gs550 1978 carburateur afstellen

marcel959

MF'er
20 dec 2013
39
0
enschede
Goedeavond allemaal,

Ik heb een probleem met mijn gs,na veel dingen uitproberen en vernieuwen start hij eindelijk.
Maar hij blijft niet stationeer lopen.
Ook bij een kleinbeeld gas geven slaat hij af.
Dus het zit hem denk ik in de carbs.
Ze zijn ultrasoon gereinigd pakkingen zijn vervangen.
Alleen moet hij nog afgesteld worden.
Kan iemand mij die afstelling vertellen.
ik heb waarschijnlijk 2 afstel schroeven.
De lucht mengsel schroef aan de zeskant en aan de onderkant stationeer schroef denk ik tenminste ;(

Weet iemand wat dit is en de afstelling er van.

Gr marcel
 
Nou de ontsteking is ook goed aangesloten.
Maar de vonk blijft ook matig.

Ik snap er helemaal niks meer van 😪

Zou dit ook door de nokkenas timing kunnen komen.
Of door de vervroeger!?!?

Hoe zou ik dit te weten kunnen komen.
 
Wat versta jij onder een matige vonk
Hebben alle 4 de bougies een matige vonk?
Wat heb je vernieuwd en wat is nog oud aan de ontsteking?
Lukt het afstellen met een lampje nu wel?

(je snapt nu al meer van de ontsteking dan vorige week.....binnenkort heeft een elektrische ontsteking geen geheimen meer voor jouw)
 
Laatst bewerkt:
(Door veel op dit forum te lezen begin ik er weleen beetje wat van te snappen 😂😂😂😂😂😂)maar
ik heb al veel gelezen dat mensen een mooi blauwe vonk hebben als ze de bougies bij het blok houden.

Maar bij mijn vonkje hebbie wel een goeie bril nodig om het te kunnen zien.

En het afstellen met het lampje lukt bij cilinder 2 en 3 perfect.
Maar bij cilinder 1 en 4 lukt het niet,lampje blijft groten deels branden.

Daaromaar dacht ik dat misschien de kleppen verkeerd staan.
(@#$@! Zeg ook maar wat hoor )

De contactpunten en condensator zijn nieuw.
Heb ook al een ander setje bobines geprobeerd maar probleem blijft.
 
Punten opschuren helpt maar heel tijdelijk en is bij nieuwe punten geen goed idee (leuk voor langs de kant van de weg om thuis te komen)

Je weet heel zeker dat de draden zijn aan gesloten als in de video?




 
Laatst bewerkt:
Je moet bij eerste montage van de puntjes wel even de moeite nemen om de contactoppervlakken te ontvetten he. Want ja die zijn nog wel eens vet en dan heb je mooi geen vonk.

En ik schreef ook als eerste schoon maken :P
 
Oké nou ben weer even bezig geweest 😅

Maar nog steeds niet lopen dat ding.

Heb eerst de puntjes geschuurd met van dat water schuurpapier.

En alles goed aangesloten zoals op het vierde filmpie te zien was.

Super bedankt nog daarvoor gixxer-harry

Heb het dit keer wel redelijk goed met de lampjes kunnen afstellen.

Maar ja het #$$#@₩¥ ding wil nog steeds niet lopen.

Ik dat ik hem maar op marktplaats zet.
Ben wel klaar met dit ding.
 
Ja eigelijk wil ik hem ook niet weg doen.

Ben best wel verslaafd geraakt aan dat ding.

Maarja ik zelf krijg hem niet aan het lopen.
Is er nog iets anders waar het aan kan liggen afgezien van de ontsteking of carbs.
Wand volgens mij is dat helemaal in orde


Kabelboom is ook vernieuwd.
mengsel
compressie
vonk

Als je tijdens starten wat pufjes startpilot of remreiniger er doorheen spuit, en het ding pruttelt er op, of slaat zelfs even aan, dan zijn de laatste twee goed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik was met je bezig de ontsteking goed te krijgen maar toen gaf jij het op
En als jij er geen belang bij hebt dan ga ik er zeer zeker geen tijd meer in stoppen
Maar je hoeft je niet te schamen,bijna alle moderne caferacer projecten stranden op dit punt (ziet er leuk uit maar wil niet lopen)en belanden op marktplaats
 
Nou de ontsteking heb ik goed gekregen dankzij jou filmpjes Gixxer-harry👌

En hij krijgt wel benzine (aan de natte bougies te zien)

Wat zou het probleem nog meer kunnen zijn dan.

Ik geef nog niet op hoor Gixxer-harry 😎

Ik blijf nog wel even door proberen, met de hele beperkte kennis die ik heb.










Ik was met je bezig de ontsteking goed te krijgen maar toen gaf jij het op
En als jij er geen belang bij hebt dan ga ik er zeer zeker geen tijd meer in stoppen
Maar je hoeft je niet te schamen,bijna alle moderne caferacer projecten stranden op dit punt (ziet er leuk uit maar wil niet lopen)en belanden op marktplaats
 
marcel959 schreef:
Ik heb een probleem met mijn gs,na veel dingen uitproberen en vernieuwen start hij eindelijk.
Maar hij blijft niet stationeer lopen.




Heb het dit keer wel redelijk goed met de lampjes kunnen afstellen.

Maar ja het #$$#@₩¥ ding wil nog steeds niet lopen.

dus voor je er aan begon draaide hij wel maar geen stationnair, en nu krijg je hem niet eens meer gestart ?
niet goed bezig :N
 
Zoveel mensen die verstand hebben van een elektrische ontsteking en niemand die deze man verder kan helpen?(zo moeilijk kan het toch niet zijn die oude techniek?)

Op de meeste kontaktpunten zit een heel dun laagje platinum gedampt en door er met een schuurpapiertje tussen door te gaan is dat laagje weg geschuurd (dat is niet de storing maar de punten zijn nu dus wel verpest en voor het mooie zou je dus eigenlijk weer nieuwe punten moeten monteren)
Vandaar dat ik schreef dat het leuk is om dat langs de kant van de weg te doen zo dat je thuis kan komen maar dat het geen goed idee is om dat bij nieuwe punten te doen

Ik gebruik als testlampje een goedkope spanningszoeker (zijn meestal van messing (geel koper) maar zijn ook vaak verchroomd)
Alle lampjes werken zolang het maar niet grotere gebruikers zijn dan de bobine
Bobine is zo'n 25 watt dus als het lampje minder dan 25 watt is dan moet dat werken om mee te testen en de ontsteking op tijd zetten

Zo als ik al dacht had je het (witte) draadje aan de verkeerde kant van het kunststof ringetje gemonteerd en ik denk dat ook de draad van de condensator verkeerd zit maar een fototje van JOUW ontsteking zou hier duidelijk over kunnen geven
(hoef jij je niet voor te schamen want heel erg veel mensen hebben hier moeite mee,je wil niet weten hoe vaak ik deze fout/storing al ben tegen gekomen)
 
Hey sorry Gixxer-harry ik had niet gezien dat je had gereageerd. 😮

Maar ik heb mijn suzukie nu aan het lopen.

Alleen moet ik de carps nog even mooi afstellen.en syngroom.

Bedankt nog voor het meedenken 👌🖒
Zoveel mensen die verstand hebben van een elektrische ontsteking en niemand die deze man verder kan helpen?(zo moeilijk kan het toch niet zijn die oude techniek?)

Op de meeste kontaktpunten zit een heel dun laagje platinum gedampt en door er met een schuurpapiertje tussen door te gaan is dat laagje weg geschuurd (dat is niet de storing maar de punten zijn nu dus wel verpest en voor het mooie zou je dus eigenlijk weer nieuwe punten moeten monteren)
Vandaar dat ik schreef dat het leuk is om dat langs de kant van de weg te doen zo dat je thuis kan komen maar dat het geen goed idee is om dat bij nieuwe punten te doen

Ik gebruik als testlampje een goedkope spanningszoeker (zijn meestal van messing (geel koper) maar zijn ook vaak verchroomd)
Alle lampjes werken zolang het maar niet grotere gebruikers zijn dan de bobine
Bobine is zo'n 25 watt dus als het lampje minder dan 25 watt is dan moet dat werken om mee te testen en de ontsteking op tijd zetten

Zo als ik al dacht had je het (witte) draadje aan de verkeerde kant van het kunststof ringetje gemonteerd en ik denk dat ook de draad van de condensator verkeerd zit maar een fototje van JOUW ontsteking zou hier duidelijk over kunnen geven
(hoef jij je niet voor te schamen want heel erg veel mensen hebben hier moeite mee,je wil niet weten hoe vaak ik deze fout/storing al ben tegen gekomen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan