en hij doet het weer.
De sensor was "maar 35 euro" dus gewoon vervangen en verder niet moeilijk gedaan met andere draden leggen enzovoorts, maar bedankt voor de tip!
We hebben de "oude" en "nieuwe" vergeleken en de oude heeft een oneindige weerstand en is dus ergens onderbroken waar de "nieuwe" sensor wel een gangbare ohm-waarde heeft.

Voor iedereen die over bobines begon, het is een 4 cilinder, 2 bobines welke elk 2 bougies aansturen.
De kans dat beide bobines op het zelfde moment ermee stoppen is wel zo nihiel, laat staan dat alle 4 de bougies er tegelijkertijd mee stoppen.

Verder de weerstand waardes zoals 2 keer vermeld hierboven waren niet afwijkend van normaal, kortom met de bobines is niks mis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan