honda magna 750 van 1996 benzinelek

davidanneke

Rookie
15 aug 2016
7
0
Zottegem
ik heb een honda magna van 1996
als ik deze start dan loopt de benzine onder mijn tank eruit als ik het benzine kraantje terug dicht zet is deze over
mijn garagist vindt niet wat de oorzaak is
wie kan mijn helpen wat het probleem kan zijn
:?
 
Hoger dan het kraantje? Dat lijkt me niet zo waarschijnlijk, want het kraantje zit direct in je tank geschroefd. Dat zou betekenen dat je tank lek is, maar die stopt niet me lekken als je het kraantje dichtdraait.

Overlopende carburateurs zijn meestal te verhelpen door ze volledig te demonteren en schoon te (laten) maken, eventueel ultrasoon. Geen idee wat het kost, het is niet heel moeilijk dus ik doe het zelf. Maar ik denk dat het niet heel duur is eerlijk gezegd.
 
ik heb een honda magna van 1996
als ik deze start dan loopt de benzine onder mijn tank eruit als ik het benzine kraantje terug dicht zet is deze over
mijn garagist vindt niet wat de oorzaak is
wie kan mijn helpen wat het probleem kan zijn
:?
Apart.

Kwestie van goed kijken of de kraan, of iets aan de kraan lekt, of juist iets verderop, bij de carburateurs.
 
Dat ligt er echt een beetje aan hoeveel hij lekt. Met een klein beetje zou ik het persoonlijk wel aandurven, maar benzine op je hete blok is natuurlijk wel een behoorlijk risico. Als je carbs overlopen rijdt de motor waarschijnlijk ook niet echt lekker.

Ik zou hem op een karretje zetten denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan