ktm 950 sm stottert/houd in

mortican

MF'er
19 mei 2008
33
0
goedemiddag allemaal,

Ik heb van de week groot onderhoud gedaan aan mn motor 950 sm, kleppenstellen, sas verwijderd en nu loopt de motor niet echt lekker meer

Als ik rond een bepaald toerental rijd lijkt het alsof ie verzuipt/inhoud maar als je dan het gas verder open gooit trekt ie hem er wel goed doorheen.
ik heb verder ook het idee dat ik in het midden gebied en in het boven gebied vermogen mis.
Ik hoop dat iemand weet wat hier de oorzaak van is?

De nokkenassen staan netjes op tijd dit heb ik net nog nagekeken, voorste cilinder staan de rondjes/puntjes goed en bij de achterste cilinder staan de kruisjes goed.
de motor zuigt geen valse lucht aan, dit is gecontroleerd met een deo-bus.
Er zitten verse bougie's in.

ik heb alleen de co-schroef van de carb een kwart-slag verder uitgedraaid.

ik weet nu eigenlijk niet zo goed waar ik verder naar kan kijken, ik dacht zelf eerst de tps sensor, maar ik las op het lc8 forum dat dit eigenlijk geen functie heeft op de 950 als je het epc systeem eraf hebt, hier heb ik dus nog niet naar gekeken.

ik heb ook het idee dat er meer herrie uit de uitlaten komt als normaal.

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met het probleem.
alvast bedankt voor de reactie's.
 
Laatst bewerkt:
Is dat net zoiets wat de vtr1000SP1 heeft(pair-valve heet dat bij honda), als ik google lijkt dat er verdomd veel op?
Bij mij moest ik 1 slang goed afdoppen, die komt van het inlaat traject, heb je dit ook gedaan?
 
Ik heb op het secundaire air systeem metalen plaatjes geplaatst zodat ik verder niks hoef af te doppen. Maar hierdoor zou de motor niet mogen stotteren/inhouden denk ik.
 
Ik heb op het secundaire air systeem metalen plaatjes geplaatst zodat ik verder niks hoef af te doppen. Maar hierdoor zou de motor niet mogen stotteren/inhouden denk ik.


Heb je je wel goed ingelezen?, bij de SP1 moesten er diverse slangen van het pair systeem afgedopt worden, de vacuumslang waar ik het over had is iets anders(flappermod)bij Honda, welicht bij jou de EPC?


http://www.divaha.com/mx_enduro_rally_trial/Blog/Entries/2011/6/30_SAS_and_EPC_removal.html
 
Ik zag ook nergens een vraag, waar wil je die plaatsen dan?
goedemiddag allemaal,

Ik heb van de week groot onderhoud gedaan aan mn motor 950 sm, kleppenstellen, sas verwijderd en nu loopt de motor niet echt lekker meer

Als ik rond een bepaald toerental rijd lijkt het alsof ie verzuipt/inhoud maar als je dan het gas verder open gooit trekt ie hem er wel goed doorheen.
ik heb verder ook het idee dat ik in het midden gebied en in het boven gebied vermogen mis.
Ik hoop dat iemand weet wat hier de oorzaak van isweet iemand hier de oorzaak van?

De nokkenassen staan netjes op tijd dit heb ik net nog nagekeken, voorste cilinder staan de rondjes/puntjes goed en bij de achterste cilinder staan de kruisjes goed.
de motor zuigt geen valse lucht aan, dit is gecontroleerd met een deo-bus.
Er zitten verse bougie's in.

ik heb alleen de co-schroef van de carb een kwart-slag verder uitgedraaid.

ik weet nu eigenlijk niet zo goed waar ik verder naar kan kijken
,Weten jullie waar ik nog naar kan kijken? ik dacht zelf eerst de tps sensor, maar ik las op het lc8 forum dat dit eigenlijk geen functie heeft op de 950 als je het epc systeem eraf hebt, hier heb ik dus nog niet naar gekeken.

ik heb ook het idee dat er meer herrie uit de uitlaten komt als normaal.

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met het probleem.
Kan iemand mij verder helpen met dit probleem?
alvast bedankt voor de reactie's.

Misschien raar dat ik me eraan stoor, maar als je een vraag hebt, moet je vragen.
 
Als ik het goed begrijp is het probleem ontstaan nadat je de kleppen hebt gesteld en de sas hebt verwijderd.

Als je die sas nu eens terug plaatst, als de motor dan weer goed loopt weet je waar je het moet zoeken.
Helpt dit niet, controleer dan de klepspeling nog eens.
Je hebt tijdens die onderhoudsbeurt blijkbaar iets gedaan waardoor de motor nu niet goed meer loopt, ga dus goed na waar je allemaal nog meer aan hebt gesleuteld.
 
er is nu op dit moment al een klein deel van het probleem verholpen, het afdoppen van het sas systeem op m'n luchtfilter zat er niet helemaal goed op.

m'n klepspeling is goed want dat heb ik denk wel 10x nagemeten voordat ik de boel weer ging dicht bouwen.
Maar als ik nu 50 km/h rijd in z'n 1 dan lijkt het erop alsof ie te weinig benzine krijgt maar als je het gas verder open draait dan gaat ie er als een raket vandoor.


heeft iemand nog suggesties wat het probleem kan zijn?
 
Check de kleptiming nog een keer. En dan ook in verhouding tot de stand van de krukas mocht je alleen naar de merktekens op de nokkenassen hebben gekeken. Tandje verschil merk je stationair vaak niet maar op toeren ga je het merken.
 
ik heb de merktekens nagekeken als de krukas in je juiste stand staat, want dan krijg je dat speciale lockingtool van ktm ook alleen goed erin.
ik heb m'n klepspeling meerdere malen nagekeken voordat ik de boel weer had dicht gemaakt.

in een hogere versnelling komt het probleem ook voor helaas, ik weet alleen niet bij welk toerental want ik heb geen toerenteller ;)

in ieder geval bedankt voor het meedenken allemaal:):)
 
Terug
Bovenaan Onderaan