Het Kawasaki Versys 650 topic, in bocht 3..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanmiddag voor het eerst een 650 versys gereden nieuwe type van 2016.
Ik vond het nog niet tegen vallen, was helaas wel in de regen.
Houw ik persoonlijk niet zo van !
Rij zelf nog op een fz1 op moment, maar krijg helaas te veel klachten.
Kan er niet fijn op rijden als ik wat kilometers wil maken op een dag cira.. 250 +-.
Ga denk nog is een dag proberen, vond het weinig ding!
Ging nog hard zat zo , zat al gauw op 75 kilometer per uur.(binnen bebouwde kom)

Rijden er nog meer mensen op zo ding met koffers en +- 1.95 lang ?
Was wel heel nieuwsgierig naar , hoe die het vonden !?
 
Ik zit met mijn 1.93 erg fijn op mijn 2010 model.

En de vergelijking met de nieuwe Tracer 700 van Yamaha kan de nieuwe Versys ook aan wat mij betreft: Motorfreaks
Vooral het luxere veer/demper gedeelte doet mij positiever naar de nieuwe Versys kijken. Jammer van de nieuwe neus, dat wel. Maarja ik ben ook niet in de markt voor een nieuwe.
 
Ik ben zelf 2m en vind de versys erg goed rijden, ik heb dan wel het 2010 model. Ook in de regen zoals vandaag rijd hij erg fijn, zeker sinds ik Michelin pilot road 4 banden er onder heb. Ik heb het vario tourruitje, maar zit niet volledig uit de wind. Ik merk wel dat hoe vaker je die nieuwe neus ziet, hoe mooier hij wordt.
 
Maar minder uniek. Kijk naar die test hierboven. 3 vd 4 hebben twee koplampen in ongeveer dezelfde stand.
Ik hou van raar en uniek, dus de koplamp van de oude modellen zijn meer mijn smaak.
 
Bedankt voor de informatie.

Altijd leuk om te horen , dat het goed bevalt !
Heb de versys 1 dag gehuurd, ben reuze benieuwd.
Misschien wordt het de versys wel, anders moet ik veder kijken in mijn lijstje.
Vind alleen jammer dat er niet veel sportdempers zijn voor deze motor.
 
Bedankt voor de informatie.

Altijd leuk om te horen , dat het goed bevalt !
Heb de versys 1 dag gehuurd, ben reuze benieuwd.
Misschien wordt het de versys wel, anders moet ik veder kijken in mijn lijstje.
Vind alleen jammer dat er niet veel sportdempers zijn voor deze motor.
Ik heb dat nooit zo goed gesnapt waarom er sportdempers onder een motor moeten. Ja, sommige merken hebben enorme uitlaten. Dan snap ik het wel. Maar de Versys heeft een bescheiden uitlaatje onder het blok. En produceert trouwens een prima geluid (nouja mijn 2010 versie dan)
 
Ik heb met mijn versys ook nooit het gevoel gehad dat het geluid hard was. Gewoon beschaafd :)


8-) Voorheen werd mijn vrouw altijd wakker als ik thuis kwam,op mijn zx9r, na mijn nachtdienst. Nu schrikt ze zich de pleuris als ik plotseling in bed stap, sinds ik de versys in m'n bezit heb. Ze hoort me niet meer aankomen _O- _O- _O-
 
Ik heb zelf de Vario. Die zat er al op toen ik m'n motor kocht (versys uit 2007). Ik heb zelf het idee dat ie te luidruchtig is voor m'n lengte (1.85). Kan natuurlijk ook m'n helm zijn. Of het feit dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb...

Zit zelf ook te kijken naar een hogere ruit, maar vraag me af of dat gaat helpen.


Vanmiddag proefritje gemaakt om m'n nieuwe ruit te testen en af te stellen. Moet eerlijk zeggen dat ik aangenaam verrast was. Heb bijna de gehele rit(ong 70km) met mijn visier open gereden. Zeker de binnenwegen(80km/h) was geen probleem. Heb de ruit nu halverwege staan, dus kan nog een 3 à 4 cm de hoogte in, maar dan komt de beugel onder de onderzijde van de ruit te voorschijn(vind ik niet zo mooi staan), maar als ik veel snelweg km's zou moeten maken, zou ik het zeker doen. Ik meet zelf 1.76, dus voor mij is dit goed te doen.

full

De orginele ruit.

full

De touring van Puig incl spoiler.

Morgen eens kijken als het vrouwtje achterop mee gaat, of zij ook profijt heeft van de hogere ruit.
 
Is het zo'n drama om er een lampje uit te halen dan? Dat zou ik toch een beetje jammer vinden van de 'nieuwe' , bij de 2011 versie ging het vrij simpel als ik het me goed herinner :Y
Maar als (nog)niet-eigenaar van de Versys gok ik op een H1 lamp, die zit ongeveer overal in tegenwoordig :P


:9 Verkeerd gegokt Salami, heb 'm er toch maar ff uit gehaald om te kijken, en zag dat het een H7 is.
full

Heb gelukkig niet van die enorme kolenschoppen aan m'n armen hangen, dus kon er redelijk goed bij zonder de kuip te moeten demonteren.
 
8-) Heb btw nog misbruik gemaakt van de printer op het werk in m'n laatse nachtdienst })

full

full


Mocht er iemand zijn die er ook intresse in heeft........laat maar weten !!!
wel zelf uitprinten uiteraard ;)
 
Hoi allemaal,
het is al wel heeeeeul lang geleden ( +4 jaar ) dat ik hier voor het laatst was. Sommige van jullie kan ik mij nog herinneren anderen ken ik nog niet.
Vanaf komende maandag ben ik weer in het bezit van een mooie kawsa versys 2015 ( ena laatste model, dezelfde die ik dus had) met 3400km :D
Zodra ik hem hier voor mijn deur heb zal ik fotootje maken.

Groet,

Ruben
 
Laatst bewerkt:
Moet ik om het stadslichtje te vervangen echt de hele koplamp unit demonteren?

Ik kan wel met mij hand bij de draadjes van het stadslichtje, maar kan niets lostrekken.

(Versys Mark II)
 
Moet ik om het stadslichtje te vervangen echt de hele koplamp unit demonteren?

Ik kan wel met mij hand bij de draadjes van het stadslichtje, maar kan niets lostrekken.

(Versys Mark II)

volgens mij, ruitje en het afdekkapje erachter demonteren en dan kan je erbij.
 
volgens mij, ruitje en het afdekkapje erachter demonteren en dan kan je erbij.
Nee. Afdekkapje kun je er pas afhalen als de zijkappen eraf zijn.
En dan kom je erachter dat je niet moet trekken aan het stekkertje, maar draaien. En dat dat prima lukt met alles er nog op ;)

Voor het vervangen van Dim en/of groot licht is het wel handig om minimaal één zijkap eraf te halen. Zeker omdat je de stekker, het rubber en dat beugeltje moet verwijderen.

Gelukkig gaat dat verwijderen heel makkelijk en zonder dat er een deel op spanning staat. Heel wat fijner dan met de div.
 
Laatst bewerkt:
Nee. Afdekkapje kun je er pas afhalen als de zijkappen eraf zijn.
En dan kom je erachter dat je niet moet trekken aan het stekkertje, maar draaien. En dat dat prima lukt met alles er nog op ;)

Voor het vervangen van Dim en/of groot licht is het wel handig om minimaal één zijkap eraf te halen. Zeker omdat je de stekker, het rubber en dat beugeltje moet verwijderen.

Gelukkig gaat dat verwijderen heel makkelijk en zonder dat er een deel op spanning staat. Heel wat fijner dan met de div.

Ik dacht dat je bouwj. 2015/16 had.... mijn fout :$
 
Laatst bewerkt:
ziet er gaaf uit! maar nu kan je zeker niet zomaar je koffer eraf halen zonder dat je de kabels los moet halen?

Vandaag een extra achterlichtje gemonteerd. De donkere dagen komen er weer aan en dan heb ik liever dat ze me wat beter zien:
https://nl.aliexpress.com/item/Dependable-Universal-Flexible-32-LED-Motorcycle-ATV-Tail-Brake-Stop-Turn-Signal-Strip-Light-Ma26/32639823640.html?spm=2114.13010608.0.50.FBV83c


Normaal licht.

[afbeelding]

Licht met knippers aan.

[afbeelding]

Nu alleen nog een manier verzinnen waarmee ik de kabel aan de binnenkant van de koffer kan vast zetten. Tape en plakband plakken niet :X
 
Vandaag een extra achterlichtje gemonteerd. De donkere dagen komen er weer aan en dan heb ik liever dat ze me wat beter zien:
https://nl.aliexpress.com/item/Dependable-Universal-Flexible-32-LED-Motorcycle-ATV-Tail-Brake-Stop-Turn-Signal-Strip-Light-Ma26/32639823640.html?spm=2114.13010608.0.50.FBV83c


Normaal licht.

[afbeelding]

Licht met knippers aan.

[afbeelding]

Nu alleen nog een manier verzinnen waarmee ik de kabel aan de binnenkant van de koffer kan vast zetten. Tape en plakband plakken niet :X


Ziet er idd wel gelikt uit :9~ , en voor het geld hoef je het ook niet te laten _O- _O-
 
Hallo,

Ik heb een kawasaki versys 2015 model. Ik heb hem in maart gekocht met 5800 km op de teller .Na 10.000 beginnen mijn banden in het midden aardig plat te worden. Wat voor banden hebben jullie op de motor liggen? Ik heb zelf altijd Michelin banden op mijn vorige motor gehad. Op deze liggen nu Dunlops maar ben ik niet echt over te spreken. Ik was nu aan het denken aan Bridgestone A40 of T30.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan