Slip-on dempers passen niet!

NinovL10

Rookie
30 jun 2016
27
0
Beste Lezers,

Ik heb jullie advies nodig!
Ik heb een Kawasaki Z500 uit 1980. Voor deze motor heb ik een uitlaat demper nodig. Zo'n slip-on lijkt mij het handigst. Alleen heeft de uitlaat pijp waar deze slip-on op moet komen een dikte van ongeveer 62mm. De meeste slip-ons gaan maar tot 42mm.

Nu heb ik een paar verloopstukjes gezien maar vanaf 62mm komen die niet uit bij de 42mm.
Nu vraag ik me af of 1 van jullie hier wat meer over weet en misschien een goed idee heeft.

Ik hoor graag van jullie!

Nino
 
Super bedankt!
Het is alleen voor een Brat-Bike. Dus ik zoek meer naar een fitting voor een after market dempertje.
Alsnog bedankt voor je snelle reactie!

Nino
 
Maar als je een uitlaat voor juist die motor koopt, hoef je je toch geen zorgen te maken over de diameter? Of is je maat van je uitlaatbocht afwijkend?
 
Jaa die zijn er helaas niet meer zoveel. En ik wil graag een ander model. 1 die mooi past bij wat ik maak. Dit zijn vooral van die after market 'cafe racer' dempers. Alleen passen ze niet op mijn uitlaat buis.
 
Met een drietraps verloopbus, eventueel icm met een vulbus of pakkingsbus moet je toch al een eind kunnen komen?
Deze verloopt bv van 63,5 / 57 / 50,8 mm
7430553-1.jpg
 
Beste Lezers,

Ik heb jullie advies nodig!
Ik heb een Kawasaki Z500 uit 1980. Voor deze motor heb ik een uitlaat demper nodig. Zo'n slip-on lijkt mij het handigst. Alleen heeft de uitlaat pijp waar deze slip-on op moet komen een dikte van ongeveer 62mm. De meeste slip-ons gaan maar tot 42mm.

Nu heb ik een paar verloopstukjes gezien maar vanaf 62mm komen die niet uit bij de 42mm.
Nu vraag ik me af of 1 van jullie hier wat meer over weet en misschien een goed idee heeft.

Ik hoor graag van jullie!

Nino
Aansluiting van slip on slijpen en passende er op lassen.
 
Ik heb een Hi*Torq demper liggen van rond 1980, die op m'n Katana heeft gezeten met een aansluiting van circa 64 mm met een reducer er nu in van 60/61 mm. Is roestig van in de schuur liggen maar dat is oppervlakkig.

full


full
 
Terug
Bovenaan Onderaan