Bouwkwaliteit Schuberth C3 Basic

selmer

MF'er
9 mrt 2010
142
67
Rotterdam
Mid mei heb ik (mooi weer-rijder, ongeveer 6000 kilometer per jaar) een Schuberth C3 Basic gekocht als vervanging van m'n oude HJC. Super fijne helm, maar als ik kijk naar de problemen die ik tot nu toe heb gehad kan de kwaliteit best beter.

Tot nu toe:
  • Het vizier scheurde op de bevestigingspunten van de pinlock. Na vervanging begon het vizier een maand later weer te scheuren op de bevestigingspunten van de pinlock. Beide keren is het vizier door Motozoom geïnstalleerd waarbij het de laatste keer zeker niet te strak is gezet. Er werd toen opgemerkt:"Oh, dan is hij vorige keer vast te strak gezet, ik zet hem zo los mogelijk"
  • De plastic rand bij het kinstuk brokkelt af
  • Vanochtend brak m'n zonnevizier af en woei het in m'n gezicht terwijl ik het in een bocht naar beneden wilde doen.
Dit alles binnen nog geen 2500 kilometer. Allemaal garantie en alles wordt netjes opgelost door Motozoom, maar ik vroeg me toch af of ik toevallig een maandagochtend model heb getroffen of dat meer mensen deze problemen herkennen. Foto's zal ik nog toevoegen.
 
Laatst bewerkt:
hmmm, ik heb eigenlijk nooit iets met me C3, klinkt alsof jij net één hebt die tussen de kwaliteitscontrole door is geglipt, vervelend zeg leg je 6 meijer neer voor een helm krijg je dit...

ik heb trouwens wel een pro weet niet of dat wat uitmaakt
 
Ik heb een half jaar geleden een Schuberg S2 gekocht omdat deze zoveel stiller zouden zijn. Echter merkte ik niet heel veel verschil (geen) met mijn relatief goedkope Caberg Tourmax systeemhelm :')

Na ongeveer 3000km beginnen rubbertjes los te raken en de pinlock is niet meer wat 't geweest is. Op zich een fijne helm, maar ik hoef niet meer perse een schuberg als volgende helm.
 
Volgens mij maakt Schuberth normaal toch wel kwalitatief goede helmen

Dat was ook mijn verwachting ja, maar het is nu niet dat ik dagelijks met m'n kop tegen een muur sta te rammen om m'n helm stuk te krijgen. Bijgesloten de beloofde foto's.
full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Had zelf een schuberth C3 basic waarvan de hele kin soms vast kwam te zitten, je kon hem dus niet meer open krijgen. Vervolgens de C3 basic ingeruild voor een C3 pro. Deze zit een stuk beter in elkaar.
 
Hm ik heb inmiddels 200 k achter de rug met drie C3's. De tweede is vervangen na een valpartij (met mijn hoofd erin). Ik herken je problemen niet.
De helm waar ik nu mee rij, kocht ik in 2011 en mankeert hoegenaamd niets. Ik rij 40k per jaar.
Die van mijn vrouw is van 2010 en is ook nog prima, zij rijdt dan weliswaar wat minder, maar zeker wel 15-20 k per jaar. Haar helm is nog als nieuw.

Voor als het heel warm is heb ik een Nolan N44, dat is dan een `Italiaanse´ kwaliteit waarvan de bekleding steeds los laat en dan werkt het zonnevizier niet. Bovendien zit standaard de uitsparing voor de microfoon van de headset rechts, ipv links. Dat terwijl alle headsets de mic. links hebben.
 
Laatst bewerkt:
Heb 1x een Schuberth gekocht.
Slechtste koop ooit.
Zelfde problemen als jij.Ook liet de coating van het scherm los.
Ook allemaal garantie, maar toch......
Bovendien zeer lawaaiig.
Zeg nooit nooit, maar de kans dat ik weer een S koop is minimaal.
 
Vreemd.......
Ik heb een S1 en een M1
Beide bevallen uitstekend.
Niks geen ge-emmer mee.
Zou zo weer een Schuberth kopen.
Tussentijds wel eens andere merken gehad zoals Nolan.
Maar die haalden het qua pasvorm en zitcomfort niet bij de Schuberth.
Vr Gr E
 
Mid mei heb ik (mooi weer-rijder, ongeveer 6000 kilometer per jaar) een Schuberth C3 Basic gekocht als vervanging van m'n oude HJC. Super fijne helm, maar als ik kijk naar de problemen die ik tot nu toe heb gehad kan de kwaliteit best beter.

Tot nu toe:
  • Het vizier scheurde op de bevestigingspunten van de pinlock. Na vervanging begon het vizier een maand later weer te scheuren op de bevestigingspunten van de pinlock. Beide keren is het vizier door Motozoom geïnstalleerd waarbij het de laatste keer zeker niet te strak is gezet. Er werd toen opgemerkt:"Oh, dan is hij vorige keer vast te strak gezet, ik zet hem zo los mogelijk"
  • De plastic rand bij het kinstuk brokkelt af
  • Vanochtend brak m'n zonnevizier af en woei het in m'n gezicht terwijl ik het in een bocht naar beneden wilde doen.
Dit alles binnen nog geen 2500 kilometer. Allemaal garantie en alles wordt netjes opgelost door Motozoom, maar ik vroeg me toch af of ik toevallig een maandagochtend model heb getroffen of dat meer mensen deze problemen herkennen. Foto's zal ik nog toevoegen.
Ik heb gelukkig niet dezelfde ervaringen. Dit is nu m'n 3e schubert en mij bevallen ze prima. Eerst de oer-concept C1, daarna een C2 en en nu een C3 basic, omdat die toch aardig wat liever is geprijsd als de pro. De Cd had ik wel problemen mee met lekkage langs het vizier bij regen, maar bij de C3 is dat weer helemaal voorbij. Wel is naar mijn idee de uitsparing in de wangkussens voor je oren kleiner geworden, want daar krijg ik na een uurtje of wat rijden wel last van.
Bij het afbreken van het zonne-vizier, had je toen het kinstuk omhoog of omlaag? Want omhoog wordt door Schubert ten zeerste afgeraden.
 
Afgelopen jaar ook een hoop problemen gehad met mijn Schuberth helm, de C3.

Het begon met druppels water, via de bovenkant van het vizier, na ongeveer 1,5 maand. Hierna is de helm terug geweest naar de importeur voor test en vernieuwing van het vizier.
Ongeveer 2 maanden goed gegaan, waarna de helm weer lekte, ditmaal op de snelweg met een geheel nat binnenvizier. Haal nooit een vrachtwagen in met een lekke helm tijdens een regenbui... Helm helemaal in Duitsland geweest met vervanging van gehele kinstuk/klapmechanisme en binnenvoering.
De laatste keer reed ik op een provinciale weg, nu met tegemoet komende vrachtwagens in een regenbuitje. Ook nu weer zeiknat van binnen.
De service van Schuberth liet te wensen over voor mij wat betreft afhandeling. De laatste keer maar gezegd dat de helm een enkeltje fabriek kreeg om te testen, alwaar die waterdicht was. Werd mij doodleuk medegedeeld dat het mogelijk aan het ruitje kan liggen, om die maar te demonteren.
Gelukkig was de verkopende partij wat makkelijker en mij een goede korting (met teruggaaf van de aanschaf vd Schuberth) een Shoei te verkopen. Bijna dezelfde prijs, maar voor de doorrijders onder ons tenminste wel droog van binnen.

Kom ik een maand later mijn positieve verhaal vertellen over de helm bij de verkoper, kreeg ik het verhaal dat de importeur mij wilde gebruiken als test-object. Nimmer nooit meer voor mij die Schuberth!
 
Heb sinds vorig jaar een C3 Basic. Geen problemen ondervonden. Enige grote nadeel is de slechte ventilatie op warme dagen. Ik wil dus nog een keer een andere helm kopen voor er bij, als het erg warm is. Weet alleen nog niet wat. :+
 
Bij het afbreken van het zonne-vizier, had je toen het kinstuk omhoog of omlaag? Want omhoog wordt door Schubert ten zeerste afgeraden.

Ik had het kinstuk omlaag, heb ik eigenlijk vrijwel altijd. Maar als het zonne-vizier wel af mag breken als het kinstuk omhoog is, is die helm zeker geen 400 euro waard.
 
Ik heb er zelf ook een gekocht, juist omdat ik van iedereen hoorde dat Schuberth over het algemeen goeie helmen maakt. Ik heb er nog geen problemen mee gehad. Hij oogt en voelt degelijk aan. Enige wat ik vind is dat de klep wat moeilijk sluit soms. Lijkt niet helemaal vloeiend te gaan. Ventilatie valt mij mee, maar heb weinig vergelijkingsmateriaal anders dan de helmen van de rijschool. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat die helmen voorzien waren van een infraroodsauna onder de schaal... man wat waren die dingen warm...
 
Dag oma,

Inmiddels weer een aantal maanden verder, eind afgelopen zomer is m'n helm netjes door Motozoom teruggestuurd naar Schuberth en netjes gerepareerd teruggekomen. Een winter verder waar hij alleen op de kapstok heeft gelegen en een paar motorritjes dit jaar (als het gemiddeld 100km per week was, was het veel) is voor de derde keer binnen een jaar m'n vizier gescheurd en brokkelt het plastic van de kinbeschermer weer af.

Straks maar weer 'ns buurten bij de Motozoom dan maar
 
Ik koop geen Schubert meer. Heb ook de C3 gehad.
Kinstuk al na 1 maand kapot. Verder wel prima maar wordt me veel te duur. 600-700 euro voor een helm. Misschien is het wel waard maar de uitgave voor mij beetje te gek.
Heb nu voor de 3e jaar Caberg Tourmax bevalt goed en ziet er goed uit. En dat voor 225 euro. Die gaat ook nog wel een 4e jaar mee. Dat is nog eens een prijs dat als ik de helm zat ben of ding is "op" koop ik voor dat geld weer een ander. Ander kleurtje, motief. IPV 6-8 jaar met zelfde.
En ja, ik weet ook wel dat de kwaliteit, schaal etc. anders zal zijn de bij Schubert. Alles heeft zijn prijs. Maar minder veilig?
 
Bij mijn oude C3 was dat stoffe kinstuk bij mij ook ooit stuk gegaan, daarna een nieuwe gekregen van ander materiaal (zelfde spul als bij de C3 Pro).
Voor de rest weinig problemen daarmee gehad, behalve lekkage boven vizier bij zware regen.

Na een ongeluk een C3 Pro gekocht en al bijna 30.00km probleemloos.
Feit blijft wel dat het dure helmen zijn en ik me af vraag of het het geld echt waard is, misschien volgende x eens een HJC voor €2-300 minder proberen....
 
Ik kom van een goedkope HJC, die deed ook waar ie voor gemaakt was, maar de Schuberth C3 is echt enorm veel stiller.

...Alleen bleef die HJC dan weer wel heel
 
Ik hou van mijn Schuberth (S1) helm, beste koop ooit. :}

AGV is mij het minste bevallen, op het circuit heb ik een Nolan want de pinlock zit net wat hoger.
(Maar is niet zo fijn als de Schuberth)

Blijkbaar is het wel opletten hoe/wat/waar en welk model ze produceren. -O-
 
Hm ik heb inmiddels 200 k achter de rug met drie C3's. De tweede is vervangen na een valpartij (met mijn hoofd erin). Ik herken je problemen niet.
De helm waar ik nu mee rij, kocht ik in 2011 en mankeert hoegenaamd niets. Ik rij 40k per jaar.
Die van mijn vrouw is van 2010 en is ook nog prima, zij rijdt dan weliswaar wat minder, maar zeker wel 15-20 k per jaar. Haar helm is nog als nieuw.

Voor als het heel warm is heb ik een Nolan N44, dat is dan een `Italiaanse´ kwaliteit waarvan de bekleding steeds los laat en dan werkt het zonnevizier niet. Bovendien zit standaard de uitsparing voor de microfoon van de headset rechts, ipv links. Dat terwijl alle headsets de mic. links hebben.
Dat herken ik dan weer niet!
Met mijn huidige Nolan heb ik 50k gereden. Nada klachten!
 
ben begonnen met de Sprint R van Schuberth beviel me wel :t
toen de C2 :( lekken, piepen,zwaar,folie liet los,dak viel als je op de zumo keek :N
na 1 jaar resoluut in de kliko gemieterd compleet met de bedrading en garantie (nooit meer een Schuberth klapdak)
Schuberth's zijn 't geld niet waard
heb nu een X-lite 702 hoewel niet voor brildragers, bevalt deze me nog 't best
sinds ik 'm heb rij ik ook sneller :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan